حواشی انتخاب شهردار آستارا؛ آیا معیتی شهردار می‌ماند؟

خبرهای مربوط به انتخاب شهردار آستارا طی چند روز گذشته با حاشیه هایی همراه بوده و گزارش ها حاکی از آن است، که اعضای شورا برای انتخاب دوباره جواد معیتی اختلاف نظر دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین جلسه شورای اسلامی شهر آستارا در راستای انتخاب سرپرست شهرداری این شهر روز پنج شنبه ۱۴ مردادماه به دلیل اختلاف نظر و غیبت سه تن از اعضا لغو شد. و با حواشی زیادی همراه بود. در این جلسه میثم الوان پور، یاشین کمالی، وحید ودودی و محمدرضا صفرخواه حضور داشتند و سروش وظیفه، فرهاد محسنی و فرهاد قنائی غایب بودند.

میثم الوانپور رئیس شورای اسلامی شهر آستارا در این خصوص به خبرنگار ایمنا می‌گوید: جلسه روز پنج شنبه هفته گذشته که با دعوت رسمی برگزار شده بود. به دلیل غیبت سه نفر از هفت عضو اصلی شورای اسلامی شهر آستارا لغو شد.

وی در خصوص مخالف تعدادی از اعضای شورا در انتخاب دوباره جواد معیتی به عنوان شهردار آستارا می‌افزاید: معیتی از مدیران خوب، قابل احترام و از سرمایه‌های شهر آستارا است و در دوره تصدی‌گری چهار ساله خود در شورای اسلامی دوره پنجم در راستای آبادانی این شهر از هیچ تلاشی فروگذار نبوده است.

رئیس شورای شهر آستارا تاکید می‌کند: یکی از گزینه‌های اصلی اعضای شورا، انتخاب معیتی به عنوان شهردار است. اما خواسته ایشان تصدی‌گری سمت شهردار به مدت سه ماه بوده و اصرار دارد تا بعد از پایان این مدت به یک پست دولتی و سازمانی برود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون جدید، اعضای شورای شهر بعد از شروع بکار یک ماه فرصت دارند تا از بدنه شهرداری، سرپرست انتخاب کنند، تصریح می‌کند: اعضای شورا نمی‌توانند بعد از پروسه انتخاب و تأیید شهردار دوباره بعد از سه ماه شهردار انتخاب کنند.

الوانپور با تاکید بر اینکه اکثریت اعضای شورای شهر اجماع نظر دارند تا هر چه سریع‌تر شهردار را به مدت چهار سال انتخاب کنند. یادآور می‌شود: امروز جلسه علنی انتخاب سرپرست شهرداری در محل ساختمان شورا برگزار می‌شود و امیدواریم با نظر اکثریت اعضای شورا، یکی از کارمندان رسمی شهرداری به عنوان سرپرست انتخاب شود.

اما جواد معیتی با تکذیب صحبت‌های رئیس شورای اسلامی شهر آستارا تصریح می‌کند: من نگفتم سه ماه به عنوان شهردار در خدمت شهروندان هستم بلکه تاکید داشتم اگر اعضای شورا فردی دیگری را به دیگری به عنوان سرپرست انتخاب می‌کنند. به من سه ماه فرصت بدهند. تا طی این مدت در پست سازمان خودم جایگزین شوم.

وی تاکید می‌کند: در چهار سال گذشته تجارب ارزنده‌ای را در مدیریت شهری به دست آورده‌ام و با برنامه و قدرت کامل در خدمت شهر و شهروندان آستارا هستم و بیش از گذشته، برای آبادانی شهرم از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنم.

معیتی در خصوص برنامه‌های چهار ساله خود در راستای مدیریت شهری آستارا می‌گوید: آسفالت معابر شهری، اتمام پروژه‌های نیمه تمام، اجرای طرح‌های جدید عمرانی و عام‌المنفعه، ساماندهی محل دفن زباله داداش آباد، جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های گردشگری از مهمترین برنامه‌های اجرایی در دوره چهارساله تصدی‌گری من در شهرداری است.

گزارش از محمدرضا رشیدی خبرنگار سرویس پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا

کد خبر 513221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.