۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
آتش سوزی‌ها مانیتور می‌شود

سرپرست معاونت حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از راه اندازی سامانه مانیتورینگ آتش سوزی‌ها خبر داد.

به گزارش ایمنا، کامران عبدولی در باره راه اندازی این سامانه اظهار کرد: زمانی که آتش سوزی رخ می‌دهد، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن افراد را نجات داد. هر چه مدت زمانی که آتش نشانی از وقوع حریق آگاه می‌شود کمتر باشد، به همان نسبت زودتر و در مدت زمان طلایی به محل وقوع حادثه می‌رسد، در این راستا طرح مناسبی تحت عنوان طرح مانیتورینگ برای کاهش مدت زمان رسیدن به محل وقوع حادثه ارائه شده است.

سرپرست معاونت پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: طرح مانیتورینگ برای برخی اماکن، اجباری خواهد بود و برای برخی از اماکن به صورت اختیاری و آپشن ارائه می‌شود.

وی گفت: این سیستم از طریق اتصال به سیستم اعلام حریق ساختمان‌ها به کار می‌افتد. با این روش سیستم اعلام حریق به دیسپچ در ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران متصل خواهد شد.

عبدولی با بیان اینکه اطلاعات ساختمان‌هایی که به این سیستم مجهز هستند از پیش در ستاد فرماندهی ثبت می‌شود، ادامه داد: زمانی که سیستم اعلام حریق یک ساختمان هشدار دهد که حریقی رخ داده است، این موضوع به صورت خودکار به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران اطلاع داده می‌شود. با این امکان نیروهای سازمان سریع‌تر از پیش به محل حادثه اعزام می‌شوند؛ این طرح موجب می‌شود که مدت زمان طلایی رسیدن به محل حادثه را از دست ندهیم.

وی اظهار کرد: این طرح مصوبه شورای شهر را دارد و امسال با همکاری سازمان فناوری شهرداری و آتش نشانی اجرا خواهد شد. اقدامات اولیه انجام شده و آغاز آن احتمالاً از سال جاری است و حداقل ۵ هزار ساختمان در طرح اولیه به این سیستم مجهز می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 509737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.