بازار ارز دیجیتال امروز ۹ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین در سطح ۴۱ هزار واحد توانسته از مقاومت خود عبور کند و احتمال یک الی دو روز منفی شدن است که اگر بتواند بالای این سطح دوام بیاورد می‌تواند تا ۴۸ هزار دلار حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ شنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۴۱ هزار و ۷۰۷ دلار، رشد ۴.۹۶ درصدی
  • اتریوم ۲ هزار و ۴۳۷ دلار
  • بایننس کوین ۳۱۹ دلار ۷۹ سنت
  • کاردانو یک دلار و ۳۰ سنت
  • دوج کوین ۲۰ سنت
  • ریپل ۷۴ سنت
  • پولکادات ۱۵ دلار و ۸۰ سنت
  • یونی سواپ ۲۱ دلار و ۱۶ سنت
  • بیت کوین کش ۵۴۱ دلار و ۹۳ سنت
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۹ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل ۳ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۹ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین توانست از مقاومت خط روند میانی خود عبور کند، مقاومت بعدی پیش روی این رمز ارز محدوده ۳۵ هزار دلار است.

بیت کوین ۴ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۹ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

به نظر می‌رسد در حال تکمیل موج b اصلاحی باشد و پتانسیل دستیابی به قیمت ۴۵ هزار دلار را داشته باشد، عموماً موج B را دامی برای معامله گران می‌نامند، در این ساختار و این الگو به شدت باید محافظه کار بود و به معنای شروع یک روند جدید نیست.

بیت کوین ۵ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۹ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین در سطح ۳۷ هزار دلار متوقف شد و یکی از دلایل این توقف مقاومت کانال نزولی خود می‌باشد که احتمال ریزش را افزایش می‌دهد، در صورت تأیید شدن این مقاومت داینامیک احتمال ریزش مجدد تا سطح ۲۷ هزار دلار وجود دارد اما اگر بخواهد موج B خود را تکمیل کند باید تا محدوده ۴۷ هزار دلار رشد کند، به هر حال در این بازه قیمتی نقطه ورود امنی وجود ندارد.

بیت کوین ۶ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۹ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پس از شکست کانال خود بیت کوین مجدد روند صعودی را آغاز کرده است، در این حالت تارگت قیمتی ۴۷ هزار دلار را مانند گذشته متصوریم.

همچنان تاکید می‌شود که به نظر این موج صعودی موج b باشد لذا باید در ورود به معامله به شدن محتاط بود.

بیت کوین ۹ مرداد

بازار ارز دیجیتال امروز ۹ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین در سطح ۴۱ هزار واحد توانسته از مقاومت خود عبور کند و احتمال یک الی دو روز منفی شدن است که اگر بتواند بالای این سطح دوام بیاورد می‌تواند تا ۴۸ هزار دلار حرکت کند.

اخبار مهم

اقتصاددانان صندوق بین‌المللی پول: بیت کوین ثبات اقتصادی را تهدید می‌کند

توبایس آدریان و رودا ویکس-براون، دو اقتصاددان صندوق بین‌المللی پول IMF، در پستی که اخیراً منتشر شده است، اعلام کردند که پذیرش گسترده بیت کوین ممکن است منجر به بی‌ثباتی اقتصاد کلان شود. این دو اقتصاددان بر این باورند که کسب‌وکارها مجبور خواهند شد تا منابع قابل‌توجهی را برای بکارگیری و پذیرش یک ارز دیجیتال صرف کنند. به‌علت بی‌ثباتی بالای بیت کوین، معرفی این ارز دیجیتال ممکن است منجر به بی‌ثباتی و نوسان قیمت‌ها شود. دو اقتصاددان صندوق بین‌المللی پول، به جرایم و کلاهبرداری‌های گسترده در بازار ارزهای دیجیتال نیز اشاره کردند.

