ضرورت راه‌اندازی خانه مطبوعات در کاشان

فرماندار ویژه کاشان تدوین تقویمی تاریخی مذهبی متعلق به کاشان با ثبت رویدادهای آن، راه‌اندازی خانه مطبوعات، معرفی بزرگان تاریخ و تمدن این شهر و افزودن برخی موارد به تقویم شمسی و قمری مثل تدوین تقویم مناسبت‌های گردشگری شهر را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر مرتضایی در آئین تجلیل شورای اسلامی شهر و شهرداری کاشان از خبرنگاران شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) افزود: سال ۱۳۹۷ برای راه‌اندازی خانه مطبوعات بارها با مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان رایزنی و مکاتبه شده تا از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

وی با تاکید بر به تلاش بی‌وقفه خبرنگاران و عکاسان در راستای رسالت انتقال خبر به عنوان وظیفه‌ای بسیار حساس و مشکل برای اینکه شهرستان کاشان فضای بهتری برای زندگی کردن شود، افزود: در شهری همچون کاشان با داشتن بیش از هفت هزار سال تاریخ، تمدن و فرهنگ دریافت خبر آنچنان سخت و دشوار نیست، شهری که هر روز اخبار، رویداد و حادثه جدید تأثیرگذار نه تنها در منطقه شمال استان اصفهان بلکه برخی مسائل آن تأثیر عمیق در سطح کشور دارد.

فرماندار ویژه کاشان تدوین تقویمی تاریخی مذهبی متعلق به کاشان با ثبت رویدادهای آن، معرفی بزرگان تاریخ و تمدن این شهر و افزودن برخی موارد به تقویم شمسی و قمری مثل تدوین تقویم مناسبت‌های گردشگری شهر را نیز ضروری دانست.

ماندگاری عاشورا بواسطه انعکاس خبر ابن واقعه بود

در ادامه این مراسم «علی هاشمی طاهری» رئیس شورای شهر کاشان با تسلیت فرارسیدن ماه محرم حسینی به عنوان فصل زنده شدن اسلام، گفت: گاهی تأثیرگذاری و ماندگاری خبر به مرور زمان آن‌را تبدیل به تاریخ می‌کند، همانگونه که در روز عاشورا اگر حضرت زینب کبری (س) خبر کربلا را بعد از وقایع عاشورا مخابره نمی‌کرد امروز پس از ۱۴۰۰ سال نامی از کربلا نبود و کسی نمی‌توانست آن وقایع را درک کند.

وی نامگذاری روز خبرنگار را یادآور رشادت و ایثار شهید صارمی خبرنگاری دانست که تا آخرین نفس دست از رسالت اصلی خود برنداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان انجام رسالت خبری را بدون تغییر، تحریف و سانسور در اخبار را خواستار شد و گفت: ارسال خبر به این شکل در شأن خبرنگار نیست.

وی با تاکید بر اینکه از اجرای هرگونه برنامه برای حمایت و پشتیبانی از خبرنگاران و تسهیل در امور آنان استقبال و تلاش می‌شود، افزود: خوشبختانه در این دوره از شورای اسلامی شهر حضور «حسین باغشیخی» با دارا بودن دکترای رسانه به عنوان نماینده‌ای از جامعه خبرنگاران و همکاری با آنان است.

خبرنگاران دیده بان جامعه هستند

«محمد قنبری» سرپرست شهرداری کاشان نیز اظهار کرد: خبرنگاران در مقیاس شهری به ویژه در حوزه مدیریت شهری کمک خوبی برای شهرداری و ارتباط آنها با جامعه و شهروندان هستند.

وی افزود: خبرنگاران می‌توانند با رصد این حوزه ارتباطی و اطلاع‌رسانی از ایرادها، نقص‌ها و بیان دغدغه‌ها فرصت‌ها را به سمت و سوی نشاط و شادابی و حتی مدیران را به سمت وقوع اتفاق‌های خوب سوق دهند.

سرپرست شهرداری کاشان تصریح کرد: توقع از دیده‌بانی خبرنگاران این است که در این دوره با نگاه دقیق و عالمانه مشکل‌ها و ارائه راهکارها را در راستای آبادانی شهر و یاری شهرداری داشته باشند.

به گزارش ایمنا، آئین تجلیل از اهالی رسانه در کاشان به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری کاشان و مشارکت فرمانداری ویژه و دفتر نماینده شهرستان کاشان در خانه تاریخی آل یاسین برگزار شد.

ضرورت راه‌اندازی خانه مطبوعات در کاشان

کد خبر 513442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.