«پیر (Old)» صدر نشین شد

فیلم ترسناک «پیر (Old)» به کارگردانی ام. نایت شیامالان، پرفروش‌ترین فیلم سینماهای آمریکا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از ماهنامه اینترتیمنت ویکلی، فیلم پیر با ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش در سه روز، صدرنشین فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های این آخر هفته در گیشه آمریکا شد.

البته صدرنشینی فیلم جدید شیامالان در مقایسه با استقبالی که همین چند هفته پیش از فیلم "بیوه سیاه" شد، چندان پرافتخار نبود؛ بیوه سیاه در سه روز افتتاحیه ۸۷ میلیون فروش کرد و رکورد جدیدی از میزان فروش فیلم‌ها در دوران شیوع کرونا برجا گذاشت. فرق بزرگ این دو فیلم در آن است که " پیر" فقط در سینماها اکران شد در حالی که بیوه سیاه ۶۰ میلیون دلار فروش هفته اول خود را مدیون اکران روی سرویس پخش اینترنتی دیزنی پلاس بود. به علاوه از قدیم‌الایام اینطور بوده که فیلم‌های ابرقهرمانی بیشترین میزان تماشاچی را در هفته اول اکران دارند.

پیر یک فیلم ترسناک، مهیج و علمی-تخیلی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی ام. نایت شیامالان فیلمساز مطرح هالیوودی است که با الهام از رمان گرافیکی قلعه شنی (Sandcastle) نوشته پیر اسکار لوی و فردریک پیترز ساخته شد و ۲۳ ژوئیه (جمعه، یکم مردادماه) روی پرده سینماهای آمریکا رفت. این فیلم داستان گروهی را روایت می‌کند که در یک ساحل متروک گیر افتاده و با سرعتی باورنکردنی پیر می‌شوند.

فیلم پیر با حضور بازیگرانی چون گائل گارسیا برنال، ویکی کریپس، الیزا اسکلن، توماسین مک‌کنزی، آلکس ولف، ابی لی، آرون پیر، روفوس سیول، کن لئونگ، نیکی آموکا- برد، امبت داویدتز و ایمون الیوت، از سپتامبر تا نوامبر ۲۰۲۰ در جمهوری دومینیکن فیلمبرداری شد. تاکنون منتقدان داستان و فیلمبرداری این فیلم را تحسین و از فیلمنامه انتقاد کرده‌اند.

اکشن چشمان مار: منشأ، اثر جی. آی. جو با ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار فروش، پس از پیر شیامالان در جایگاه دومین فیلم پرفروش این آخر هفته در آمریکا قرار گرفت. فیلم "بیوه سیاه" با بازی اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانف، با ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش سوم شد و فیلم "هرج و مرج فضایی: میراث جدید" که هفته گذشته صدرنشین جدول پرفروش‌ترین فیلم‌ها شده بود، با تنها ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بلیت‌فروشی به رتبه چهارم سقوط کرد. قسمت نهم از مجموعه اکشن "سریع و خشن" که از زمان اکران در گیشه آمریکا و جهان می‌تاخت نیز از سرعت خود کم کرد و با حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش، در مقام پنجم متوقف شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 510002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.