بازار ارز دیجیتال امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

انتظار می رود بیت کوین تا سطح ۴۸ هزار دلار رشد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۴۳ هزار و ۲۵۶ دلار، رشد ۵.۶۷ درصدی
  • اتریوم دو هزار و ۹۶۱ دلار
  • بایننس کوین ۳۴۸ دلار و ۶۵ سنت
  • کاردانو یک دلار و ۴۳ سنت
  • دوج کوین ۲۱ سنت
  • ریپل ۷۶ سنت
  • پولکادات ۲۰ دلار و ۶۷ سنت
  • یونی سواپ ۲۶ دلار و ۷۳ سنت
  • سولانا ۳۹ دلار و ۷۰ سنت
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۳ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پس از شکت سقف مقاومت داینامیک خود بیت کوین در حال پولبک زدن به سطح قبلی است، انتظار بازگشت قیمتی در محدوده ۳۶ هزار دلار را برای این رمز ارز متصوریم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۶ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

دقیقاً مطابق با تحلیل شاهد بازگشت قیمتی بیت کوین بودیم، انتظار داریم تا سطح ۴۸ هزار دلار رشد کند.

اخبار مهم

انتقاد نووگراتز از مقامات آمریکایی به دلیل عدم درک ارزهای دیجیتال

مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال معتقد است که سیاستمداران و نهادهای نظارتی در آمریکا، درک بسیار ناقصی از ارزهای دیجیتال و پشتوانه تکنولوژیکی آن‌ها دارند. او در توییترش ضمن انتقاد از مقامات، ارز دیجیتال را به عنوان آینده سیستم‌های مالی توصیف کرد. این توییت نووگراتز، به نوعی در پاسخ به اظهارات سناتور الیزابت وارن است که ضمن حمله به فضای ارز دیجیتال، آن را «غرب وحشی» سیستم مالی آمریکا خطاب کرده بود.

نتایج یک نظرسنجی خبر از اختلاف حزبی درباره لایحه مالیات بر ارزهای دیجیتال می‌دهد

نتایج نظرسنجی اخیر شرکت مورنینگ کانسلت نشان می‌دهد که جمهوری خواهان، به مراتب بیشتر از دموکرات‌ها مخالف قوانین سفت و سخت مرتبط با ارز دیجیتال ذکر شده در لایحه زیر ساخت دولت بایدن هستند. نظرسنجی این شرکت نشان می‌دهد که ۵۲ درصد آمریکایی‌ها از بخش مالیات بر ارزهای دیجیتال این لایحه حمایت می‌کنند. اما تحلیل همین آمار نشان می‌دهد که تنها ۱۵ درصد از دموکرات‌ها تا حدودی یا کاملاً مخالف این بخش از لایحه هستند، در حالی که ۳۴ درصد جمهوری خواهان چنین موضعی نسبت به این بخش از لایحه دولت بایدن دارند.

اف‌بی‌آی به تحقیقات درباره پرونده کلاهبرداری بیت کوینی آفریقای جنوبی می‌پیوندد

اف‌بی‌آی اعلام کرده است که در حال پیوستن به تحقیقات درباره یکی از بزرگترین پرونده‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال جهان در سال ۲۰۲۰ است. پلیس فدرال آمریکا می‌گوید که به تحقیقات بر سر پرونده میرور تریدینگ آفریقای جنوبی خواهد پیوست تا به بازیابی وجوه سرمایه‌گذاران آمریکایی کمک کند. گفتنی است که پرونده شرکت میرور تریدینگ اینترنشنال (Mirror Trading International) در آفریقای جنوبی به عنوان یکی از مخرب‌ترین و بزرگ‌ترین طرح‌های پانزی بیت کوین شناخته می‌شود. این شرکت سرمایه‌گذاری که به دلیل بازده بسیار بالا خود برای بیت کوین معروف بود، از ۱۷۰ کشور جهان ۲۶۰ هزار عضو داشته است.

شرکت ریپل از آمریکا خارج می‌شود؟

برد گارلینگهاوس، مدیرعامل شرکت ریپل در جریان کنفرانس اسپن عنوان کرد که ریپل در حال استخدام افرادی در سایر کشورهاست تا به رغم حفظ دفتر مرکزی خود در سانفرانسیسکو، از آمریکا خارج شود. با این حال، او مدعی شد که ریپل کماکان تمایلی به کنار کشیدن کامل از ایالات متحده را ندارد و گفت: «آیا ما باید به طور کامل بی خیال آمریکا شویم؟ من هنوز حاضر به پذیرش چنین چیزی نیستم.»

