۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
نرخ بیکاری در آلمان کاهش یافت

نرخ بیکاری آلمان به ۵.۷ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایمنا، تا پایان ماه جولای متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۵.۷ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۰.۲ درصد کمتر شده است تا بدین ترتیب پایین‌ترین نرخ بیکاری آلمان در چهار ماه اخیر به ثبت برسد.

طی این مدت شمار افراد بیکار آلمانی با ۹۱ هزار نفر کاهش نسبت به ماه قبل به دو میلیون و ۵۹۸ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در آلمان در این ماه با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۱ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار بیکاران آلمانی ۰.۸ درصد کمتر و شمار افراد شاغل ۰.۲۴ درصد بیشتر شده است.

نرخ بیکاری جوانان که بیانگر بیکاری جمعیت زیر ۲۵ سال است نیز با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۷.۴ درصد رسیده است. از زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی نرخ بیکاری در این کشور عموماً کاهشی بوده است. نخستین آمار بازار کار پس از اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ منتشر و نرخ بیکاری این کشور ۴.۹ درصد اعلام شد.

متوسط نرخ بیکاری در آلمان طی بازه زمانی ۱۹۴۹ تا ۲۰۲۱ معادل ۵.۶۱ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۱۹۵۰ با ۱۱.۵ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به مارس ۱۹۹۶ با ۰.۴ درصد بوده است.

آلمان یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون را در بین کشورهای اروپایی دارد و تخمین زده می‌شود حدود دو سوم جمعیت ۸۳ میلیون نفری این کشور دست کم یک دوز و حدود نیمی از کل جمعیت نیز هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

دتلف شیله، مدیر دفتر کار آلمان گفت: از ابتدای فصل تابستان تاکنون شاهد کاهش قابل توجه نرخ بیکاری بوده‌ایم و شرکت‌ها نیز بیشتر از قبل در حال استخدام نیروهای جدید هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 511225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.