۲۵ دستگاه اتوبوس جدید به خط دارک تا شیخ صدوق اضافه می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: ۲۵ دستگاه اتوبوس ایران خودرو دیزل به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان مربوط به اوراق مشارکت ۱۳۰ میلیارد تومانی است که شهرداری اخذ کرده و در مسیر دارک تا میدان امام علی (ع) و پس از آن شیخ صدوق ارائه خدمت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود بنده‌خدا امروز (یکشنبه) با حضور در یکصد و هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شرکت عقاب اسکانیا برای تحویل ۲۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری اصفهان پیش‌تر متعهد شده بود که در نهایت با پیگیری‌هایی که شد قرار است تا چند روز آینده این تعداد اتوبوس را تحویل بگیریم.

وی با بیان این که این اتوبوس‌ها دارای استاندارد یورو پنج است و بدین سبب آلایندگی کمتر نسبت به اتوبوس‌های یورو چهار دارد، افزود: قیمت هرکدام از این اتوبوس‌ها زیر دو میلیارد تومان تمام شده که اگر قرار بود اکنون خریداری شود، با قیمت‌های فعلی اصلاً قابل مقایسه نیست.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان این که این تعداد اتوبوس تا پایان هفته تحویل شهرداری اصفهان می‌شود، تصریح کرد: به علاوه این تعداد اتوبوس اسکانیا، ۲۵ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری آتروس نیز از ایران خودرو دیزل با استاندارد یورو چهار تحویل خواهیم گرفت که مبلغی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: این تعداد اتوبوس مربوط به اوراق مشارکت ۱۳۰ میلیارد تومانی است که شهرداری اخذ کرده و این الزام برای آن وجود دارد که صرفاً در مسیر دارک تا میدان امام علی (ع) و پس از آن شیخ صدوق ارائه خدمت کند.

بنده خدا با بیان این که ورود این اتوبوس‌ها در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی اتفاقی بزرگ بوده که در اختیار شهر و شهروندان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با ورود ۴۵ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان، عمر این ناوگان از ۸.۹ به ۸.۲ سال می‌رسد.

کد خبر 509516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.