ظرفیت آموزش دستیاری پزشکی برابر دوره قبل می شود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت آموزش دستیاری پزشکی در دوره ۴۸ در همه رشته‌ها به مجموع ظرفیت دوره ۴۷ بر گردد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به شکایت واصله در زمینه ظرفیت آمزوش دستیاری پزشکی، جلسه امروز کمیسیون با حضور نمایندگان مجلس، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی، دبیر شورای گسترش وزارت بهداشت برای رسیدگی به این شکایت تشکیل شد.

وی افزود: در این نشست ضمن طرح موضوع و اهمیت تأمین نیروی پزشک متخصص برای مناطق محروم و تأیید این مهم از سوی وزارت بهداشت، مواردی مورد توافق کمیسیون اصل نود مجلس و وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت از جمله اینکه ظرفیت آموزش دستیاری پزشکی در دوره ۴۸ در همه رشته‌ها به مجموع ظرفیت دوره ۴۷ بر گردد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته در کمیسیون تاکید شد چون در مناطق دور دست نیاز به نیروهای متخصص داریم، آموزش نیز با اولویت شهرهای غیر تهران افزایش یابد تا در مجموع به ظرفیت مدنظر برسیم.

خضریان گفت: کمیسیون اصل نود با عنایت به استدلال وزارت بهداشت مبنی بر عدم ضرورت افزایش سهمیه در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، اصراری بر افزایش ظرفیت در یک دانشگاه مشخص ندارد، بلکه می‌خواهیم ظرفیت آموزش و خدمت برای مناطق دور دست که نیاز وجود دارد، برای دانشجویان فراهم شود.

وی یاد آور شد: همچنین مقرر شد تا حد امکان ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری پزشکی دوره ۴۸ در برخی رشته‌ها بر اساس نیاز وزارت بهداشت و درمان افزایش پیدا کند.

کد خبر 513713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.