پروژه توسعه مسیر گردشگری باباکوهی شیراز محصول کار مشترک شهرداری و ارتش است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه نوع و کیفیت همکاری شهرداری با ارتش در به ثمر رسیدن مسیر گردشگری باباکوهی این طرح ستودنی است، گفت: این پروژه مشترکا متعلق به شهرداری و ارتش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالرزاق موسوی در آئین بهره‌برداری از مسیر گردشگری بابا کوهی که با حضور شهردار شیراز، جمعی از اعضای شورای شهر، فرمانده ارتش در فارس و کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده انتظامی فارس و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران شهری برگزار شد، ضمن تبریک عید ولایت، با اشاره به سخنی از نویسنده مسیحی، جرج جرداق که امیرالمومنین را صدای عدالت بشریت خواند، اظهار کرد: شورای پنجم و شهردار منتخب آن تمام فعالیت‌های خود را مبتنی بر برنامه‌ای انجام داد که چارچوب آن از ابتدا تعریف شده بود.

وی در ادامه با قدردانی از شهردار شیراز و همکاران وی در به ثمر نشاندن تلاش‌ها و نیز امیر رضایی فرماندهی ارتش در فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: گاه ممکن است برخی عدم همکاری‌ها ارزش کاری را کاهش دهد یا از حوزه انجام آن بکاهد؛ اما چنانچه همکاری‌هایی از نوع آنچه در توسعه مسیر گردشگری با ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد، نبود، این پروژه به هیچ عنوان عملیاتی نمی‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اصول ۸۶ گانه رویکردهای شورای پنجم، تصریح کرد: یکی از شاخص‌ها رویکرد انسان‌محور و افزایش و گسترش فضای عمومی بوده است؛ از این منظر، فضای عمومی به مکانی اطلاق می‌شود که امکان تعامل گروه‌های مردم با یکدیگر در آن فراهم می‌شود و پروژه بابا کوهی مصداق کامل فضای عمومی با تمامی ویژگی‌های مثبت آن است.

موسوی یکی دیگر از ویژگی‌های این پروژه را پیاده‌راه بودن آن برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های مهم رویکرد انسان‌محور گسترش و توسعه پیاده راه‌هاست و شورای پنجم این افتخار را دارد که کمیت ایجاد و توسعه پیاده‌راه‌ها در آن، قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی افزود: پروژه توسعه مسیر گردشگری بابا کوهی، در مساحت ۱۳ هزار مترمربع توسط شهرداری منطقه ۳ شهر شیراز، در مجاورت میدان قائم (عج) (اطلسی) واقع شده و دارای مسیر دوچرخه سواری، پیاده‌روی، آبنما، فضای سبز و نورپردازی است و در فازهای بعدی این خیابان به ارتفاعات آرامگاه بابا کوهی متصل خواهد شد.

کد خبر 510601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.