لایروبی ۶ هزار متر طول از مسیر رودخانه خشک شیراز

شهردار منطقه هفت شیراز گفت: ریختن زباله و نخاله در مسیل آبروها و کانال‌ها، موجب آبگرفتگی می‌شود از این رو پاکسازی معابر و کانال‌های فاضلاب منطقه هفت شیراز در دستور کار قرار گرفته است.

سعید معصومی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: متأسفانه برخی از شهروندان اقدام به ریختن زباله و نخاله در سطح معابر می‌کنند که باعث آب‌گرفتگی کانال‌ها می‌شود البته علاوه بر ایجاد مشکلات آب‌گرفتگی، در فصل تابستان نیز در بعضی از مسیل‌ها باعث ایجاد بوی نامطبوع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی کانال‌های و مسیل‌ها طبق برنامه‌ریزی های انجام گرفته توسط نیروهای خدمات شهری به طور مستمر پاکسازی و لایروبی می‌شود، افزود: پاکسازی و لایروبی جداول و کانال‌ها توسط شهرداری انجام می‌گیرد، اما برای جلوگیری و رفع تمامی مشکلات شهروندان نیز باید همکاری و همراهی لازم را داشته باشند متأسفانه برخی از شهروندان با رعایت نکردن بهداشت عمومی و رها سازی پساب خانگی، باعث بروز مشکلاتی مانند تخریب آسفالت معابر و ایجاد بوی نامطبوع در کوچه‌ها و معابر شده‌اند که امیدواریم با رعایت بهداشت عمومی و عدم رهاسازی پساب خانگی در جداول و معابر از ایجاد مشکلات جلوگیری کنیم.

شهردار منطقه هفت شیراز با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۲۵ هزار متر طول از جداول و کانال‌های رو بسته و باز لایروبی شده است، ادامه داد: کف برداری کانال‌های روباز و حذف نیزارها و روان سازی مسیرهای آب‌های سطحی، تسطیح مسیر دسترسی کانال‌ها و ایجاد خاکریز ایمن مجاور کانال‌ها از جمله اقدامات انجام گرفته در این خصوص است.

شهردار منطقه هفت تصریح کرد: شش هزار متر طول از مسیر رودخانه خشک در سطح منطقه نیز لایروبی شده که بیش از ۲۵ هزار متر مکعب حجم لای برداشته و جا به جا شده است.

معصومی گفت: به منظور جلوگیری از آتش سوزی در فصل تابستان و زیباسازی معابر تسطیح و پاکسازی خار و خاشاک و ضایعات و نخاله‌ها از زمین‌های باز نیز در دستور کار قرار گرفت که بیش از ۱۶۱ هزار متر مربع در جهت تسطیح و دپو ضایعات و خار و خاشاک در اراضی بایر انجام شده است.

کد خبر 510440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.