لزوم اجرای طرح توانمند سازی جوامع محلی

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: استفاده از فضاهای شهری به عنوان مکان‌هایی مناسب در مواقع بحرانی که تمام شرایط و وضعیت‌های طبیعی به هم خورده است، یکی از راهکارهای مناسب برای کم کردن میزان آسیب‌ها و خسارات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر امین مقدم در اینستاگرام خود نوشت:

" لزوم اجرای طرح توانمند سازی جوامع محلی با توجه به واقعیت آسیب پذیری بافت‌های تاریخی شهر در صورت وقوع سوانح طبیعی و مواجه این بافت‌ها با آسیب‌های جدی؛ استفاده از فضاهای شهری به عنوان مکان‌هایی مناسب در مواقع بحرانی که تمام شرایط و وضعیت‌های طبیعی به هم خورده است، یکی از راهکارهای مناسب برای کم کردن میزان آسیب‌ها و خسارات می‌باشد و تجهیز این فضاها به گونه‌ای که در شرایط بحران قابل استفاده گردند لازم و با اهمیت می‌باشد.

در این طرح با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های امدادی از قبیل هلال احمر، آتش نشانی و خدمات ایمنی و همچنین دفاتر تسهیلگری محلات و با محوریت مدیریت بحران شهرداری یزد، نشست‌های کارشناسی برگزار شد که در نهایت محتوا و متدولوژی آموزش گروه‌های مردمی و همچنین تجهیز محلات به برخی وسایل و لوازم امدادی اولیه در قالب یک طرح جامع به تصویب رسید.

هدف از این طرح را توانمند سازی جوامع محلی برای آمادگی مقابله با بحران، واکنش اضطراری هنگام بروز بحران، کاهش خسارت احتمالی ناشی از وقوع حوادث و ایجاد پل ارتباطی بین جوامع محلی و سیستم مدیریت بحران است. ارتقای آمادگی مدیریت شهری برای رویارویی با سوانح طبیعی، با استفاده از توانمند سازی فضاهای شهری که در صورت تجهیز شدن می‌توانند در شرایط بحرانی برای کارکردهای مدیریت بحران استفاده گردند از نتایج اجرای این طرح می‌باشد. "

کد خبر 510358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.