بازار ارز دیجیتال امروز ۱۳ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پس از شکت سقف مقاومت داینامیک خود بیت کوین در حال پولبک زدن به سطح قبلی است، انتظار بازگشت قیمتی در محدوده ۳۶ هزار دلار را برای این رمز ارز متصوریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ چهارشنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۳۸ هزار و ۱۱۴ دلار، کاهش ۰.۵۴ درصدی
  • اتریوم دو هزار و ۵۰۹ دلار
  • بایننس کوین ۳۲۳ دلار و ۳۲ سنت
  • کاردانو یک دلار و ۳۴ سنت
  • دوج کوین ۱۹ سنت
  • ریپل ۷۱ سنت
  • پولکادات ۱۷ دلار و ۶۲ سنت
  • یونی سواپ ۲۱ دلار و ۳۸ سنت
  • چین لینک ۲۳ دلار و ۶۷ سنت
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۳ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۳ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پس از شکت سقف مقاومت داینامیک خود بیت کوین در حال پولبک زدن به سطح قبلی است، انتظار بازگشت قیمتی در محدوده ۳۶ هزار دلار را برای این رمز ارز متصوریم.

اخبار مهم

افزایش قابل‌توجه استفاده از شبکه اتریوم به‌عنوان بستری برای سیستم مالی غیرمتمرکز

بر اساس گزارش شرکت کانسنسیس ConsenSys، استفاده از شبکه اتریوم به‌عنوان نیروی محرکه اصلی سیستم مالی غیرمتمرکز یا دیفای DeFi که از اواسط سال ۲۰۲۰ رواج یافته است، همچنان ادامه دارد و به‌شدت در حال افزایش است. هم‌زمان با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۱، چیزی در حدود ۲.۹۱ میلیون آدرس منحصربه‌فرد شبکه اتریوم، دست‌کم با یک پروتکل غیرمتمرکز تعامل داشته است که نشانگر ۶۵ درصد رشد نسبت سه‌ماهه قبل است.

دادگاه درخواست گارلینگهاوس برای دریافت اسناد از بایننس را پذیرفت

درخواست مدیرعامل ریپل برای دریافت اطلاعات بین‌المللی توسط قاضی سارا نتبرن پذیرفته شده است. گارلینگهاوس به دنبال دریافت سوابق معاملات XRP خود از بایننس هولدینگ لیمیتد است. دادگاه نامه درخواست مربوطه را به نمایندگی از گارلینگهاوس به مقامات جزیره کیمن ارائه خواهد داد. از قبل نیز انتظار می‌رفت که درخواست گارلینگهاوس پذیرفته شود؛ چراکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با آن مخالف نبود.

بانک مرکزی سنگاپور: بایننس در این کشور هنوز مجوز ندارد

سخنگوی بانک مرکزی سنگاپور در مصاحبه با دیکریپت گفت که «بایننس آسیا سرویس» که نهاد ثبت شده بایننس در این کشور است، هنوز مجوز دریافت نکرده است. بایننس آسیا سرویس موقتاً از دریافت مجوز بی‌نیاز است، چون دوره گذار موقت را طی می‌کند. قرار بود پیش از اجرایی‌شدن قانون خدمات پرداخت در سنگاپور فعالیت این صرافی قانون‌گذاری شود.

گری گنسلر: ابداع ناکاموتو واقعی است

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، در مصاحبه اخیر خود با انجمن امنیتی آسپن (Aspen) از تجربیات خود به‌عنوان مدرس فناوری مالی در دانشگاه ماساچوست صحبت کرد و اظهار داشت: «در آن زمان من به این باور رسیدم که اگرچه تبلیغات غیرواقعی زیادی در فضای ارزهای دیجیتال وجود دارد، اما ابداع ناکاموتو واقعی است.» وی همچنین عنوان کرد با اینکه بسیاری از افراد در بخش عمومی آرزو می‌کنند ارزهای دیجیتال از بین بروند، اما این فناوری نقش بزرگی در آینده امور مالی ایفا خواهد کرد.

طفره رفتن گری گنسلر از پاسخ به سوالی درباره وضعیت نظارتی اتریوم

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در جریان پرسش و پاسخی درباره وضعیت نظارتی ارزهای دیجیتال در نشست امنیتی اسپن گفت: «تست هاوی (Howey Test) به اندازه کافی برای تعیین اینکه یک دارایی دیجیتال، می‌تواند به عنوان اوراق بهادار محسوب شود یا خیر، واضح است.»

او در ادامه از پاسخ دادن به پرسشی درباره وضعیت نظارتی اتریوم و اوراق بهادار بودن یا نبودن آن طفره رفت. گفتنی است که گنسلر در سال ۲۰۱۸ عنوان کرده بود که اتریوم باید به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شود.

