بیش از هزار میلیارد تومان برای خط ۲ مترو در حساب شهرداری اعتبار وجود دارد

شهردار اصفهان با بیان این که سالن اجلاس محرک توسعه این کلانشهر است، گفت: برای نگهداری و نحوه بهره برداری از سالن اجلاس باید برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی، امروز _ شنبه ۹ مردادماه_ با حضور در برنامه گفت و گوی هفته شبکه تلویزیونی اصفهان، اظهار کرد: چهار سال از دوره مدیریتی پنجم گذشت و امروز با دست پر شهرداری را به مدیران بعدی تحویل می‌دهیم، اقدامات شهرداری در این چهار سال، تکریم مردم، رعایت حقوق شهروندی، شفاف سازی و اقدامات عمرانی که در شهر ملموس است را شامل می‌شود.

وی افزود: در حوزه عمرانی فعالیت‌های شاخصی شده که از آن جمله می‌توان به تکمیل خط یک مترو اشاره کرد، شهرداری اصفهان ۱۷ سال گرفتار ساخت خط یک بود و از خیابان کاوه تا صفه در مسیر مترو، مردم سال‌ها با ترافیک مواجه بودند، اما در کمتر از چهار ماه کاری که با روال قبل چهار سال طول می‌کشید، این پروژه به اتمام رسیده و امروز این مترو به عنوان سرویس ایمن به مردم خدمت رسانی می‌کند.

شهردار اصفهان گفت: پروژه خط دو مترو نیز از دارک آغاز به کار شده و امروز ۱۳ ایستگاه آن ساخته شده یا در حال ساخت است، این کار کاملاً زیر زمین و از دو جبهه غربی و شرقی در حال انجام است.

ذخیره هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط ۲ مترو

نوروزی با بیان این که تأمین منابع مالی این پروژه نیز انجام شده، افزود: امروز سه هزار میلیارد تومان اوراق فقط برای خط دو مترو مشارکت جذب شده است در حالی که در کل دوران گذشته فقط ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جذب شده بود همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در قالب اوراق مشارکت نیز برای اتوبوس جذب شده است.

نوروزی با بیان این که اکنون بیش از هزار میلیارد تومان برای خط دو مترو در حساب شهرداری اعتبار وجود دارد، تصریح کرد: این پروژه شامل دو بخش تونل و ایستگاه‌ها و تجهیزات است اگر شرایط کشور مساعد باشد، تجهیزات وارد می‌شود و همزمان با تونل کار جلو می‌رود. در بخش تونل از ۱۶ ایستگاه و ۱۶ کیلومتر پروژه، ۱۳ ایستگاه تا ۹۸ درصد پیشرفت داشته و تملک سه ایستگاه دیگر نیز در حال انجام است. از سمت دارک پنج کیلومتر و از غرب با یک تونل با تی بی ام ۹ متری حرکت آغاز شده و حدود ۴۰ درصد کار برای این پروژه انجام شده است.

وی با بیان این که پیشرفت پروژه مترو خوب بوده و در برخی حرکت‌های عمرانی در مترو رکورد نیز زده شده است، خاطرنشان کرد: دومین پروژه مهمی که در این سال‌ها عملیات اجرایی آن با جدیت دنبال شد، رینگ چهارم است، بیش از ۵۰ کیلومتر از رینگ چهارم در شهر اصفهان قرار گرفته است. در این راستا احداث این رینگ از سخت‌ترین و پرحادثه‌ترین نقطه شهر آغاز شد.

شهردار اصفهان افزود: احداث پل آفتاب و مجموعه پل‌های شهید سلیمانی در مسیر رینگ چهارم که یکی از پیچیده‌ترین پل‌های شهر محسوب می‌شود، اجرایی شده است، همچنین ۹۰ درصد از آزاد سازی مسیر رینگ چهارم در محور شرقی انجام شده، چهار کیلومتر زیر سازی شده و ادامه مسیر نیز در حال احداث است.

نوروزی با بیان این که کلنگ احداث رینگ چهارم از کنار سپاهان شهر نیز به زمین شد، تصریح کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه نیز برای این رینگ در نظر گرفته شده و شرکت سرمایه گذاری نیز با کمک راه و شهرسازی تشکیل شده است تا با مجوز شورا و هیئت دولت بهره‌برداری از این رینگ را در اختیار بگیرد البته شرکت اجازه می‌یابد در این مسیر با زمین‌هایی که دولت در اختیار شهرداری قرار می‌دهد خدمات ارائه داده و بودجه لازم را فراهم کند.

