۵ شهر به شبکه شهرهای دوست و خواهرخوانده شیراز افزوده شد

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز از اضافه شدن پنج شهر دنیا به شبکه شهرهای دوست و خواهرخوانده شیراز در چهار سال اخیر خبر داد.

حمید جورکش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در توسعه و گسترش ارتباطات شهر با شهر، دوره فعلی مدیریت شهری شیراز عملکرد بسیار مطلوب‌تری هم در مقایسه با ادوار گذشته و هم سایر کلانشهرها داشته است.

وی افزود: کلانشهر شیراز تا سال ۹۶ با دوشنبه تاجیکستان، نیکوزیا قبرس، چونگ چینگ چین، وایمار آلمان و پچ مجارستان رابطه خواهرخواندگی و با غازی آنتپ ترکیه تفاهمنامه همکاری داشته است که با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده علاوه بر تلاش برای احیا و تعمیق روابط پیشین، با نانجینگ چین تفاهمنامه خواهرخواندگی و با درسدن آلمان و نووی ساد صربستان پایتخت فرهنگی اروپا در ۲۰۲۲ تفاهمنامه همکاری امضا کرده‌ایم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز افزود: علاوه بر این پیش‌نویس تفاهمنامه همکاری با فلورانس در سطح شهرداران دو شهر و بوگوتا پایتخت کلمبیا و از شهرهای مهم فرهنگی اسپانیولی زبان در سطح معاونان فرهنگی آماده شده و پس از طی مراحل لازم از جانب طرفین در آینده نزدیک امضا می‌شود.

وی گفت: هر چند صرف ایجاد پیمان‌های دوستانه و اقدامات نمادین در عرصه ارتباطات بین‌المللی ارزشمند است، اما رویکرد شهرداری شیراز در سال‌های اخیر تلاش ویژه برای تعریف پروژه‌های کاربردی و مشترک با شهرهای دوست و خواهرخوانده بوده است.

جورکش با ذکر مثالی در این خصوص، اظهار کرد: همکاری‌های علمی و فرهنگی از جمله تبادل سردیس با نانجینگ، برگزاری هفته فرهنگی آلمان در شیراز به مناسبت دویستمین سالگرد انتشار دیوان غربی شرقی گوته، نصب سردیس حافظ در پچ، تبادلات علمی و فنی با درسدن در زمینه تراموا از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: برای انجام یک دوره مسابقه نقاشی بین کودکان و نوجوانان تحت عنوان رنگین کمان صلح نیز با شهرهای بوگوتا، فلورانس و نووی ساد به طور جداگانه به توافق رسیده و برگزاری هفته فرهنگی شیراز در فلورانس و بالعکس نیز مورد موافقت هر دو طرف قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز افزود: کسب کرسی در هیأت مدیره متروپلیس که دبیرخانه آن در بارسلون واقع شده است همچنین کسب کرسی در هیأت مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان که دبیرخانه آن در کیوتو قرار دارد و عضویت و ایفای نقش فعال و پویا در سازمان شهرهای هوشمند پایدار حاکی از عملکرد مطلوب شهرداری شیراز در حوزه سازمان‌های بین‌المللی است.

کد خبر 509531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.