۱۲۰هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی از دولت دریافت شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تحت حمایت قرار دادن قانون‌گذاران در مقاطع مختلف پرداخت حق‌بیمه برخی اقشار خبر داد و گفت: این قوانین تعهدات دولت را نسبت به تأمین اجتماعی شکل داده است، دولت‌ها از تامین اجتماعی پولی قرض نگرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی سالاری در اینستاگرام خود نوشت:

"قانون‌گذاران در مقاطع مختلف پرداخت حق‌بیمه برخی اقشار را تحت حمایت دولت قرار داده‌اند و این قوانین تعهدات دولت را نسبت به تأمین اجتماعی شکل داده است. دولت‌ها از تأمین اجتماعی پولی قرض نگرفته‌اند.
در سازمان تأمین اجتماعی طی سال‌های اخیر اقداماتی برای بهبود و ارتقا خدمات به جامعه تحت پوشش انجام شده است و خبرنگاران بهترین افراد برای انعکاس خواسته‌ها و مطالبات مردم به مدیران هستند و همچنین می‌توانند گزارش اقدامات انجام شده را نیز به آگاهی مردم برسانند.
اجرای طرح ملی نسخه الکترونیک یکی از اقدامات مهم و ماندگار سازمان تأمین اجتماعی است، اجرای این برنامه اختیاری و یا سلیقه‌ای نبوده بلکه سازمان تأمین اجتماعی براساس الزام قانونی و در راستای بهبود خدمت رسانی به مردم نسبت به اجرای این برنامه مهم اقدام کرده است.
بر وجود زیرساخت‌های فنی مورد نیاز برای استقرار نسخه الکترونیک مورد تاکید است. نسخه الکترونیک نیازمند انتقال دیتا به صورت محدود در بستر اینترنت است و با توجه به در دسترس بودن اینترنت در تمامی شهرها و حتی روستاهای کشور هیچ مشکلی از نظر زیرساخت فنی در نسخه الکترونیک وجود ندارد. حتی در صورت اختلال در اینترنت نیز راهکارهای فنی مؤثری برای استفاده از سامانه به صورت آفلاین پیش‌بینی شده است.
عزم و اراده بسیار قوی برای انجام این کار در سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد، بهانه‌هایی همچون نبود زیر ساخت فنی و مسائل دیگر هرگز مانعی برای پیشبرد این برنامه مهم نبود و به همین دلیل امروز شاهد تکمیل طرح نسخه الکترونیک و استفاده گسترده مراکز درمانی از این سامانه هستیم.
اقدامات و تمهیدات گسترده‌ای که برای اجرای برنامه نسخه الکترونیک از سال گذشته صورت گرفته است، از خرداد سال گذشته اولین گام را با حذف تمدید اعتبار دفترچه‌ها شروع کردیم و از اسفند سال گذشته نیز عدم صدور دفترچه‌های جدید را اعلام کردیم. این کار بزرگ طبیعتاً با مشکلاتی نیز همراه بود اما مشکلات از آنچه در ابتدا پیش‌بینی کرده بودیم کمتر بود و کار را به خوبی و بدون مسئله خاصی پی‌گرفتیم.

امروز در همه جای کشور می‌توان از طریق سامانه سازمان تأمین اجتماعی نسخه الکترونیک تولید کرد و همچنین در این سامانه قابلیت اتصال به سایر سامانه‌های مورد استفاده مراکز درمانی نیز از طریق نرم افزارهای واسط پیش‌بینی شده است.

اجرای طرح نسخه الکترونیک زمینه‌ساز اجرای برنامه‌های ابتکاری مختلف برای ارتقا خدمات به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی است، بر پایه استفاده از نسخه الکترونیک درمان رایگان در بیمارستان‌های دولتی برای بیمه شدگان شهرهای فاقد بیمارستان تأمین اجتماعی آغاز شده است و برای افراد بالای ۶۵ سال نیز درمان رایگان در تمامی بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور ارائه می‌شود.

رایگان شدن هزینه درمان بیماران خاص نتیجه استقرار سامانه نسخه الکترونیک است. برای بیماران صعب العلاج و مزمن در قالب موارد ۱۰۰ درصد هزینه‌ها رایگان شده و در برخی موارد نیز درمان نزدیک به رایگان فراهم شده است.

افزایش کمک هزینه وسایل کمک پزشکی از دیگر اقدامات این سازمان است. کمک هزینه این وسایل نزدیک به قیمت بازار شد و پرداختی سازمان تأمین اجتماعی در این حوزه حدود ۱۰ برابر شده است.

عدالت در توسعه خدمات درمانی از دیگر مسائل حائز اهمیت در سازمان تأمین اجتماعی است، توسعه خدمات درمانی به صورت حرفه‌ای و عادلانه انجام شده است و ۶۱ مرکز درمانی در سراسر کشور برای شهرستان‌های بالای ۲۰ هزاربیمه شده احداث می‌شود. "

۱۲۰هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی از دولت دریافت شد

۱۲۰هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی از دولت دریافت شد

۱۲۰هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی از دولت دریافت شد

۱۲۰هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی از دولت دریافت شد

کد خبر 513462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.