بهره‌بردار مناسب برای سالن اجلاس انتخاب شود

وی افزود: فاز نخست و دوم سالن اجلاس نیز امروز با فرمان رئیس جمهور به صورت مجازی افتتاح می‌شود، از ابتدای مدیریت به طور جدی وارد این پروژه شدیم تا سرمایه‌های مردم معطل نماند. در این راستا بیش از هزار میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است، همه تأسیسات این سالن آماده افتتاح است البته تمام تجهیزات و سیستم صوتی خریداری شده اما شروع به کار نمی‌کند زیرا این سالن نیاز به بهره بردار داشته و گارانتی آن از بین می‌رود بنابراین برای نگهداری و نحوه بهره برداری از آن نیز باید برنامه‌ریزی شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بارها از مردم درخواست کردم برای این مکان بهره‌بردار شایسته انتخاب کنند، زیرا این سالن در ایران بی نظیر است و قرار است مراسم‌های بین‌المللی در این مکان برگزار شود، امید است در آینده امکان بازدید عمومی از این پروژه برای مردم فراهم شود البته روابط بین‌الملل باید تقویت شود که فرصت بازدید از آن فقط در روزهای تعطیل وجود داشته باشد.

نوروزی با بیان این که این سالن محرک توسعه برای کل اصفهان است، گفت: یکی از نیازهای اصفهان وجود نمایشگاه استاندارد بود، امروز خوشبختانه نمایشگاه استاندارد در سطح بین‌المللی در اختیار مردم قرار گرفته است، همچنین در گلستان شهدای اصفهان زیرساخت‌های لازم فراهم و سالنی درخور شأن مردم اصفهان احداث شد؛ این زنجیره می‌تواند برای جذب توریسم مذهبی و توسعه گردشگری و برگزاری همه مراسم‌های مذهبی مفید و مؤثر باشد.

تمامی معاملات در شهرداری شفاف است

وی افزود: در ابتدای ورود به شهرداری برنامه‌ای سنجش‌پذیر به شورای شهر ارائه کردم تا فعالیت‌ها در شهر بر این محور انجام شود همچنین به عنوان اولین شهرداری در ایران قانون شفاف‌سازی را اجرا کردیم به طوری که دسترسی به کانال‌ها و سایت‌های شهرداری امکانپذیر است. در واقع امروز فقط بنگاه‌ها و شهرداری‌های مناطق به اطلاعات شهری و شهرسازی دسترسی ندارند بلکه هر شخصی می‌تواند با مراجعه به سایت شهرداری متوجه نوع زمین‌ها و کاربری‌ها شود. در گذشته این بخش پر از رانت بود، اما امروز نمی‌توان از این طریق رانت‌خواری کرد و برنامه آینده همه زمین‌های شهر مشخص است.

شهردار اصفهان با بیان این که توسعه شهر هوشمند نیز در راستای شفاف‌سازی انجام شده است، افزود: در حوزه مالی نیز میزان ترک تشریفات در انجام معاملات در زمان آغاز مدیریت پنجم، ۱۷ درصد بود این در حالی است با این درصد، امکان فساد وجود دارد، اما اکنون ترک تشریفات در مناقصه‌ها و مزایده‌های شهرداری به یک درصد رسیده که فقط برای کارهای فوری مصرف می‌شود. در واقع برای انجام هر پروژه‌ای مزایده برگزار می‌شود. برای فروش هر ملک پرونده آن به کانون کارشناسان قوه قضائیه ارجاع داده شده و پس از کارشناسی دقیق تصمیم‌گیری می‌شود بنابراین روند معاملات شفاف است.

نوروزی افزود: همه فعالیت‌ها در شهر باید سیستماتیک باشد. در این راستا جلوی دلالی‌ها را گرفتیم به طوری که امروز دیگر کسی نمی‌تواند با دلالی پروانه ساخت دریافت کند. با بسیاری از متخلفان در این چهار سال برخورد شده که اطلاعات آن هنوز منتشر نشده و اگر زمانی لازم باشد ارائه داده می‌شود.

