وین میزبان مرکز آموزشی بدون کربن

پایتخت اتریش به زودی میزبان یک مرکز آموزشی جدید خواهد بود که قرار است از انرژی تجدیدپذیر برای تامین نیروی کامل آن بهره گرفته شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران وین در نظر دارند سیستمی بسیار پیشرفته در مرکز آموزشی جدید شهر نصب کنند که از طریق انرژی زمین گرمایی و تجدیدپذیر نیروی لازم برای کاربری‌های مختلف سازه را تأمین می‌کند. این فضای آموزشی یک کودکستان، دبستان، مدرسه راهنمایی و امکانات آموزشی متعدد را شامل می‌شود و قرار است میزبان تعداد هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز باشد که فعالیت در آن از پاییز سال جاری آغاز خواهد شد. مرکز آموزشی جدید وین، یک سازه غیر فعال، پمپ‌های حرارتی، ذخایر زمین‌گرمایی، پنل‌های خورشیدی و سیستم‌های تهویه هوای متعددی را در بر خواهد گرفت و از این طریق، مصرف انرژی شهر در آن به صفر خواهد رسید.

فعال‌سازی مرکز بتنی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مرکز آموزشی جدید به حساب می‌آید که در آن، هوای گرم یا سرد از طریق روزنه‌هایی که در لایه‌های بتنی ایجاد شده، پیش از ورود به فضای داخلی کلاس‌های آموزشی، دیواره‌ها را گرم یا سرد نگه می‌دارد سپس گرما یا سرما از طریق پمپ‌هایی که نیروی خود را از انرژی خورشیدی تأمین می‌کند در سراسر فضای داخلی منتشر می‌شود و با گرم یا سرد نگه داشتن محیط، نیاز به مصرف انرژی شهری را به صفر می‌رساند.

وین میزبان مرکز آموزشی بدون کربن

لایه زیرین زمین نیز به عنوان یک منبع انرژی برای افزایش گرما در فصل زمستان عمل می‌کند در حالی که تابستان، از طریق منافذ داخل لایه‌های بتنی، سرمایش مورد نیاز محیط داخل را فراهم می‌آورد. پوسته ضد هوا و عایق‌بندی شده می‌تواند دمای هوا را یکنواخت حفظ کند حتی اگر به مدت چندین روز از منبع انرژی تجدیدپذیر دیگری برای گرم یا خنک کردن محیط وجود نداشته باشد.

شهردار وین در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی ادعا کرده است که قصد دارد پایتخت اتریش را به بهترین شهر دوستدار محیط زیست اتحادیه اروپا تبدیل کند که ایجاد سازه‌های کربن خنثی می‌تواند گام بلندی در رسیدن به این هدف باشد.

وین میزبان مرکز آموزشی بدون کربن

کد خبر 509492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.