رای‌گیری برای معاهدات بین‌المللی در مجلس شفاف می‌شود

سخنگوی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس نشست این کمیسیون درباره بررسی گزارش شفافیت آرای نمایندگان را که طی آن برخی اصلاحات و تغییرات صورت گرفت، تشریح کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، سمیه محمودی در خصوص صبح امروز و روز گذشته (سه شنبه و چهارشنبه ۵ و ۶ مرداد ماه) کمیسیون آیین نامه داخلی با موضوع رسیدگی به گزارش این کمیسیون پیرامون شفافیت آرای نمایندگان، اظهار کرد: در این جلسات به بررسی پیشنهادات نمایندگان برای اصلاح گزارش کمیسیون درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان پرداختیم.

وی افزود: پیش از این قرار بود برخی موارد که نیاز به رأی گیری مخفی دارد با درخواست ۱۵ نماینده و بدون ارائه توضیح در صحن مورد پذیرش قرار گیرد که در مصوبه امروز مقرر شد نماینده پیشنهاد دهندگان غیرعلنی شدن رأی گیری یک موضوع، توضیحات خود را به مدت ۵ دقیقه ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مقرر شد رأی گیری برای معاهدات، قراردادها و مقاوله نامه‌های بین المللی به صورت شفاف باشد.

محمودی تاکید کرد: در مصوبه بعدی مقرر شد از آنجایی که امکان تغییر در دستور کار هفتگی صحن و کمیسیون‌ها وجود دارد، این دستورکار به جای یک هفته قبل، سه روز قبل منتشر شده و به اطلاع عموم برسد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت مقرر شد جلسات هیأت رئیسه مجلس برای سایر نمایندگان مجلس نیز قابل پخش و انتشار باشد.

کد خبر 510334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.