مترو و رینگ چهارم ۲ اقدام موفق مدیریت شهری پنجم/ لشکر بزرگ عمرانی شهر از شرق به غرب می‌رود

شهردار اصفهان با بیان اینکه دو اقدام موفق شهرداری اصفهان در این دوره مدیریت شهری پروژه‌های مترو و رینگ چهارم است، گفت: شهرداری اصفهان با همکاری وزارت راه و شهرسازی «شرکت پروژه» را برای رینگ چهارم راه اندازی کرده که این شرکت متولی حلقه حفاظتی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _ پنجشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ _ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر خم اظهار کرد: معتقدم بعد از مترو مهمترین پروژه شهرداری، رینگ چهارم به طول ۷۸ کیلومتر است که بیش از ۵۰ کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسیر رینگ چهارم حدفاصل پل سردار شهید سلیمانی تا پل آفتاب به طول هفت کیلومتر سانت به سانت به آزادسازی زمین نیاز دارد، اظهار کرد: تاکنون ۹۰ درصد اقدامات انجام شده و برای بخش باقی مانده تملک اراضی نیز ۲۵۰ میلیارد تومان از بانک ملی تسهیلات دریافت و در این بخش هزینه می‌شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه زیرساخت چهار کیلومتر این مسیر از رینگ چهارم آماده شده و آماده آسفالت است، گفت: علاوه بر مجموعه پل‌های سردار شهید سلیمانی چندین پل از جمله پل قهجاورستان، پل بهاران و پل روی کانال آب در حال احداث است.

نوروزی خاطرنشان کرد: روز گذشته کلنگ آغاز عملیات احداث ضلع غربی رینگ چهارم از مجاورت سپاهان شهر و پیست دوچرخه‌سواری در منتهی علیه حریم رینگ چهارم با حضور استاندار اصفهان و ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد به زمین زده شد.

وی با اشاره به زیرگذر میدان استقلال از سمت خمینی شهر، گفت: این زیرگذر بخشی از پروژه حلقه حفاظتی شهر است.

خانه دوستدار کودک تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود

شهردار اصفهان اظهار کرد: در پی دریافت نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک از یونیسف (وابسته به سازمان ملل)، در صدد تعیین مکانی در شهر برای احداث مکانی با عنوان خانه دوستدار کودک بودیم.

نوروزی افزود: روز سه شنبه هفته جاری عملیات اجرایی احداث خانه دوستدار کودک در مجاورت پارک قلمستان (محدوده منطقه دو شهرداری) با حل مسائل حقوقی پیچیده زمین یک هزار و ۷۵۰ مترمربع آن، آغاز شد که این پروژه طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مدت زمان هفت ماه یعنی تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های شهر دوستدار کودک، ایجاد امکان امنیت و آسایش و رفاه مناسب برای کودکان در شهر است، تصریح کرد: در شهر دوستدار کودک نیازهای کودکان به عنوان سرمایه‌های شهر مورد توجه قرار می‌گیرد بر این اساس دامنه خانه دوستدار کودک به گونه‌ای است که تمام شهرهای کشور می‌توانند از آن به عنوان الگو استفاده کنند همچنین این خانه می‌تواند مناطق دو، هشت، ۹، ۱۱ و ۱۲ شهرداری را تحت پوشش قرار دهد.

کاهش ۱۸ درصدی مصرف برق در شهرداری اصفهان

نوروزی با بیان اینکه این روزها با محدودیت تأمین برق مواجه هستیم و باید با یک بسیج همگانی بر این مشکل غلبه کنیم، گفت: در ابتدای این دوره مدیریت شهری ۲۴۰ کیلووات برق از طریق انرژی خورشیدی برق تولید می‌شد که امروز به ۶۰۰ کیلووات رسیده که به معنای افزایش تولید برق است و این روند باید سرعت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کشور و شهر ما با توجه به شرایط اقلیمی استعداد داشتن نیروگاه خورشیدی را دارد، اظهار کرد: شهرداری اصفهان در کنار افزایش تولید برق، کاهش و بهینه سازی مصرف برق را نیز مورد توجه قرار داده به طوری که مصرف برق شهرداری در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۶ تا ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق زیبایی شهر، انجام نورپردازی در بخش‌های متعدد شهر از جمله محورهای تاریخی است از این رو در شب عید قربان فرمان آغاز پروژه‌های نورپردازی پروژه‌های سازمان زیباسازی شهرداری شامل ایستگاه مترو ۲۵ آبان، مسجد شیخ لطف الله، نورپردازی مجدد پل دفاع مقدس، بقعه‌ها و تکایای تخت فولاد، پل آذر، کتابخانه مرکزی شهرداری، گذر سعدی، گذر پشت مطبخ، بهینه‌سازی نورپردازی میدان امام، دهانه‌های فوقانی پل خواجو و سی و سه پل صادر شد که در این پروژه‌ها بهینه‌سازی و مدیریت مصرف مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نورپردازی مجموعه پل‌های سردار شهید سلیمانی در حال انجام است، افزود: تمام اقلام استفاده شده برای انجام پروژه‌های نورپردازی از کالاهای ایرانی است، همچنین در اقدامات با متولیان امر در بخش‌های غیر شهرداری از جمله میراث فرهنگی نیز هماهنگی لازم انجام شده است.

