بیش از ۶ هزار آموزشگاه آزاد هنری در کشور فعالیت می کند

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که تعداد آموزشگاه های آزاد هنری به شش هزار و ۳۳۰ آموزشگاه رسیده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صفی پور گفت: در چهار سال اخیر حدود ۳۰ درصد به تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری اضافه شده است و یک هزار و ۹۴۳ آموزشگاه با دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز کرده اند که این آموزشگاه‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و نیازهای استان‌ها و شهرهای مختلف راه اندازی شده اند. پراکندگی جغرافیایی مورد توجه قرار گرفته و تعدادی از شهرها و مناطقی که نیاز به آموزشگاه آزاد هنری در آنها وجود داشته است، امروز دارای آموزشگاه هستند.

وی افزود: در این دوره سامانه آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز فعال شد که فرایند ثبت تقاضا و صدور مجوز را تسهیل و تسریع کرده است و از سوی دیگر ثبت اطلاعات دقیق و بروز آموزشگاه‌های آزاد هنری و تهیه بانک اطلاعات آموزشگاه‌ها در سامانه فراهم شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به مصوبه ۴۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع ضوابط تأسیس و نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری، شورای نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری درخواست‌های متقاضیان برای دریافت مجوز آموزشگاه‌های آزاد هنری را بررسی می‌کند.

صفی پور تصریح کرد: توجه به کیفیت آموزش هنر در آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز مورد توجه است و در این زمینه طرح پژوهشی کاربردی بررسی رویه‌ای، محتوایی و فضایی مراکز و آموزشگاه‌های آزاد هنری سراسر کشور انجام شده است، تا وضعیت آموزشگاه‌های آزاد هنری از نظر رویه‌ها، محتواهای آموزشی و فضاهای آموزشگاه‌های کشور به طور دقیق شناسایی شود و متناسب با آن برای تقویت آموزشگاه‌ها برنامه ریزی شود.

وی اضافه کرد: صدور کارت صلاحیت تدریس مربیان آموزشگاه‌های آزاد هنری که با نظر کارشناسان تخصصی انجام می‌شود از جمله مواردی است که در کیفیت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد هنری مؤثر است و در این دوره سامانه‌ای هم برای صدور کارت صلاحیت تدریس فعال شد و در کمتر از دو سال دو هزار و ۸۵۰ کارت صلاحیت تدریس برای متقاضیان آموزش در آموزشگاه‌های آزاد هنری صادر شده است.

بیش از ۶ هزار آموزشگاه آزاد هنری در کشور فعالیت می کند

کد خبر 509485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.