رییس جمهور ۷ طرح بیمارستانی را در ۵ استان افتتاح کرد

طرح‌های بیمارستانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز شنبه با دستور رییس جمهوری در ۵ استان افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز با حضور ویدئو کنفرانسی دستور بهره برداری از ۷ بیمارستان با یک هزار و ۴۴۳ تخت را در استان‌های سیستان‌و بلوچستان، آذربایجان شرقی، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و سمنان صادر کرد.

این طرح‌های بیمارستانی با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی، اشتغال‌زایی حدود سه هزار نفر را فراهم کرده است.

بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی علی بن ابیطالب (ع) زاهدان، بیمارستان ۴۶ تختخوابی سل امام رضا (ع) زابل در استان سیستان و بلوچستان، بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی کودکان زهرا مردانی آذر تبریز و بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب شیر در استان آذربایجان شرقی، بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی طبی کودکان ماهک ساری و کلینیک فوق تخصصی طوبی ساری در استان مازندران، بیمارستان ۱۲۹ تختخوابی نرگسی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، و بخش سوختگی و اورژانس سوانح ۵۲ تختخوابی بیمارستان کوثر سمنان از طرح‌های بیمارستانی بود که رئیس جمهوری دستور افتتاح و بهره برداری آن را صادر کرد.

رییس جمهوری ۷ طرح بیمارستانی را در ۵ استان افتتاح کرد

بهره برداری از بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب‌شیر

هفت بیمارستان کشور با ارزش سرمایه‌گذاری سه‌هزار و ۳۰ میلیارد تومان امروز، شنبه با دستور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید که بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب‌شیر نیز در بین آنها قرار دارد.

عملیات اجرایی این بیمارستان از سال ۱۳۸۵ شروع شده بود اما گاهی به دلیل کمبود اعتبار و گاهی کم‌توجه متولی وقت آن، پیشرفت کم و غیرقابل قبول داشت تا اینکه تکمیل این بیمارستان از سال گذشته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز محول شد.

بهره‌برداری از این بیمارستان که از مطالبه‌های مردم این شهرستان است، با پیگیری‌های ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با صرف ۲۰۰ میلیارد تومان تحقق یافت و این مرکز درمانی در واپسین روزهای دولت دکتر روحانی و در قالب «سی و نهمین آئین پویش ره سلامت» افتتاح شد.

بیمارستان جدید عجب‌شیر با عنوان بیمارستان امام خمینی (ره) در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و با زیربنای هشت هزار و ۶۷۰ مترمربع در چهار طبقه احداث شده و با بهره‌برداری از آن بسیاری از نیازهای درمانی شهرستان برطرف می‌شود.

این بیمارستان دارای بخش‌های تخصصی داخلی زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه، کلینیک‌های فوق تخصصی، آزمایشگاه‌ها، بخش نوزادان و کودکان و درمانگاه‌های تخصصی است و بهره‌برداری از آن تحولی بزرگ در حوزه درمان شهرستان به شمار می‌رود.

رییس جمهوری ۷ طرح بیمارستانی را در ۵ استان افتتاح کرد

افتتاح ساختمان شماره ۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان

ساختمان شماره ۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان به نام ساختمان «شهید حاج قاسم سلیمانی» با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانسی توسط رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در این مراسم گفت: عملیات ساخت این طرح بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان با زیربنای ۳۳ هزار متر مربع از سال ۸۸ آغاز شده بود.

وی افزود: با توجه به نیاز ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع از این طرح عمرانی به مجموعه درمانی اختصاص دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: ساختمان شماره ۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان دارای هشت طبقه است که بخش‌های درمانی آن شامل اورژانس، بخش‌های بستری جراحی و غیر جراحی، هفت اتاق عمل عمومی، ۲ اتاق عمل جراحی قلب باز و یک اتاق عمل اورژانس (مجموعاً ۱۰ اتاق عمل)، بخش آنژیوگرافی، آزمایشگاه، واحدهای تاسیساتی و نگه‌داشت است.

