انواع طرح های مدرن و ساده پرده جدید + راهنمای خرید و انتخاب پرده آشپزخانه و عکس

دکوراسیون و سبک چیدمان خانه و آشپزخانه در انتخاب پرده مناسب باید مورد توجه قرار بگیرد. آشنایی با انواع پرده آشپزخانه، به تصمیم گیری بهتر هنگام تغییر دکوراسیون آشپزخانه به شما کمک می‌کند. آشنایی با مدل ها، رنگ ها و طرح های پرده به شما کمک می کند تا بهترین را انتخاب کنید.

به گزارش ایمنا، پرده از وسایل لازم در هر خانه محسوب می‌شود که نمای خانه را تغییر می‌دهد و آن را تکمیل می‌کند. پرده‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع دکوراسیون و چیدمان از آنها استفاده می‌شود. پرده‌ها شامل مدل‌ها و طرح‌های متفاوتی هستند بنابراین در انتخاب پرده مناسب یک سری نکات و اصول مورد توجه باید قرار بگیرند که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

انواع مدل‌های پرده آشپزخانه

  • کلاسیک
  • رومی
  • نیمه توری
  • شطرنجی
  • گل دار
  • پرده‌های کلاسیک
  • بالارونده
  • راه راه
  • ریلی (پلیسه ای)

انواع طرح های مدرن و ساده پرده جدید + راهنمای خرید و انتخاب پرده آشپزخانه و عکس

پرده‌های کلاسیک

اکثر افراد دکوراسیون منزل خود را بر پایه سبک اروپایی و کلاسیک قرار می‌دهند بنابراین در صورتی که آشپزخانه شما با یک مدل کابینت سفید یا مشکی اروپایی چیده شده است توصیه می‌شود که از مدل پرده‌های کلاسیک در تکمیل آن استفاده کنید که از پارچه و طرح مجلل و شیک تهیه شده است و چندلایه ای محسوب می‌شود اما اگر کابینت‌ها قهوه‌ای چوبی باشد بهتر است از پرده‌های ضخیم استفاده کنید و متناسب با سبک کلاسیک استفاده کنید.

پرده‌های رومی

این مدل پرده‌های رومی با طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که برای اکثر سبک‌های آشپزخانه‌ای مناسب هستند. این پرده‌ها از پارچه‌های سبک و ظریف تهیه می‌شوند که طرح‌های آرام کننده‌ای برای ایجاد حس خوب در آشپزخانه دارند. پرده‌های رومی را با هزینه‌های مناسب و ارزان‌تری نسبت به دیگر پرده‌ها می‌توان تهیه کرد که این به محبوبیت آن اضافه کرده است.

پرده‌های نیمه توری

برای خانم‌ها در خرید خانه اولین معیار نور مناسب است. آشپزخانه که یکی از محل‌های تأمین نور منزل است، باید در پرده گذاری مورد توجه و دقت قرار گیرد. پرده‌های توری انتخاب مناسبی برای اینگونه آشپزخانه هاست که به طور کامل جلوی تابش نور به داخل خانه را نمی‌گیرد. در صورتی که نیاز شما به نور بیشتر از حد تصور است توصیه می‌شود که از پرده‌های نیمه توری استفاده کنید تا نور به صورت کامل از قسمت دیگر آن به داخل خانه بتابد.

انواع طرح های مدرن و ساده پرده جدید + راهنمای خرید و انتخاب پرده آشپزخانه و عکس

پرده‌های شطرنجی

یکی از پر استفاده ترین و مطلوب‌ترین پرده‌ها برای آشپزخانه‌ها مخصوص به پرده‌های شطرنجی است. این پرده‌ها را می‌توان جز بهترین طرح‌ها دانست که می‌تواند به هر سبکی و چیدمانی بیاید.

پرده‌های راه راه

پرده‌های راه راه علاوه بر آشپزخانه برای خانه نیز استفاده می‌شوند. این پرده‌ها یک طرح ساده و البته کلاسیک برای خانه‌ها به حساب می‌آیند که مورد پسند خانم‌های خانه دار قرار گرفته است.

پرده‌های گل دار

در صورتی که روح شما روح لطیف و صورتی به حساب می‌آید بهتر است از پرده‌های گل گلی در تکمیل آشپزخانه خود استفاده کنید. عروس خانم‌ها بیشتر از این نوع سبک پرده‌ای استفاده می‌کنند. افرادی که وسایل آشپزخانه خود را با طرح گل انتخاب کردند، می‌تواند پرده را برای تکمیل آن با مدل گل دار سفارش دهند. البته باید توجه داشت که برای نمای بیشتر پرده بهتر است که برای قسمتی از آن از رنگ سفید و برای قسمت‌های دیگر آن از طرح گل دار استفاده شود.

پرده‌های بالارونده

برای آشپزخانه‌هایی که سینک بر روی جزیره قرار دارد می‌توان از پرده‌های بالارونده استفاده کرد. این پرده‌ها به راحتی جمع می‌شوند و طرح‌های مختلفی دارند. این پرده‌ها را می‌توان در قسمت داخلی آشپزخانه نیز به کار برد و صرفاً مربوط به قسمت جزیره نیست. پرده‌های بالارونده قیمت مناسب‌تری نسبت به پرده‌های معمولی دارند.

انواع طرح های مدرن و ساده پرده جدید + راهنمای خرید و انتخاب پرده آشپزخانه و عکس

پرده‌های ریلی یا پلیسه ای

پرده‌های ساده پلیسه ای یا ریلی از پرطرفدارترین پرده‌ها هستند که به دلیل نداشتن نقش و طرح چوبی که دارند، بیشتر مورد پسند افراد قرار می‌گیرند. این پرده‌ها برای خانه‌هایی که سبک اروپایی و کلاسیکی دارد بسیار استفاده می‌شود و در خلوتی و آرامش محیط آشپزخانه بسیار مفید و مؤثر هستند. این پرده‌ها قابلیت تنظیم میزان نور نیز دارند.

نکات لازم در انتخاب و خرید پارچه پرده مناسب آشپزخانه

  • پارچه پرده مورد نظر خود را به طوری انتخاب کنید که بتوانید آن را بشویید.
  • پارچه انتخابی نباید در برابر نور پوسیده شود بنابراین بهتر است در انتخاب آن دقت کنید.
  • در طرح و رنگ پرده برای افزایش جذابیت دکوراسیون آشپزخانه خود دقت کنید.
  • رنگ‌های تیره مناسب برای آشپزخانه‌های بزرگ است بنابراین اگر منزل شما آشپزخانه کوچکی دارد از رنگ سفید در انتخاب پرده مورد نظرتان بهره ببرید.
  • رنگ پارچه‌های پرده شما باید بر حسب نور، رنگ کابینت‌ها و سبک آشپزخانه انتخاب شود. رنگ‌های روشن به ویژه رنگ سفید نور آشپزخانه را دو چندان می‌کند.
  • بهتر است طرح و رنگ پرده با رومیز ی میز ناهارخوری ست شود.

قیمت پرده

انواع پرده بر اساس جنس، طرح، ابعاد و دیگر ویژگی‌ها، قیمت‌های متفاوتی از چند ده هزار تومان تا چند میلیون تومان دارند.

کد خبر 513714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.