تعطیلی اصفهان به تصمیم ستاد ملی کرونا بستگی دارد/ممنوعیت ورود به شهرهای توریستی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: موضوع تعطیلی در جلسه ستاد استانی مطرح شد، پیشنهاد تعطیلی با استان و تصویب آن با ستاد ملی است و هر زمان ستاد ملی در این زمینه اطلاع دهد ما هم به آگاهی هم‌استانی‌ها خواهیم رساند.

حجت الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا عصر امروز تشکیل شد و طبق گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان وضعیت استان بسیار حاد است و روزانه بیش از ۵۵۰ نفر در حال بستری شدن و کمتر از ۲۵۰ نفر در حال ترخیص هستند.

مثبت شدن ۵۰ درصد تست‌ها در استان

وی افزود: این موضوع بیانگر این است که روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت بیمارستانی در حال اشغال شدن است و در نهایت وضعیت استان را به جایی رسانده که از بین افرادی که آزمایش پی سی آر می‌دهند بیش از ۵۰ درصد پی سی آرها مثبت است.

اجرای طرح جامع هوشمند به صورت خاص و ویژه

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: تمام امکانات بیمارستان‌ها بسیج شده و وضعیت به صورتی است که علی‌رغم اشباع شدن بیمارستان‌های استان اورژانس‌ها، راهروها و تمام فضاهای بیمارستان‌ها به بستری بیماران اختصاص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد از امشب به صورت خاص و ویژه تمام محدودیت‌های طرح جامع هوشمند اجرا و بازرسی و نظارت ویژه این طرح هم انجام شود.

غلامی اظهار کرد: تمام شهربازی‌ها در هر مقیاسی، در پارک‌ها و فضاهای سبز شهرهای استان تعطیل است و مسئولیت نظارت بر این تعطیلی با شهرداری‌ها است.

تعطیلی مراکز آموزشی و باشگاه‌های ورزشی

وی ادامه داد: تمام مراکز آموزشی دولتی یا غیرانتفاعی تعطیل و مسئولیت نظارت بر این تعطیلی‌ها با مدیرکل آموزش و پرورش استان است؛ همچنین رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها تنها به صورت بیرون‌بر فعال خواهند بود و اجازه ارائه خدمات در محیط کار خود را ندارند و تالارها و سالن‌های پذیرایی و اماکن مشابه همگی تعطیل است و مسئولیت نظارت بر تعطیلی آنها با اداره صمت و اتاق اصناف است که از امشب تمام تذکرات باید ابلاغ شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اظهار کرد: همه مراکز و باشگاه‌های ورزشی باید از فردا تعطیل شوند و مسئولیت نظارت بر تعطیلی این مراکز با مدیرکل ورزش و جوانان استان است.

رصد تردد شبانه از امشب / ممنوعیت‬ سفر به شهرهای توریست‌پذیر

وی افزود: کنترل و نظارت در تمام ورودی‌ها و خروجی‌های ۹ گانه استان که قبلاً انجام می‌شد از فردا ساعت ۱۱ دوباره فعال می‌شود و تمام دوربین‌های ثبت تخلف در مرکز کنترل ترافیک به صورت تصویری تردد شبانه خودروها را کنترل می‌کند و از امشب ترددهای غیرمجاز را رصد کرده و جرایم ۲۰۰ هزار تومانی را برای رانندگان متخلف صادر می‌کند.

غلامی در خصوص ممنوعیت سفر به شهرهای گردشگری استان، خاطرنشان کرد: ورودی همه شهرهای توریست پذیر اعم از باغبهادران، چادگان، قمصر، کاشان، نیاسر، فریدونشهر، سمیرم، خوانسار به روی افراد بسته است و شهروندان اجازه ورود به این شهرها را ندارند.

برپایی مراسم محرم در فضای باز طبق شیوه‌نامه سال گذشته

وی در خصوص تعطیلی یک هفته‌ای استان گفت: موضوع تعطیلی در جلسه ستاد استانی مطرح شد، پیشنهاد تعطیلی با استان است و تصویب تعطیلی با ستاد ملی است و پیشنهاد استان در این زمینه به ستاد ملی رفته و هر زمان ستاد ملی در این زمینه اطلاع دهد ما هم به عرض هم استانی‌ها خواهیم رساند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به برپایی مراسم سوگواری محرم گفت: در مورد برپایی مراسم محرم و صفر شیوه نامه‌های سال گذشته اجرا می‌شود و همه سوگواری‌ها در فضای باز به صورت محدود برگزار می‌شود مگر اینکه ستاد ملی کرونا شیوه نامه‌های جدیدی ارائه دهد.

کد خبر 512053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.