هاشمی شهری تصریح کرد: همچنین به منظور ارائه خدمات به مردم شریف سیستان و بلوچستان مراکز تصویر برداری پیشرفته رادیولوژی، سی تی اسکن، MRI و ماموگرافی در این ساختمان نیز در حال نصب است.

وی تاکید کرد: با افتتاح ساختمان شماره ۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان زمینه اشتغال افزون بر ۷۰۰ نفر در مرکز سیستان و بلوچستان فراهم شد.

افتتاح بیمارستان سل زابل توسط رئیس جمهوری

هادی میرزایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: بیمارستان ۴۶ تختخوابی سل سیستان امروز / شنبه / با نام «امام رضا (ع)» در شهرستان زابل توسط رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید.

وی در این آئین گفت: این بیمارستان با سه هزار و ۳۰۰ متر مربع گام ارزنده‌ای در رفع مشکل تخت‌های بیمارستان در منطقه سیستان با توجه به بروز مداوم توفان‌های گرو و غبار در طول سال خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل ادامه داد: این بیمارستان دارای ۴۶ تختخواب و در سه طبقه به همت خیران سلامت برای بیماران تنفسی در منطقه سیستان احداث شده است.

میرزایی تصریح کرد: ضروری است با توجه به کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان بویژه بیمارستان تازه افتتاح شده تنفسی زابل دستورات لازم برای جذب نیروی انسانی مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی افزود: همچنین پرداخت مطالبات کارکنان بهداشت و درمان و پیمانکاران با رقم ۱۰۰ میلیارد تومان از دیگر ضروریات در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زابل است.

افتتاح بیمارستان ۱۴۲ تختخوابی نرگسی گچساران

بیمارستان ۱۴۲ تختخوابی نرگسی گچساران از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سی و نهمین آئین پویش سلامت گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز بیمارستان نرگسی گچساران هزینه شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی بیمارستان نرگسی گچساران مرداد ۹۲ در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع آغاز شد. این بیمارستان در ۲ بلوک ۶ طبقه‌ای ساخته شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این بیمارستان دارای هشت اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، داروخانه، جراحی، عفونی، نورولوژی، مغز و اعصاب، سر پایی و درمانگاه است.

کلانتری اظهار کرد: بیمارستان ۱۴۲ تخت خوابی نرگسی گچساران از سوی اداره کل راه و شهرسازی ساخته شد و تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد داده شد.

وی ادامه داد: بیمارستان نرگسی گچساران دارای بخش‌های اورژانس با ۱۳ تخت، درمانگاه، "سی سی یو" با هفت تخت، ۶ تخت "آی سی یو"، بستری جراحی، بستری داخلی، زنان، کودکان و جراحی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای این بیمارستان ظرفیت‌های تخصصی و فوق تخصصی نیز در نظر گرفته شده است.

کلانتری خاطرنشان کرد: در پویش سلامت ،۲۴ طرح بهداشت و درمان در شهرستان‌های مختلف استان با اعتبار بیش از سه هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال امروز در این استان افتتاح شد.

وی افزود: مرکز ناباروری شهید جلیل یاسوج، کلینیک دهدشت، بیمارستان نرگسی گچساران از مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی پویش سلامت در استان است.‌

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از زمان انتشار ویروس کرونا تاکنون ۵۰۰ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های قدیم و جدید فراهم کشور فراهم شده است.

بهره‌برداری از اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان

اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان عصر شنبه با حضور وبیناری رئیس جمهوری، و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهره‌برداری شد.

اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان از طرح‌های مهم حوزه بهداشت و درمان سمنان که شهروندان این استان مدت‌ها چشم‌انتظار بهره برداری از آن بودند، امروز با دستور وبیناری حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری افتتاح شد تا یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان در سمنان به سرانجام برسد.

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان در حاشیه آئین افتتاح اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان گفت: این طرح با هفت هزار مترمربع زیربنا و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ساخت و تجهیز شد که بخش عمده آن از محل اعتبارات ملی بود.