بازاریابی شهر جهانی اصفهان

نوروزی با بیان اینکه در حوزه بازاریابی شهری اقدامات زیادی در قالب رایزنی و تعامل با کشورهای خارجی انجام شده است، تصریح کرد: در این راستا ۱۰ فیلم تولید شده به ۱۰ زبان اصلی دنیا در اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری برای معرفی مؤثر ‫اصفهان رونمایی شد که به سایر کشور توصیه می‌کنیم از این الگوها برای معرفی شهرهای مهم ایران استفاده کنند.

وی ادامه داد: ویدئوی شهرهای خواهرخوانده اصفهان را در چهار کتاب تخصصی در حوزه گردشگری آماده کردیم و از این پس برای معرفی بیشتر اصفهان از این ویدئوها استفاده خواهد شد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: انجام این اقدامات به معنای توسعه، برندینگ و بازاریابی خوب شهر در جهان است، زیرا اصفهان جهان‌شهر و یک شهر بین‌المللی است و به این محصولات نیاز دارد، البته قبلاً این محصولات به صورت محدود و تنها به دو زبان وجود داشته که اقدامات صورت گرفته اخیر را توفیق بزرگی در این حوزه برای شهر اصفهان می‌دانم؛ دستاوردهای رونمایی شده اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اقدامات فرهنگی به نظر کوچک، اما بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه پیرو ارتباطات خواهرخواندگی اصفهان، تاکنون شهرداری فرایبورگ دو محموله کمکی برای مقابله با کرونا برای اصفهان ارسال کرده که این اقدامات به معنای همدردی و همکاری و یکی از مصادیق تأثیرگذاری خواهرخواندگی اصفهان با سایر شهرها است که امیدواریم هر روز شرایط برای بهزیستی بهتر شهروندان مهیا شود.

احداث فضای سبز در خیابان پنج رمضان

شهردار اصفهان در خصوص تعیین تکلیف قطعه زمینی در خیابان پنج رمضان (در محدوده منطقه یک شهرداری اصفهان) برای احداث فضای سبز، گفت: این زمین مشاع بیش از ۱۰ هزار مترمربع وسعت دارد که توافق در ارتباط با شش هزار متر مربع آن انجام شده و شهرداری در حال توافق با مالکان بخش باقی مانده زمین است.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه یک با تمام توان در این زمینه فعالیت کرده تا تکلیف زمین با انجام توافق مشخص و شرایط برای احداث فضای سبز مهیا شود، البته توافق با تاکید بر رعایت حقوق طرفین انجام خواهد شد. نوروزی شد.

لشکر بزرگ عمرانی شهرداری از شرق به غرب می‌رود

نوروزی افزود: نقطه صفر در انتهای کمربندی شرق در مجاورت کارخانه قند با احداث مجموع پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی آغاز شده و منطبق بر خیابان شهید خاتون‌آبادی به سمت شمال امتداد یافته و با گذر از بزرگراه شهید اردستانی (تقاطع غیر همسطح آفتاب) خیابان آیت‌الله غفاری و خیابان بعثت به شمال ورزشگاه نقش جهان در کیلومتر دو به بزرگراه معلم می‌رسد. پس از عبور از میدان استقلال منطبق بر خیابان لوله در غرب اصفهان در کیلومتر ۴ با خیابان آتشگاه ادامه یافته به سمت جنوب اصفهان حرکت می‌کند. با گذر از اراضی درچه و اتوبان ذوب‌آهن پس از عبور از شهر ابریشم، در کیلومتر ۵۵ گذر جنوب و جنوب غربی از جنوب با سپاهان‌شهر منطبق می‌شود.