تحقق عدالت فضایی

وی تصریح کرد: همه هزینه‌های شهرداری امروز شفاف‌سازی شده و حتی دانشجوها و اساتید می‌توانند پروژه‌های تحقیقاتی خود را بر مبنای آن انجام دهند تا در دل مردم نیز امید ایجاد شود، باید اقدامات در راستای هوشمندسازی به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند در خانه‌هایشان پروانه ساختمانی اخذ کنند، البته خوشبختانه همه وعده‌هایی که روز اول داده بودیم عملی شد حتی برای ساماندهی دفع پساب کارگاه‌های طلاسازی و پرندگانی که به صورت غیر بهداشتی در خیابان ذبح می‌شدند نیز اقدامات لازم انجام شد.

شهردار اصفهان با بیان این که ارائه خدمات در مناطق مختلف شهر و انتصاب حدود ۳۰ نفر از بانوان در سمت‌های مدیریتی از جمله اقدامات این دوره مدیریت شهری است، اظهار کرد: شعار عدالت فضایی نیز ابتدای دوره مدیریت بنده مطرح شد که خوشبختانه محقق شد به طوری که اکنون نیاز نیست همه از نقاط دور دست شهر برای سینما به چهارباغ مراجعه کنند، ورزشگاه رستم منطقه ۱۴، ورزشگاه سهراب، سینمای مهتاب رهنان، سینمای خوراسگان احداث شده، همه این اقدامات در راستای ایجاد عدالت فضایی بوده است.

نوروزی افزود: رینگ چهارم و خط دو مترو نیز در مناطق کمتر برخوردار ایجاد شده که محرک توسعه مناطق محروم و شهر اصفهان بوده است، البته شهرداری فقط وظیفه توسعه شهر اصفهان را بر عهده داشته و حریم شهر در حوزه اختیارات شهرداری نیست بنابراین نباید با پخش تصاویری از حریم شهر به مخاطبان اطلاعات اشتباه داد که شهرداری کاری برای شهر انجام نمی‌دهد.

تکریم حقوق کارکنان شهرداری

وی تصریح کرد: تمام کارهای شهرداری مبتنی بر توان نیروهای خدماتی است که لازم است احترام آنها حفظ شود. در شهرداری اصفهان جلب رضایت ۱۶ هزار نیرو در دستور کار بوده است. در این دوره توانستیم وضعیت حقوقی و رفاهی همه کارکنان شهرداری را سروسامان دهیم همچنین برای تامین رفاه حال کارکنان فروشگاه بزرگی در محدوده پل سرهنگ و یک مجموعه درمانی در شهرک سلامت احداث شده است.

شهردار اصفهان با بیان این که با کارمند باید به گونه‌ای برخورد شود که احساس کند دیده شده و نقش خود در آبادانی شهر را درک کند، گفت: سعی شد به حقوق انسانی کارکنان خدماتی احترام گذاشته تا امنیت شغلی این افراد برقرار شود، بسیاری از کارکنان شهرداری در این دوره رسمی شده و به دنبال جذب رسمی ۴۰۰ نیروی دیگر نیز هستیم تا آرامش خاطر برای این افراد فراهم شود.

با مردم برای مردم

نوروزی با بیان این که در دوره پنجم سعی کردیم طولانی بودن فرآیند درخواست در شهرداری را کوتاه کنیم، گفت: تکریم ارباب رجوع به معنای ارائه خدمات با کیفیت به آنها است. در این راستا اتاق گفت و گو را در شهرداری ایجاد کردیم تا افراد در شهرداری سرگردان نباشند همچنین برای اطلاع از مشکلات مردم در مناطق حضور یافتیم و با مردم گفت و گو کرده و از نزدیک با مسائل و معضلات محلات و مناطق قرار گرفتیم؛ بیش از ۸۰ جلسه نیز با اساتید، دانشگاه، مهندسان، کارگران، کشاورزان، هنرمندان، جوانان، زنان و مردان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این سال‌ها با مردم برای مردم کار می‌کردیم، در این راستا برنامه جامع شهر با مشورت مردم و برنامه اصفهان ۱۴۰۵ با مشارکت نخبگان شهر تدوین شد. در چهار سالی که در خدمت مردم اصفهان بودم با تمام وجود از شش صبح تا ۱۱ شب فعالیت کردم. ۲۰۸ بار دوشنبه‌ها برای تأمین مالی پروژه‌ها به تهران سفر کردم، تمام سعی خود را کردم تا فعالیت‌ها در راستای توسعه اصفهان انجام شد، اگر قصوری انجام شد و شهرداری ضعف‌هایی داشته امید است مردم این حق را ببخشند.

کد خبر 511121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.