وی اظهار کرد: این بخش ۵۲ تخت دارد که شامل تخت‌های بستری، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، اتاق عمل و اتاق اکسیژن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان افزود: ساخت اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان از سال ۹۰ آغاز شد در اسفند ۹۹ به پایان رسید؛ بخش عمده این طرح از سال ۹۸ به بعد انجام شد.

دانایی گفت: این بخش از معدود اورژانس‌های سوانح و سوختگی کشور است که مطابق با پیشرفته‌ترین استانداردهای دنیا ساخته شده است و در شرایط بحران قابلیت ارائه خدمات ویژه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور ۲ طرح بیمارستانی مازندران را افتتاح کرد

دو طرح بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

طبق اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران فاز نخست بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی طبی کودکان ماهک ساری و کلینیک فوق تخصصی طوبی ساری در مرکز استان با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی طبی کودکان ماهک ساری که از سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود، با زیر بنای ۶ هزار متر مربع در ۶ طبقه شامل بخش‌های بستری، آزمایشگاه، آی‌سی‌یو، تالاسمی، همولوژی و آنکولوژی، ساختمان اداری و با اعتبار یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین ساختمان کلینیک فوق تخصصی طوبی ساری نیز در زیربنایی به مساحت ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید. عملیات اجرایی این پروژه درمانی سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود.

افتتاح بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی «زهرا مردانی‌آذری» در تبریز

بیمارستان خیرساز ۷۰۰ تختخوابی «زهرا مردانی‌آذری» در تبریز یکی دیگر از هفت طرح بیمارستانی بود که امروز با دستور رئیس جمهوری در قالب «سی و نهمین آئین پویش ره سلامت» به بهره برداری رسید.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مراسم بهره برداری از این بیمارستان گفت: این بیمارستان بزرگترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان و نوجوانان در منطقه خاورمیانه است که با حمایت دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز راه اندازی شد.

وی افزود: مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان و نوجوانان مردانی آذر با ظرفیت ۷۰۰ تخت، بزرگترین بیمارستانی استان است که در دولت تدبیر و امید، طراحی، اجرا، تجهیز و تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآوری کرد: این بیمارستان در سال ۱۳۹۳ کلنگ زنی شده بود که ۱.۵ سال برای احداث مرکز همراه سرا و ۱.۵ سال برای طراحی بیمارستان وقت صرف شد و بعد از آن نیز احداث بیمارستان آغاز شد.

صومی با بیان اینکه با راه اندازی این بیمارستان با تلاش حاج کریم مردانی آذر خیر تبریزی و همت و تلاش مجموعه استان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز معضل کمبود تخت‌های بیمارستانی برای کودکان و نوجوانان استان رفع شد، گفت: در این بیمارستان تمام خدمات مورد نیاز نوزادان، کودکان و نوجوانان از بیماری‌های داخلی تا مشکلات روانی و توانبخشی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این بیمارستان خدمات جدیدی مانند کاشت حلزون، پیوند اعضا و انتقال سلول ارائه می‌شود، افزود: این بیمارستان دارای اورژانس مجهز با ۸۴ تخت و بخش‌های ویژه که ۲۵ درصد از ظرفیت بیمارستان را تشکیل می‌دهد دارای ۱۴ اتاق عمل مجهز و دستگاه‌های پیشرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: این دانشگاه هزینه زیرساخت‌ها و تأسیسات چهارگانه را تأمین کرده و اعتبار لازم برای تجهیز آن از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیصی سفر دوم رئیس جمهوری به استان نیز محقق شده است.

صومی با بیان اینکه نیروی مورد نیاز این بیمارستان نیز از پرستاران تا فوق تخصص جذب شده اند و در روزهای آینده با انتقال بخش اعصاب خدمت دهی این بیمارستان آغاز می‌شود و تا یک ماه آینده تمامی رشته‌ها از بیمارستان‌های دیگر در این بیمارستان مستقر خواهند شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 511127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.