غلامحسین اسماعیلی کیست + از قوه قضاییه تا رئیس دفتر رئیس جمهور

دقایقی پیش سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور طی حکمی غلامحسین اسماعیلی را به سمت رئیس دفتر رئیس جمهور منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین اسماعیلی متولد سال ۱۳۴۴ در بیرجند است، وی در سال ۱۳۷۸ مدرک دکترای حقوق خصوصی خود را با درجه عالی از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده است.

اسماعیلی در دوران دانشجویی دو بار از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رتبه نخست و دانشجوی نمونه کشوری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری معرفی شد. وی از سال ۱۳۷۳ تحصیلاتش در علوم حوزوی را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۹ به عنوان پژوهشگر برگزیده کشوری معرفی شد.

غلامحسین اسماعیلی کیست + از قوه قضایه تا رئیس دفتر رئیس جمهور

تحریم اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا طی تصمیم مورخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ (۱۳ آوریل ۲۰۱۱)، ۳۲ مقام ایرانی از جمله غلامحسین اسماعیلی را به بهانه نقشی که در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی داشته‌اند، از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم کرد. اتحادیه اروپا همچنین تصمیم گرفت که تمامی دارایی‌های این مقامات را در اروپا توقیف کند.

غلامحسین اسماعیلی کیست + از قوه قضایه تا رئیس دفتر رئیس جمهور

سوابق اجرایی

غلامحسین اسماعیلی سابقه ریاست دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق (ع) و عضویت به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان را در کارنامه خود دارد، همچنین به عنوان دادستان مشهد و رئیس سازمان زندان‌های کشور از سال ۱۳۸۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۳ در حوزه قضائی کسب تجربه کرده است، او از تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ توسط سیدابراهیم رئیسی، رئیس وقت قوه قضائیه به عنوان سخنگوی قوه قضائیه معرفی شد.

اسماعیلی همچنین رئیس کل دادگستری استان تهران و رئیس شعبه اول دادگاه تجدید نظر و از تاریخ ۷ مرداد سال ۱۳۹۸ در جلسه شورای عالی قضائی به عنوان رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه در سوابق خود دارد.

حواشی غلامحسین اسماعیلی

در زمانی که وی ریاست سازمان زندان‌ها را بر عهده داشت، پس از انتشار خبرهایی در مورد ضرب و شتم زندانی‌های بند ۳۵۰ زندان اوین توسط مأموران امنیتی و زندانبانان سپس انکار موضوع توسط غلامحسین اسماعیلی، صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، به‌طور غیرمنتظره‌ای علی اصغر جهانگیر، رئیس سابق حفاظت اطلاعات قوه قضائیه را جایگزین غلامحسین اسماعیلی کرد.

رئیس دفتری رئیس جمهور

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور طی حکمی غلامحسین اسماعیلی را به سمت رئیس دفتر رئیس جمهور منصوب کرد.

کد خبر 513180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • مهندس ایثارگر سید محمد نوردادگر. اذربایجانشرقی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 2
    باسلام وتبریک باحضرتعالی آقای غلامحسین اسماعیلی احتراما اینجانب رزمنده 8 سال دفاع مقدس با کارگروه خود 200 نفر از مهندسین اذربایجانشرقی در حمایت حضرت آیت اه ریسی قیام نموده ایم تا آخر موفقیت آقای ریسی یاور بوده و خواهیم بود التماس دعا مهندس جانباز از بسیج مهندسین تبریز قهرمان