بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

روز گذشته بیان شد که انتظار داریم تا ۴۸ هزار دلار رشد کند، این رشد در حال حاضر تا محدوده ۴۵ هزار دلار محقق شد، در حال حاضر به سطح ۴۵ هزار دلار، فیبوی ۶۱.۸ واکنش نشان داده است در صورتی که نتواند عبور کند احتمال ریزش وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ یکشنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۴۵ هزار و ۵۳ دلار، رشد ۴.۱۳ درصدی
  • اتریوم سه هزار و ۱۶۶ دلار
  • بایننس کوین ۳۵۷ دلار و ۸۳ سنت‌
  • کاردانو یک دلار و ۴۸ سنت
  • دوج کوین ۲۷ سنت
  • ریپل ۸۲ سنت
  • پولکادات ۲۰ دلار و ۹۰ سنت
  • یونی سواپ ۲۸ دلار و ۴۶ سنت
  • چین لینک ۲۴ دلار و ۸۴ سنت
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۳ مرداد

پس از شکت سقف مقاومت داینامیک خود بیت کوین در حال پولبک زدن به سطح قبلی است، انتظار بازگشت قیمتی در محدوده ۳۶ هزار دلار را برای این رمز ارز متصوریم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۶ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

دقیقاً مطابق با تحلیل شاهد بازگشت قیمتی بیت کوین بودیم، انتظار داریم تا سطح ۴۸ هزار دلار رشد کند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۷ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

روز گذشته بیان شد که انتظار داریم تا ۴۸ هزار دلار رشد کند، این رشد در حال حاضر تا محدوده ۴۵ هزار دلار محقق شد، در حال حاضر به سطح ۴۵ هزار دلار، فیبوی ۶۱.۸ واکنش نشان داده است در صورتی که نتواند عبور کند احتمال ریزش وجود دارد.

اخبار مهم

مدیرعامل کریپتوکوانت: ارزش بازار اتریوم ممکن است از بیت کوین بیشتر شود

کی یانگ جو، مدیرعامل پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant) در مصاحبه اخیر خود در مورد آینده اتریوم و به‌روزرسانی EIP-1559 این شبکه به صحبت پرداخت. وی به این نکته اشاره کرد که در بلندمدت ارزش بازار اتریوم شانس آن را دارد که به کمک سرمایه‌گذاران سازمانی از ارزش بازار بیت کوین پیشی بگیرد. وی همچنین عنوان کرد که طرح EIP-1559 قاعده بازی را به نفع اتریوم تغییر می‌دهد و مقیاس‌پذیری آن را افزایش خواهد داد.

هارد فورک لندن در شبکه اتریوم اجرایی شد

مطابق گزارش دی‌کریپت، هارد فورک لندن شبکه اتریوم در بلاک شماره ۱۲,۹۶۵,۰۰۰ اجرا شده است. این بروزرسانی پنج تغییر کلیدی در شبکه ایجاد می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها EIP-1559 است. اگر چه گفته می‌شود EIP-1559 هزینه معاملات در اتریوم را کاهش می‌دهد که چنین گزاره‌ای صحیح نیست. در واقع این بروزرسانی به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند هزینه واقعی یک معامله را بهتر تخمین بزنند. گفتنی است که هارد فورک لندن، قسمتی از روند انتقال شبکه اتریوم به اتریوم ۲.۰ است که ساز و کار آن را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر خواهد داد.

متیو گولد: بیت کوین تا پایان سال به سطح ۶۴ هزار دلاری نمی‌رسد

متیو گولد، مدیرعامل شرکت آنستاپبل دامینز (Unstoppable Domains) در گفتگو با بیزینس اینسایدر عنوان کرده که ارزش بازار استیبل کوین‌ها تا سال ۲۰۲۵ به یک تریلیون دلار خواهد رسید. این در حالی است که ارزش کنونی بازار استیبل کوین‌ها حدود ۱۱۵ میلیارد دلار است.

او همچنین می‌گوید که بیت کوین تا پایان سال جاری میلادی به اوج قیمتی ۶۴ هزار دلاری خود در ماه آوریل باز نخواهد گشت، چرا که تجربه نشان داده وقتی بازار ۵۰ درصد یا بیشتر سقوط می‌کند، بازگشت آن به سطح پیشین یک تا دو سال طول می‌کشد.

مجلس سنای کلمبیا به دنبال نظارت بر صرافی‌های ارز دیجیتال

مائوریسیو تورو، سناتور کلمبیایی که پیش نویس لایحه نظارت بر تجارت ارزهای دیجیتال را تنظیم کرده می‌گوید: «این لایحه مقررات جامعی درباره مبادله ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند و درهای بازار سیاه را می‌بندد. به این شکل امنیت معاملات نیز تضمین می‌شود و جایگزینی برای سیستم بانکی ترویج می‌کند.»

در صورت تصویب لایحه تورو، صرافی‌های ارز دیجیتال در کلمبیا ملزم به ثبت نام می‌شوند و باید معاملات مشکوک و غیرمعمول را به مقامات گزارش دهند. نکته جالب این مقررات پیشنهادی، خارج از محدوده نظارتی بودن معاملات همتا به همتا (P2P) است و عملاً به شهروندان کلمبیایی اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را به صورت آزادانه نگهداری و معامله کنند.

