تداوم حملات تروریستی داعش در عراق؛ پنج کشته و شماری مجروح

منابع امنیتی عراق از تدوام حملات تروریستی داعش در این کشور و کشته و مجروح شدن شماری از شهروندان عراقی خبر دادند.

به گزارش ایمنا، منابع امنیتی عراق روز شنبه گفتند که پنج شهروند عراقی از جمله یک نظامی در حملات تروریستی داعش در عراق کشته شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» یک مقام امنیتی از حمله تروریستی داعش در روز شنبه در عراق سخن گفت و افزود مأموران امنیتی به دنبال این حادثه برای تعقیب تروریست‌ها وارد عمل شدند.

یک مأمور دیگر امنیتی عراق گفت که در حمله دیگر، یک وسیله انفجاری در گشت نیروهای حشدالشعبی در شمال استان صلاح الدین منفجر شد. در این حمله یک نیروی حشد الشعبی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. به گفته این مقام امنیتی، سه نفر از اعضای یک خانواده بر اثر حمله افراد مسلح منتسب به داعش به خانه آنها در در غرب استان الانبار کشته شدند.

حمله داعش به مجلس عزایی که در شهر یثرب در جنوب صلاح الدین برای یک جوان غرق شده در رودخانه برگزار شده بود، با کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن هفده نفر از میان نیروهای امنیتی و شهروندان همراه شد.

بر اساس این گزارش، عناصری از تک تیراندازان باندهای تروریستی داعش به یک خودروی متعلق به نیروهای امنیتی مأمور حفاظت از یک مجلس عزا در منطقه البوجیلی یثرب حمله کردند و پس از اینکه نیروهای امنیتی هم با شلیک آتش به حمله داعش پاسخ دادند، عناصر داعش با سلاح کلاشینکوف به سمت جمع عزاداران تیراندازی کردند که موجب بالاتر رفتن شمار قربانیان شد.

نیروهای امنیتی عراق عملیات تعقیب و جست و جو برای دستگیری عوامل این حمله تروریستی آغاز کردند. تیپ ۴۱ الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور پشتیبانی از دستگاه‌های امنیتی حاضر در منطقه یثرب نیرو و تجهیزات به آنجا اعزام کرده است.

این حملات پس از آن صورت گرفت که ۱۴ نفر روز جمعه در حمله داعش در مراسم خاکسپاری در استان صلاح الدین در شمال کشته شدند. حملات داعش در عراق در ماه‌های اخیر به ویژه در استان‌های صلاح الدین دیالی و کرکوک افزایش یافته است

در سال ۲۰۱۷، عراق با باز پس گیری تمام قلمروی خود از گروه تروریستی داعش اعلام پیروزی کرد. اما این گروه تروریستی هنوز هسته‌های پنهانی در مناطق وسیعی از عراق دارد و به صورت دوره‌ای حملات تروریستی انجام می‌دهد. ارتش عراق نیز به عملیات مکرر علیه این گروه تروریستی در مناطقی از کشور ادامه می‌دهد.

منبع: فارس

کد خبر 511175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.