فیروز اصلانی؛ وزیر احتمالی دادگستری کیست؟ + بیوگرافی

احتمالی‌ترین لیست کابینه رئیسی روز گذشته توسط خبر فوری منتشر شد که نام فیروز اصلانی به عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری، در آن به چشم می‌خورد. زندگینامه، سوابق اجرایی و افتخارات اصلانی مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی چند روز گذشته حدس و گمان‌های زیادی درباره وزرای پیشنهادی دولت حجت‌الاسلام رئیسی بر سر زبان‌ها افتاده است، اما یکی از افراد ثابت در این لیست‌ها، فیروز اصلانی دکتری اندیشه سیاسی، کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل و دانشیار حقوق دانشگاه تهران است و نماینده وزیر و مسئول دفتر هماهنگی هیئت‌های تخلفات اداری و انتظامی هیئت‌های علمی مراکز آموزش عالی بوده است که به عقیده بسیاری به عنوان وزیر دادگستری پیشنهاد می‌شود.

افتخارات و فعالیت‌های اجرایی فیروز اصلانی؛ وزیر احتمالی دادگستری

فیروز اصلانی عضو کارگروه فرعی بازنگری و تدوین برنامه درسی رشته حقوق عمومی در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶، نماینده هیئت اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران در کارگروه صلاحیت علمی گروه حقوق عمومی در سال ۱۳۸۹، عضو کمیته حقوق وابسته به دفتر گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در سال ۱۳۸۷، سرپرست مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی در سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۷، عضو شورای تخصصی گروه حقوق بین الملل دانشگاه پیام نور در سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸، نماینده وزیر و مسئول دفتر هماهنگی هیئت‌های تخلفات اداری و انتظامی هیئت‌های علمی مراکز آموزش عالی در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ بوده است.

تحصیلات فیروز اصلانی، وزیر پیشنهادی دادگستری

فیروز اصلانی، در سال ۱۳۸۶ دکتری اندیشه سیاسی را در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در سال ۱۳۶۹ کارشناسی ارشد حقوق بین الملل را در دانشگاه هال انگلستان و در سال ۱۳۶۵ مدرک کارشناسی حقوق قضائی خود را در دانشگاه تهران دریافت کرد.

کتاب‌های تألیفی فیروز اصلانی؛ وزیر احتمالی دادگستری

فیروز اصلانی کتاب‌های تحلیل کارکردهای نهاد شورا در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی(ره) و حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران بوده و در حدود ۱۸ مقاله همکاری کرده و در نشریات داخلی به چاپ رسانده است.

کد خبر 513542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.