آغاز پذیرش بیت کوین توسط رستوران‌های زنجیره‌ای کویزنوس

شرکت رستوران و فست‌فودهای زنجیره‌ای کویزنوس (Quiznos) اعلام کرده است که مشتریان برخی از رستوران‌هایش از این پس می‌توانند هزینه سفارشات خود را با بیت کوین پرداخت کنند. مطابق بیانیه منتشر شده از سوی این شرکت بین‌المللی، کویزنوس با همکاری بازار دارایی‌های دیجیتال باکت هولدینگ (Bakkt Holdings) این امکان را برای مشتریان شعب منتخب خود فراهم کرده است. مشتریان این رستوران با دانلود Bakkt App می‌توانند از طریق این اپلیکیشن و کیف پول آن، بیت کوین بخرند و خرید خود را از طریق آن انجام دهند.

دفاع تمام قد مایکل سایلور از موضع بیت کوینی مایکرواستراتژی

مایکل سایلور، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی در گفت‌وگو با تلویزیون بلومبرگ از موضع صعودی و نگاه بلند مدت شرکتش نسبت به بیت کوین قاطعانه دفاع کرد. او بر اساس این استدلال که بیت کوین پتانسیل تبدیل شدن به آینده دارایی‌ها را دارد و به همین دلیل سرمایه‌گذاری بزرگ شرکتش بر روی بیت کوین، یک استراتژی صعودی عالی و کم ریسک است. او همچنین مدعی شده که در آینده، هسته اصلی نوآوری فناورانه در شرکت‌هایی مانند آمازون، اپل و فیس بوک خواهد بود و به همین دلیل مایکرواستراتژی می‌خواهد بیت کوین را در اختیار داشته باشد.

اتریوم در مسیر ثبت سیزدهمین کندل سبز پیاپی

به دنبال تغییر فاز بازار ارزهای دیجیتال، اتریوم در حال ثبت عملکرد صعودی خیره کننده‌ای است. دومین ارز دیجیتال برتر بازار در ۱۲ روز گذشته، هر روز را با قیمتی بالاتر از روز گذشته به پایان رسانده است. اتریوم از روز ۲۱ جولای تا یک آگوست ۴۲.۴ درصد رشد قیمت داشته و توانسته خود را از هزار و ۷۹۳ دلار بسته شده ۲۱ جولای به دو هزار و ۵۵۴ دلار در پایان روز یکم آگوست برساند. گفتنی است که قیمت اتریوم در معاملات امروز (دوم آگوست) تا زمان نگارش این خبر به دو هزار و ۵۸۵ دلار رسیده و در مسیر ثبت سیزدهمین کندل سبز پیاپی خود قرار گرفته است.

گزارش: بیت کوین اس‌وی هدف حمله ۵۱ درصدی قرار گرفت

بنا بر گزارش‌ها، بیت کوین اس‌وی هدف حمله ۵۱ درصدی قرار گرفته و همزمان تا سه نسخه از بلاک‌های آن در حال استخراج بوده است. بخش مدیریت ریسک پلتفرم کوین متریکس این حمله را روز سه‌شنبه شناسایی کرده بود. در همین حال، لوکاس نوزی، یکی از مدیران کوین متریکس، گفت: «مهاجمان به مدت سه ساعت کنترل این زنجیره را در اختیار داشتند.» هنوز مشخص نیست که آیا حمله به پایان رسیده است یا خیر. انجمن بیت کوین هم به این حمله واکنش نشان داد و به اپراتورهای نودها توصیه کرد زنجیره جعلی را غیر معتبر اعلام کنند تا دسترسی مهاجمان مسدود شود.

پورشه توکن غیر مثلی طرح جدیدش را به مزایده می‌گذارد

شرکت خودروسازی پورشه در حال راه‌اندازی یک پروژه آزمایشی توکن‌های غیر مثلی است و می‌خواهد نخستین مزایده خود را تا ۶ اوت (۱۵ مرداد) برگزار کند. توکنی که قرار است به مزایده گذاشته شود طرح منحصربه‌فرد یکی از خودروهای پورشه است. پیتر وارگا، مدیر واحد طراحی بدنه پورشه، فروش این طرح را در قالب یک توکن دیجیتالی «تجربه‌ای کاملاً جدید» توصیف کرد. عوائد حاصل از فروش این توکن غیر مثلی برای امور خیریه در اوگاندا صرف خواهد شد.

انجمن بانکداران آمریکا از بانک‌ها می‌خواهد که به فضای ارز دیجیتال ورود کنند

انجمن بانکداران آمریکا (American Bankers Association) در گزارش اخیرش به اعضای خود توصیه کرده که با شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال همکاری کنند. این گزارش که تحت عنوان «فهم ارزهای دیجیتال: آنچه بانکداران باید بدانند» منتشر شده، بر ضرورت همکاری بانک‌ها با شرکت‌های ارز دیجیتال تاکید کرده و دلیل آن را نیز افزایش سودآوری این بخش و علاقه روزافزون مشتریان ذکر کرده است.

این نهاد به بانک‌ها می‌گوید که همکاری با شرکت‌های حوزه ارز دیجیتال و ارائه خدمات متعدد بانکداری تجاری مورد نیاز آن‌ها، تصمیمی سودآور برای بانک‌ها خواهد بود.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۳ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 512199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.