۶ نامزد برنامه ارائه دادند/ نوبانی شهردار بندرعباس شد

در چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس مهدی نوبانی با ۱۰ رأی به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در روز ۱۴ مرداد ماه، اعضای این شورا با ابقای عباس امینی زاده موافقت نکردند و عبدالحسین ارجمند را بعنوان سرپرست شهرداری تعیین کردند.

جلسه انتخاب شهردار بندرعباس، مجدداً دیروز _یکشنبه ۱۷ مردادماه و امروز ۱۸ مردادماه در این شورا برگزار و اعضای شورا نسبت به انتخاب شهردار اقدام کرده و سپس گزینه‌های تصدی این شهرداری را بررسی کردند.

حسین اخلاقی دیروز ۱۷ مردادماه و سید ناصر اشرفی امروز انصراف خود را اعلام کردند.

سید ناصر اشرفی، علی تیماس، عباس کمالی، محمد مالکی زاده، محمد محسنی و مهدی نوبانی شش گزینه تصدی شهرداری بودند که در صحن علنی برنامه‌های خود را تقدیم اعضای شورا کرده و به پرسش‌های اعضای شورا پاسخ دادند.

نوسازی بافت‌های فرسوده بندرعباس در اولویت است

سیدناصر اشرفی در یکی از جلسات ارائه برنامه توسط نامزدهای شهرداری بندرعباس اظهار کرد: بندرعباس باید شهر فرصت‌های نوآور و مشارکتی با هدف پایداری و عدالت محوری در ارتقا کیفیت محیط شهری و زندگی شهروندان باشد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال زیباسازی و ارتقای کیفیت سیما، منظر و فضای سبز شهری باشیم، خاطرنشان کرد: بهبود سیستم ایمنی، پیشگیری مقابله با حریق و مدیریت بحران به ویژه در بافت فرسوده و نوسازی این بافت که ۴۳ درصد محدوده شهری بندرعباس را تشکیل می‌دهد، در اولویت برنامه‌هایم قرار دارد.

نامزد شهرداری بندرعباس با بیان اینکه باید به دنبال توسعه و بهبود کیفیت سیستم حمل و نقل همگانی باشیم، تصریح کرد: بر روی تأمین ناوگان جدید تاکسیرانی، نگهداری، کنترل و نظارت حمل و نقل عمومی موتوری، توسعه ناوگان تاکسی دریایی، ایجاد و توسعه خطوط ویژه تردد BRT، احداث خطوط و تأمین تجهیزات و توسعه ایستگاه‌های ناوگان انبوه بر همچون منوریل نیز فکر شده و با برنامه پیش خواهیم رفت.

اشرفی با بیان اینکه باید توسعه زیرساخت‌ها و امکانات و سالن‌های ورزشی و فرهنگسراها را در محلات گسترش دهیم، افزود: ۴۵۰ هکتار زمین در بحث خدمات به شهروندان در بندرعباس نیاز داریم که با کمبود این میزان مواجهیم و این کار را برای توسعه متوازن شهری سخت کرده است.

توسعه دریا و ایجاد زیرساخت‌های تفریحی

علی تیماس نیز در خصوص جزئیات برنامه خود اظهار کرد: شهرهای بزرگ همچون پاریس، لندن، دبی، تهران، اصفهان و شیراز دارای نماد هستند اما در بندرعباس با آن سابقه تاریخی و فرهنگی فاقد نماد یا المانی است که همگان در تصورشان با تماشای آن به یاد شهر بندرعباس بیفتند.

وی افزود: به یک المان و نماد منحصر به فرد با استفاده از صاحب نظران فرهنگی و معماری نیاز مبرم داریم و باید به دنبال نمادی باشیم همچون برج میلاد تهران که علاوه بر زیبایی در جذب گردشگر و درآمدزایی مؤثر باشد.

وی عنوان کرد: باید با ایجاد کشتی‌های دریایی تفریحی؛ آئین‌های ازدواج، جلسات و اینچنین آئین هایی را به داخل کشتی‌های تفریحی ببریم تا علاوه بر جذابیت سبب ایجاد اشتغال و درآمد برای شهرداری بندرعباس و شهروندان باشیم.

این نامزد تصدی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه باید به فکر توسعه دریا و ایجاد زیرساخت‌های تفریحی باشیم، تصریح کرد: جزیره هرمز در کنار بندرعباس است اما چرا به فکر راه اندازی یک تله کابین بین هرمز و بندرعباس نیستیم که علاوه بر جذابیت سبب ایجاد درآمد و حتی تسهیل در رفت و آمد می‌شود.

باید تکدی‌گری را در بندرعباس ساماندهی کرد

عباس کمالی نیز اظهار کرد: گسترش حمل و نقل عمومی، افزایش پارکینگ‌های عمومی، ترویج پیاده روی و افزایش موقعیت‌های دوچرخه سواری ایمن، ساماندهی و بهبود معابر اصلی شهر و محدودیت‌های ترافیکی در مرکز شهر در ساعاتی از شبانه روز در رئوس این برنامه‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه کاشت درختان بومی، استفاده از پساب شهری جهت آبیاری و زیباسازی ورودی شهر از موارد مهم در توجه به زیباسازی شهری است، تصریح کرد: باید با بهره گیری از بخش خصوصی بتوانیم در توسعه و ساماندهی سواحل بندرعباس گام برداریم که در این زمینه نیاز به تعامل با سازمان بنادر و دریانوردی اهمیت دارد.

این نامزد تصدی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه زون بندی شهر بندرعباس و تعیین رنگ متمایز هر منطقه به سرعت انجام می‌شود، اضافه کرد: تکدی‌گری یکی از معضلات شایع شهر بندرعباس است که سبب چهره ناپسند شهری و معضلات اجتماعی به دنبال دارد که با استفاده از دستگاه‌های حمایتی و نظارتی باید این امر را ساماندهی کنیم.