ضرر ۲۳ میلیون دلاری تسلا از افت قیمت بیت کوین

افت شدید قیمت بیت کوین در سه ماه دوم امسال ۲۳ میلیون دلار به شرکت خودروسازی تسلا خسارت زده است. این در حالی است که برخی کارشناسان خسارت ۱۰۰ میلیون دلاری را برای تسلا پیش‌بینی کرده بودند. این شرکت اوایل سال جاری میلادی ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده و ۱۰۱ میلیون دلار از بیت کوین‌های خود را در ماه آوریل برای آن که ببیند این ارز دیجیتال تا چه حد نقدپذیر است، به فروش رسانده بود. تسلا در حال حاضر ۱.۳ میلیارد دلار بیت کوین در ترازنامه خود دارد.

تحلیل‌گر مطرح: بیت کوین بهترین روزهای خود را در پیش دارد

مایکل لی، تحلیل‌گر مطرح و بنیان‌گذار یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری در آمریکا، گفته است بیت کوین روزهای بسیار خوبی را در پیش خواهد داشت و انتظار دارد که قیمت اوج تاریخی جدیدی را تجربه کند. لی معتقد است که همچنان زمان زیادی باقی مانده تا فدرال رزرو و دیگر بانک‌های مرکزی جهان بخواهند محدودیت‌هایی را برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال در نظر بگیرند.

آمازون شایعه پذیرش بیت کوین را تکذیب کرد

در حالی که گفته می‌شد آمازون قصد دارد پذیرش بیت کوین را تا پایان امسال شروع کند، این شرکت با انتشار اطلاعیه‌ای این مسئله را تکذیب کرده است. آمازون خاطر نشان کرد هیچ برنامه‌ای برای پذیرش بیت کوین در سال جاری ندارد ولی همچنان به بررسی ارزهای دیجیتال و حوزه بلاک چین ادامه خواهد داد. این شرکت همچنین شایعه ایجاد ارز دیجیتال مخصوص خود تا سال ۲۰۲۲ را رد کرد. در پی انتشار این خبر قیمت بیت کوین حدود ۷.۵ درصد سقوط کرد و به محدوده ۳۷ هزار و ۵۰۰ دلار رسید.

کاسیا پرداخت باج ۷۰ میلیون دلاری به هکرها را رد کرد

شرکت نرم‌افزاری کاسیا اوایل جولای هدف حمله باج افزاری گروه REvil قرار گرفت و هکرها درخواست ۷۰ میلیون دلار بیت کوین کردند. کاسیا بعد از مدتی اعلام کرد کلید رمزگشا برای دفع این حمله را از طریق «شخص ثالث قابل اعتماد» به دست آورده است ولی از آنجایی که جزئیات بیشتری ارائه نکرده بود شائبه پرداخت باج به مهاجمان مطرح شد. این شرکت در بیانیه‌ای افزود: «به صراحت تأکید می‌کنیم کاسیا هیچ مبلغی را به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای به دست آوردن کلید رمزگشا پرداخت نکرده است.» این شرکت افزود بعد از مشورت با کارشناسان تصمیم گرفت با مهاجمان مذاکره نکند.

هند برای تأیید مدارک دیپلم از بلاک چین اتریوم استفاده می‌کند

پ ایالت مهاراشترا در هند، با هدف پیاده‌سازی سیستم اعتبارسنجی مبتنی‌بر اتریوم برای ارائه مدارک دیپلم، با شرکت بلاک چین لجیت داک LegitDoc وارد همکاری شده است. این اقدام برای مقابله با افزایش جعل اسناد در این کشور صورت گرفته است. نیل مارتیس، مدیرعامل لجیت داک، همچنین عنوان کرده است که نهادهایی همچون مؤسسه ملی فناوری و دانشکاه آشوکا نیز قصد دارند راهکار مشابهی برای مبارزه با جعل اسناد به کار گیرند.