جوزف لوبین: اتریوم بسیار بزرگ‌تر از بیت کوین خواهد شد

جوزف لوبین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم و مدیرعامل شرکت کانسن‌سیس (ConsenSys) در گفتگو با بلومبرگ می‌گوید که اتریوم در آینده بسیار بزرگ‌تر از بیت کوین خواهد بود. او با کنایه به بیت کوین گفت که اتریوم «اقتصاد نسل آینده» است و بسیار بزرگ‌تر از یک «سیستم پول محدود» خواهد بود. لوبین همچنین معتقد است که اکوسیستم اتریوم شبیه به اینترنت است و عنوان کرد: «اکوسیستم اتریوم، مدت‌ها پیش از نظر میزان فعالیت توسعه دهندگان، تعداد تراکنش‌ها، ارزش تراکنش‌ها و تعداد توکن‌ها از بیت کوین پیشی گرفته است.»

مساری به کمک شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر معروف ۲۱ میلیون دلار جمع‌آوری کرد

شرکت تحلیلی اطلاعات بازار مساری (Messari)، در سری A تأمین سرمایه خود توانست ۲۱ میلیون دلار سرمایه جذب کند. مساری اعلام کرده که از این بودجه برای توسعه مجموعه محصولات خود و استخدام و حفظ استعدادهای مهندسی و تحقیقاتی استفاده خواهد کرد. رهبری این دور تأمین مالی مساری را شرکت پوینت ۷۲ بر عهده داشت و آنکورک ونچرز، کوین بیس ونچرز، کراکن ونچرز و جمینای فرانتیر فاند هم از دیگر مشارکت کنندگان در تأمین سرمایه این شرکت بودند.

جنسیس گلوبال: سرمایه‌گذاران نهادی علاقه فزاینده‌ای به اتریوم و دیفای نشان می‌دهند

شرکت کارگزاری ارزهای دیجیتال جنسیس گلوبال تریدینگ ((Genesis Global Trading، در گزارش فصلی خود عنوان کرد که سرمایه‌گذاران نهادی در ماه‌های اخیر درحال معطوف‌کردن توجه خود از بیت کوین به سمت اتریوم و سایر توکن‌های امور مالی غیرمتمرکز هستند. مت بالنسویگ، رئیس بخش وام‌دهی سازمانی جنسیس بلاک عنوان کرد: «روند تمایلات در فعالیت‌های پلتفرم جنسیس و سایر بخش‌های بازار، از تغییر نقش بیت کوین به عنوان دارایی اصلی حوزه ارزهای دیجیتال و آغاز برتری اتریوم و امور مالی غیرمتمرکز حکایت دارد.»

دولت آمریکا از ابتدای سال جاری ۱.۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال توقیف کرده است

جارود کوپمن، مدیر بخش جرایم سایبری اداره درآمد داخلی آمریکا (IRS) در گفت‌وگو با سی‌ان‌بی‌سی عنوان کرد که دولت آمریکا در سال جاری ۱.۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال را توقیف کرده است. کوپمن می‌گوید که این توقیف‌ها نتیجه تلاش مشترک اداره درآمد داخلی با اف‌بی‌آی، بخش تحقیقات وزارت امنیت میهن، سرویس مخفی و آژانس مبارزه با مواد مخدر است.

وی همچنین گفت که دولت آمریکا در سال مالی ۲۰۱۹ بیش از ۷۰۰ هزار دلار ارز دیجیتال توقیف کرده و این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۱۳۷ میلیون دلار رسید. اما طبق گفته وی، دولت آمریکا در سال مالی ۲۰۲۱ تا به اینجای کار ۱.۲ میلیارد دلار ارز دیجیتال را توقیف کرده است.

شیائومی پذیرش ارزهای دیجیتال در پرتغال را آغاز کرد

می استور پرتغال (Mi Store Portugal)، نمایندگی رسمی شرکت شیائومی در پرتغال اخیراً اقدام به پذیرش ارزهای دیجیتال کرده است. می استور پرتغال در حال حاضر امکان خرید تلفن‌های هوشمند، جاروبرقی، ساعت‌های هوشمند، اسکوتر برقی و دیگر محصولات شیائومی با بیت کوین، اتریوم، تتر و دَش را فراهم کرده است. شرکت شیائومی در این راستا با ارائه دهنده خدمات پرداخت ارز دیجیتال یو تراست (Utrust) همکاری کرده است و می استور نیز توکن بومی این شرکت را پذیرفته است.

مخالفت عضو شورای حکام فدرال رزرو با دلار دیجیتال

کریس والر، از اعضای شورای حکام فدرال رزرو معتقد است که توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای دولت آمریکا ضرورتی ندارد. او در گفت‌وگو با مؤسسه انترپرایز عنوان کرد که به ارز دیجیتال بانک مرکزی بسیار مشکوک است. وی معتقد است که دولت آمریکا، تنها در صورت شکست سیستم کنونی بازار باید دست به در بازار مداخله بزند و دلار دیجیتال منتشر کند. والر همچنین می‌گوید: «من هنوز متقاعد نشده‌ام که ارز دیجیتال بانک مرکزی می‌تواند مشکلاتی که سایرین به آن نمی‌پردازند را حل کند و سریع‌تر و کارآمدتر باشد.»

الیزابت وارن: ارزهای دیجیتال ممکن است بحران مالی دیگری را رقم بزنند

سناتور الیزابت وارن، در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ، در مورد خطرات بزرگ پیرامون گسترش فعلی ارزهای دیجیتال هشدار داد و خواستار قانون‌گذاری شدیدتری برای این بازار شد. وی عنوان کرد که اگر ارزهای دیجیتال قانون‌گذاری نشوند، منجر به بروز یک خطر سیستمیک خواهند شد و ممکن است بحران مالی دیگری را رقم بزنند. با این حال وارن اعتراف کرد که بزرگ‌ترین مزیت ارزهای دیجیتال آن است که می‌توانند دسترسی به سیستم مالی را به شکل دموکراتیک درآورند.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 513139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.