وی توسعه گردشگری جهت افزایش درآمد و جذب گردشگر را از اهم برنامه‌های خود دانست و خاطرنشان کرد: احیای بافت تاریخی و مذهبی، افزایش پارک‌های ساحلی، احداث مارینا، احداث مجتمع اقامتی، پذیرایی درون شهری، کمک به گسترش اقامتگاه‌های بومگردی و تبدیل خورهای سطح شهر به فضای گردشگری برای رسیدن به این هدف مهم اهمیت دارد.

باید فرهنگ غذایی شهر بندرعباس را ترویج و توسعه دهیم

همچنین محمد مالکی‌زاده در برابر اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: باید با سیستم‌های تشویقی علاوه بر ایجاد درآمد برای شهرداری بر ساخت و سازها نظارت مؤثری داشته باشیم به ویژه در بافت‌های قدیمی و فرسوده که نیاز به همکاری و مشارکت شهروندان و شهرداری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: خطوط تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی به عمق محلات قدیمی بندرعباس راهی ندارد و باید فکری به حال آن کرد زیرا ساکنین محلات قدیمی را در جابجایی با مشکل رو به رو کرده است.

نامزد تصدی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه باید المان‌های شهری در نقاط پرتعدد شهری طراحی و ایجاد شود، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ غذایی شهر بندرعباس را ترویج و توسعه دهیم که هم در جذب گردشگر هم در اشتغال و هم در درآمدزایی مؤثر خواهد بود.

مالکی زاده با بیان اینکه استاندارد تولید آسفالت در شهر بندرعباس باید بالا رود، افزود: هم اکنون شاهد هستیم آسفالت شهر بندرعباس بی کیفیت و غیرقابل استاندارد است و پس از مدتی با عبور چند ماشین سنگین دچار شکستگی می‌شود که نشان از بی کیفیتی مصالح به کار رفته در ساخت و تولید آن است.

بندرعباس نیاز به یک هلدینگ اقتصادی دارد

محمد محسنی در تشریح برنامه‌های خود با اشاره به اینکه بندرعباس بزرگترین شهر ساحلی ایران و پایتخت اقتصادی کشور است، اظهار کرد: بندرعباس ویژه است و با اتکا به ظرفیت دریا توانسته قابلیت وسیعی را داشته باشد که باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها همچون پیشرفته‌ترین شهرهای ساحلی کشور، به نفع مردم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس تندور، بندرنخل ناخدا، پایانه مسافربری، کتابخانه مرکزی، آکواریوم، پلاژ آقایان سورو و پارک آبی کودکان از پروژه‌هایی است که نیمه تمام مانده است، اضافه کرد: افتخار می‌کنم نیروی هرمزگانی هستم که ۶۰ سال سابقه کار دارم و از بیل زدن، جوشکاری، ساندویچی و درختکاری هیچ شرمندگی نداشته ام و همواره پرچم هرمزگان را برافراشته ام.

این نامزد تصدی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه برای فاضلاب بندرعباس با یک فیلترکننده می‌توان مشکلات را به صورت موقتی برطرف کرد تا درصد آلایندگی فاضلاب ورودی به دریا را کاهش داد، اضافه کرد: جوانان هرمزگانی نشان داده اند می‌توانند اما نیاز به اعتماد و بها دادن به آنها داریم.

وی با بیان اینکه بندرعباس نیاز به یک هلدینگ اقتصادی دارد، اضافه کرد: در این هلدینگ با تعریف منابع و بازارهای درآمدی جدید در راستای تزریق نقدینگی، افزایش درآمد پایدار، اصلاح در ساختار بودجه نویسی و مشخص شدن مطالبات از سایر نهادها و وصول آنها می‌توان این هلدینگ اقتصادی شهر بندرعباس را راه اندازی کرد.


باید بندرعباس را قطب ورزش‌های ساحلی کشور کنیم

مهدی نوبانی نیز درباره برنامه‌های خود اظهار کرد: پرداخت حقوق به موقع کارکنان شهرداری بندرعباس در اولویت قرار دارد و تمامی تلاش خود را به کار خواهم بست تا این افراد به حق و حقوق خودشان برسند.

وی افزود: باید بندرعباس را شهری زنده کنیم، شهری برای تمام فصول و مردم، نه آنکه با این بی نوری و تاریکی خواستار تحول در آن باشیم.

این نامزد تصدی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه المانی که نشان دهنده بندرعباس و قابلیت و هویت آن باشد وجود ندارد، افزود: عدم بهره گیری از هنرمندان بومی در طراحی و اجرای المان‌های شهری سبب شده تا به جایگاه حقیقی خود در این زمینه نرسیم.

وی با اشاره به اینکه بندرعباس با دارا بودن ساحل وسیع در ورزش‌های ساحلی نتوانسته خود را در کشور مطرح کند، خاطرنشان کرد: باید بندرعباس را قطب ورزش‌های ساحلی کشور کنیم تا بتوانیم موفقیت خود را در این ظرفیت خدادادی بندرعباس به فعل برسانیم.

نوبانی با اشاره به اینکه باید وروردی های شهر بندرعباس را ساماندهی کنیم، اظهار کرد: دریای بندرعباس با این ظرفیت تاکنون از چشم مسئولان مغفول مانده است و هیچ بهره‌ای نه در بحث گردشگری و نه در بحش درآمدزایی از آن برده نشده است.

به گزارش ایمنا، در نهایت عصر امروز، با رأی گیری اعضای شورا، مهدی نوبانی با ۱۰ رأی به عنوان شهردار بندرعباس انتخاب شد.

کد خبر 513440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.