بانک‌های قزاقستان برای پردازش تراکنش‌های ارزهای دیجیتال مجوز می‌گیرند

بر اساس گزارش یک خبرگزاری محلی در قزاقستان، چندین بانک در این کشور برای ارائه خدمات به شرکت‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال به زودی از دولت تاییدیه دریافت می‌کنند. این طرح آزمایشی که برای یک سال اجرا خواهد شد، کسب‌وکارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور را قادر می‌سازد تا به طور قانونی خدمات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم کنند.

نهنگ‌ها در ۶ هفته اخیر ۱۷۰ هزار بیت کوین خریداری کرده‌اند

بر اساس توییت اخیر شرکت تحلیلی سنتیمنت Santiment، نهنگ‌های بیت کوین از ماه مه، یعنی هنگام ریزش بیت کوین از اوج تاریخی خود در ۶۵ هزار دلار، مشغول خرید این ارز دیجیتال بوده‌اند. طی ۵ هفته گذشته، این نهنگ‌ها ۱۳۰ هزار بیت کوین خریده‌اند و در ۱۰ روز اخیر نیز ۴۰ هزار بیت کوین دیگر را به اندوخته‌های خود اضافه کرده‌اند.

همکاری یاهو ژاپن با لاین برای راه‌اندازی معاملات NFT

شرکت یاهوی ژاپن برای راه‌اندازی معاملات توکن‌های غیرمثلی (NFT) با غول پیام‌رسان لاین وارد همکاری شده است. شرکت لاین امروز اعلام کرد که شرکت تابعه متمرکز بر ارزهای دیجیتال خود یعنی ال وی سی کورپوریشن با هدف ارائه معاملات توکن‌های غیرمثلی صادر شده در بلاک چین اختصاصی لاین، با یاهو ژاپن همکاری می‌کند. در پی این همکاری، یاهو ژاپن NFTهای مبتنی‌بر بلاک چین لاین را در سرویس حراج آنلاین خود یعنی یاهو آوکشن (Yahoo! Auctions) قرار می‌دهد.

ایراد جدید شبکه مونرو حریم خصوصی کاربران را در معرض خطر قرار داده است

توسعه دهندگان مونرو (Monero) هشدار داده‌اند باگ جدیدی که در شبکه مونرو به وجود آمده، می‌تواند حریم خصوصی کاربران و معاملات را به خطر بیاندازد. حساب رسمی تیم مونرو در توئیتر روز دوشنبه اعلام کرد که اشکالی نسبتاً جدی در الگوریتمی که برای مخفی کردن معاملات طراحی شده، به وجود آمده است. البته آن‌ها می‌گویند بروز این ایراد منجر به لو رفتن اطلاعات آدرس یا حجم معامله نمی‌شود، اما امکان ردیابی وقوع تراکنش‌های مونرو را ایجاد می‌کند.

برخی از توسعه دهندگان مونرو توصیه کرده‌اند که کاربران این ارز دیجیتال بهتر است برای حفاظت از حریم خصوصی خود منتظر رفع مشکل بمانند. البته آن‌ها می‌گویند که با یک آپدیت نرم‌افزاری مشکل می‌شود و نیازی به ارتقا کامل شبکه یا هاردفورک وجود ندارد.

لایحه کارگروه ارزهای دیجیتال به مجمع عمومی پنسیلوانیا ارائه شد

لایحه‌ای برای ایجاد یک کارگروه ویژه ارزهای دیجیتال در ایالت پنسیلوانیا آمریکا به مجمع عمومی این ایالت ارائه شده است. این کارگروه پیشنهادی، وظیفه بررسی تأثیر احتمالی پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال در پنسیلوانیا را برعهده دارد. این لایحه در صورت تصویب، «قانون کارگروه ارز دیجیتال» نام می‌گیرد. بر اساس وظایف تعیین شده در این لایحه، کارگروه ذکر شده تعداد ارزهای دیجیتال قابل معامله و همچنین تعداد صرافی‌های فعال در پنسیلوانیا را تعیین خواهد کرد.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۹ مرداد ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 510954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.