کاهش ابتلا به دیابت با رژیم غذایی مبتنی بر ارزن

بر اساس تحقیقات ۱۱ کشور، افراد دیابتی که در رژیم غذایی‌ ارزن مصرف می‌کردند میزان قند خونشان بین ۱۲ تا ۱۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایمنا، نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که مصرف ارزن خطر ابتلاء به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد و به کنترل سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند. این مطالعه پتانسیل طراحی وعده‌های غذایی مناسب حاوی ارزن را برای افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت همچنین افراد غیردیابتی به عنوان یک روش پیشگیرانه نشان می‌دهد.

نتایج نشان داد میزان HbA1c (قند خون متصل به هموگلوبین) به طور متوسط برای افراد پیش دیابتی ۱۷ درصد کاهش یافت و از حالت پیش دیابت به حالت عادی رسید. این یافته‌ها تأیید می‌کند که خوردن ارزن می‌تواند منجر به واکنش گلوکزی بهتر شود.

در این مطالعه، محققان ۸۰ پژوهش مطالعاتی را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر "اس آنیتا" سرپرست تیم تحقیق، در این باره اظهار کرد: هیچ کس نمی‌دانست که مطالعات علمی زیادی در مورد تأثیر ارزن بر دیابت انجام شده است. این بررسی سیستماتیک مطالعات منتشر شده در مجلات علمی ثابت کرد که ارزن سطح قند خون را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، دیابت در همه مناطق جهان در حال افزایش است. هند، چین و ایالات متحده بیشترین تعداد مبتلایان به دیابت را دارند. آفریقا دارای بیشترین افزایش پیش بینی شده با ۱۴۳ درصد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۴۵ خاورمیانه و شمال آفریقا ۹۶ درصد و آسیای جنوب شرقی ۷۴ درصد است. محققان از تنوع مواد غذایی اصلی حاوی ارزن برای کنترل دیابت، به ویژه در آسیا و آفریقا، تاکید می‌کنند.

منبع: مهر

کد خبر 513101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.