دستورالعمل برگزاری مراسم دهه محرم تشریح شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان دستورالعمل برگزاری مراسم در دهه محرم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام رحمت الله اروجی، در همایش طلایه داران تبلیغ، اظهار کرد: در خصوص دستورالعملی که پیرامون برگزاری مراسم‌های مذهبی مطرح شده است ابتدا باید خاطرنشان کرد که وضعیت کنونی کشور و پیک پنجم کرونا قابل مقایسه با هیچکدام از پیک‌های قبلی کرونا نیست چرا که تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه کرونا در کشور ابلاغیه‌هایی که توسط ستاد ملی کرونا درباره برگزاری مراسم‌های مذهبی اعلام شده است نسبت به سال گذشته تسهیل یافت است چرا که این ابلاغیه با توجه به تجربیات سال گذشته تنظیم شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: هر لحظه ممکن است کشور در حالت قرنطینه برود بر همین اساس طبق شرایط اعلام شده معیار برگزاری مراسم‌های محرم بر اساس رنگ بندی کرونایی شهرهای نیست. درواقع این مراسم‌ها باید بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده برگزار شود.

اروجی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌ها برگزاری مراسم‌های مذهبی در فضاهای مسقف با ارتفاع حداقل شش متر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نداشتن ازدحام بلامانع است همچنین بر اساس این ابلاغیه تجمع دسته‌های عزاداری ممنوع است اما دسته روی محلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها برگزاری مراسم‌های مذهبی، استفاده از طبل و سنج به شرط اختصاصی بودن این ابزارها بلامانع است همچنین برپایی ایستگاه صلواتی برای توزیع نذورات ممنوع است اما ایستگاه‌های پخش نما و نواهای عزاداری بلامانع است. تاکید شده است که توزیع نذورات به صورت بیرون‌بر و با بسته‌بندی بهداشتی مانعی ندارد و روضه‌های خانگی در فضاهای باز باید برگزار شود.

کد خبر 513194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.