تخلفات حوزه پسماندهای ساختمانی را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهید

با تغییر شیوه زندگی و توسعه شهرها و با توجه به اینکه فعالیت های ساختمانی نظیر ساخت و ساز و تخریب در هر جامعه امری اجتناب ناپذیر می باشد بنابراین شاهد افزایش میزان خاک و نخاله و دپوی آنها نسبت به گذشته می باشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد، حمید رضا رحیم دل اظهار کرد: در حال حاضر تخلیه غیر قانونی پسماندهای ساختمانی در حاشیه معابر و فضاهای شهری موجب بدمنظری چهره شهر شده و شهرداری نیز سالیانه هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای را صرف پاکسازی اینگونه پسماند می‌کند که رعایت این مسئله توسط مردم و تخلیه نخاله در اماکن مجاز مشخص شده علاوه بر حفظ زیبایی شهر از اتلاف هزینه‌های مذکور جلوگیری می‌کند لذا این سازمان با برنامه‌ریزی های مشخص و گشت زنی بازرسان در حریم و سطح شهر به صورت شبانه روز درصدد کاهش و کنترل تخلیه‌های غیر مجاز است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به اجرای طرح ساماندهی پسماندهای ساختمانی افزود: در حال حاضر جمع آوری و حمل خاک و نخاله با اجرای سامانه نرم افزاری، نصب برچسب و کدهای ویژه و با صدور مجوز فعالیت برای رانندگان صورت می‌پذیرد و نخاله‌های ساختمانی در محل مشخص شده در حومه شهر به صورت کنترل شده دفن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امکان حمل و نقل پسماندهای ساختمانی در شهر یزد توسط رانندگان فاقد کد هویتی وجود نداشته و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

رحیم دل با بیان اینکه مشارکت شهروندان در این خصوص تأثیر بسزایی در حفاظت از محیط زیست و ارتقا منظر شهری دارد، از آنها درخواست کرد در صورت مشاهده چنین تخلفاتی مراتب را با سامانه ۱۳۷ (شهربین) در میان گذاشته یا با شماره ۳۷۲۵۰۰۲۰ (مرکز پیام شهرداری) تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری و رفع آن، اقدامات لازم صورت پذیرد.

کد خبر 509849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.