او در این کنفرانس بار دیگر از عدم وضوح نظارتی در حوزه ارزهای دیجیتال در آمریکا انتقاد کرد. با این وصف، گارلینگهاوس می‌گوید که خواهان موفقیت ایالات متحده است، زیرا ریپل یک شرکت آمریکایی است.

نظرسنجی: فروش هیجانی بزرگترین اشتباه سرمایه‌گذاران است

نتایج یک نظرسنجی جدید که بین بیش از هزار کاربر آمریکایی ارز دیجیتال برگزار شده، نشان می‌دهد بزرگترین اشتباه سرمایه‌گذاران این حوزه فروش هیجانی دارایی‌ها است که ۳۸.۲ درصد از این افراد مرتکب این خطا شده‌اند. بر طبق این تحقیق، دومین خطای کاربران هم با ۳۲.۵ درصد سرمایه‌گذاری کل دارایی در یک ارز دیجیتال است.

در همین حال، کوین‌تلگراف گزارش داد ۵۹ درصد شرکت کنندگان در یک بررسی سنتیمنت که هرگز ارز دیجیتال نداشته‌اند، ابراز تمایل کرده‌اند که از ارزهای دیجیتال برای خرید استفاده کنند. همچنین بیش از ۶۰ درصد دارندگان ارز دیجیتال هم به استفاده از ارزهای دیجیتال برای خرید اینترنتی علاقه‌مند هستند.

پلتفرم سرمایه‌گذاری آسپن دیجیتال به رهبری روتشیلد ۸.۸ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

شرکت سرمایه‌گذاری روتشیلد با همکاری صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر لیبرتی سیتی ونچرز هدایت دور مقدماتی تأمین مالی آسپن دیجیتال (Aspen Digital) را برعهده گرفتند. این دور از تأمین مالی پلتفرم سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال آسپن دیجیتال با جذب ۸.۸ میلیون دلار سرمایه برای این پلتفرم به اتمام رسید. یانگ هی، مدیرعامل آسپن دیجیتال اظهار داشت که این میزان سرمایه جذب شده به این شرکت کمک می‌کند تا به بازار لندن نیز ورود کند.

نخستین ETF بیت کوین تحت نظارت اتحادیه اروپا در فرانسه راه‌اندازی می‌شود

ملانیون کپیتال (Melanion Capital)، شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری برجسته فرانسوی قرار است یک صندوق قابل معامله بورسی راه‌اندازی کند که قیمت بیت کوین را از طریق سبدی از سهام شرکت‌ها دنبال می‌کند. به گزارش فایننشال تایمز، سهام این صندوق قرار است در بورس یورونکست پاریس معامله شود. نکته برجسته این ETF، وضعیت نظارتی UCITS آن است که به معنای تنظیم شدن آن برای سراسر اتحادیه اروپا است.

در شرایطی که استانداردهای سخت‌گیرانه اجازه دسترسی این صندوق به بیت کوین را نمی‌دهد، همبستگی شاخص این صندوق و بیت کوین حدود ۹۰ درصد است. ملانیون کپیتال در پرتفوی صندوق خود سهام شرکت‌هایی مانند وویجر دیجیتال، گلکسی دیجیتال، رایوت بلاک‌چین و برخی دیگر از شرکت‌های فعال در بازار بیت کوین را دارد.

ری دالیو: طلا را به بیت کوین ترجیح می‌دهم

ری دالیو، میلیاردر معروف و مدیر صندوق پوشش ریسک آمریکایی، با حضور در شبکه سی‌ان‌بی‌سی اظهار کرد که هنوز طلا را به بیت کوین ترجیح می‌دهد. وی بیان کرد: «اگر یک اسلحه روی سر من بگذارند و بگویند [بین طلا و بیت کوین] فقط یک گزینه برای انتخاب داری، من طلا را انتخاب می‌کنم.»

دالیو تصریح کرد که از دید او طلا برترین ذخیره ارزش است، چون از هزاران سال قبل وجود دارد.

طرح سناتور اوروگوئه‌ای برای قانونی کردن ارزهای دیجیتال

خوان ساتوری، سناتور اوروگوئه‌ای، پیش‌نویس لایحه‌ای را به مجلس این کشور ارائه کرده است که هدف آن تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال و قانونی کردن استفاده از آنها در کسب‌وکارها است. شایان ذکر است که هدف این لایحه بر خلاف چیزی که در السالوادور اتفاق افتاد، پذیرش بیت کوین و ارزهای دیجیتال به‌عنوان ارز رسمی اوروگوئه نیست.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 512884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.