وی گفت: به زودی برای احداث ادامه مسیر رینگ چهارم، لشکر بزرگ عمرانی شهرداری را از شرق به غرب اصفهان انتقال خواهیم داد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه دو اقدام موفق شهرداری اصفهان در این دوره مدیریت شهری پروژه‌های مترو و رینگ چهارم است، تصریح کرد: اصفهان دارای چهار رینگ است، یک رینگ مربوط به عصر صفوی، دومین رینگ مربوط به دوره پهلوی، رینگ سوم بزرگراه ۳۰ کیلومتری شهر بوده و رینگ چهارم ۷۸ کیلومتر با وسعت زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان با همکاری وزارت راه و شهرسازی «شرکت پروژه» را برای رینگ چهارم راه اندازی کرده که این شرکت متولی حلقه حفاظتی خواهد بود و دیگر نیاز نیست شهرداری شهرهای اطراف دخالتی داشته باشند و شهرداری اصفهان با همکاری شرکت پروژه اقدامات لازم را در رینگ انجام خواهد داد و مدیریت شهری آینده نیز باید این پروژه را با جدیت پیش ببرد.

نوروزی با اشاره به خواهرخواندگی اصفهان با ۱۴ شهر دنیا و نامگذاری خیابان‌های این کلانشهر به نام این شهرها، اظهار کرد: تاکنون خیابان‌هایی در کلانشهر اصفهان به نام شهرهای خواهرخوانده نامگذاری شده که از جمله آنها می‌توان خیابان‌های فرایبورگ، کوالالامپور و لاهور را نام برد.

وی تاکید کرد: توسعه تعاملات بین‌المللی و بین خواهرخوانده‌ها برای استفاده از مزایای دو طرف این است که مردم از اینکه چه شهرهایی خواهرخوانده اصفهان هستند، آگاهی لازم را داشته باشند.

شهردار اصفهان افزود: اخیراً شهر سمرقند (ازبکستان) به خواهرخوانده‌های اصفهان اضافه شد و در آینده نزدیک نیز شهرهای حیدرآباد (هند) و پورتو (پرتغال) نیز به خواهرخواندگی اصفهان در می‌آید.

وی با بیان اینکه در شهر سن‌پترزبورگ میدانی به نام اصفهان نامگذاری شده و در اصفهان نیز در صدد نامگذاری یک خیابان یا میدان به نام سن پترزبورگ هستیم، گفت: شهردار داکار میدانی را به نام اصفهان نامگذاری کرده که این اقدام باید به صورت متقابل در اصفهان نیز انجام شود؛ باید نگاه روشن‌بینانه باشد تا اتفاقات خوشایند در شهر رقم بخورد.

اختصاص اعتبار مورد نیاز برای جاده مواصلاتی دولت‌آباد به سمت اصفهان

نوروزی با اشاره به تعامل بسیار خوب شهرداری اصفهان با شهرداری دولت آباد، تصریح کرد: میدان شهدای ورزشکار به صورت مشارکت با شهرداری دولت‌آباد در حال احداث است که مقرر شده ۷۵ درصد میدان توسط شهرداری اصفهان و ۲۵ درصد توسط شهرداری دولت ‎آباد احداث شود.

وی با تاکید بر تأثیرگذاری احداث جاده شش کیلومتری حدفاصل فرزانگان تا اتوبان فرودگاه در کاهش ترافیک و تصادفات، اظهار کرد: برای جاده مواصلاتی دولت‌آباد به سمت اصفهان به موازات ورزشگاه بزرگ اصفهان توافق شده که فولاد مبارکه، دولت‌آباد و شهرداری اصفهان آزادسازی لازم را انجام دهد؛ در واقع سه مسیر انتخاب شده بود که یکی از این سه طرح در شهرداری اصفهان تصویب و به استانداری ارسال شده تا در شورای ترافیک به تصویب رسیده و اجرایی شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از بودجه‌های عمرانی در اختیار برای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده تا آزادسازی پروژه آغاز شود و در اصلاح بودجه مسائل آن رفع شود، گفت: برای شهرداری اصفهان همسایه‌های شهر دارای اهمیت است، زیرا هر چه آنها شرایط بهتری داشته باشند مشکلات اصفهان نیز کمتر خواهد شد.

کد خبر 508898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.