نصب یک‌هزار و ۵۵۰ شیر هیدرانت در کلانشهر شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با بیان این که نصب یک هزار و ۵۵۰ شیر هیدرانت در سطح شهر شیراز در مرحله اجرایی است، گفت: شیرهای هیدرانت از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب شهر شیراز در همه مناطق شهرداری با فاصله استاندارد نصب شده است.

محمدهادی قانع در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌سوزی یکی از حوادثی است که اغلب به دلیل بی‌احتیاطی افراد آمار آن روند رو به رشدی در شهرها داشته است و استفاده از آب اصلی‌ترین راه اطفای حریق است. با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی زمانی که حادثه‌ای مانند آتش‌سوزی در شهر رخ می‌دهد عوامل زیادی ممکن است دست به دست هم دهد تا در روند امدادرسانی به موقع و صحیح اختلال ایجاد شود که مهم‌ترین آنها وجود ترافیک، معابر کم عرض و باریک و تجمع شهروندان است.

وی افزود: راه‌های مختلفی وجود دارد که بتوان در زمان وقوع حریق نخستین اقدام را به منظور جلوگیری از گسترش آن انجام داد، یکی از آنها نصب شیرهای آب ایستاده آتش‌نشانی (هیدرانت) است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با بیان این که نصب یک هزار و ۵۵۰ شیر هیدرانت در شهر شیراز در مرحله اجرایی است، گفت: شیرهای آتش نشانی (هیدرانت) برای تأمین آب مورد نیاز جهت اطفای حریق و آبگیری تانکر خودروهای آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ شیرهای هیدرانت از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب شهر شیراز در همه مناطق شهرداری با فاصله استاندارد نصب شده است.

وی با اشاره به شرایط حساس منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز و نگاه ویژه این سازمان به آن، تصریح کرد: به دلیل امکان تردد خودروهای عملیاتی در برخی نقاط بافت تاریخی وجود ندارد، تا کنون تعداد ۱۰۰ شیر هیدرانت نیز در این منطقه نصب شده تا بتوان در کمترین زمان ممکن بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز افزود: شیرهای آتش نشانی به منزله استقرار دائم خودرو اطفایی بوده که در سرعت عمل نیروهای آتش نشانی در زمان وقوع حوادث و اقدام به‌موقع جهت حفظ جان و مال شهروندان حاضر در این نقاط، بسیار مؤثر است.

قانع در مورد تعداد شیرهای آتش نشانی نصب شده در کلانشهر شیراز گفت: در حال حاضر ۱۳۰۰ دستگاه شیر آتش نشانی در نقاط مختلف شهر شیراز وجود دارد که این تعداد برابر با سطح توصیه شده استانداردهای جهانی است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و به منظور توسعه این تجهیزات، با همکاری شرکت آبفا تعداد ۲۵۰ دستگاه دیگر در معابر شهر شیراز جانمایی شده است و همکاران ما روزانه در حال نصب شیرهای جدید هستند که در آینده‌ای نزدیک تعداد شیرهای آتش نشانی فعال در سطح شهر به عدد یک هزار و ۵۵۰ خواهد رسید.

وی همکاری سازمان آب و فاضلاب شیراز را برای انجام این اقدام، مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: رشد نصب شیرهای هیدرانت در سال‌های اخیر با همکاری شرکت آب و فاضلاب شیراز روند خوبی داشته است و این احساس مسئولیت از سوی این سازمان برای افزایش ایمنی کلانشهر شیراز قابل تقدیر است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز خطاب به شهروندان گفت: رانندگان باید حریم ۱۵ متری از تابلو شیرهای آتش نشانی را رعایت کرده تا در مواقعی که فضا برای امدادرسانی مناسب نیست، آبگیری مجدد خودروهای آتش نشانی با مشکل مواجه نشود.

کد خبر 511846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.