تغییرات در راهنمایی و رانندگی اصفهان باید محسوس باشد

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توقف مقابل پل‌ها و پارکینگ‌ها، پیاده‌روها و ورودی خیابان‌های اصلی و فرعی و موارد متعدد تخلفات اینچنین وجود دارد در حالی که شاهد اعمال قانون در این خصوص نبوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به همکاری همیشگی شورای شهر و شهرداری اظهار کرد: از سال‌های ابتدایی تشکیل بلدیه، انجمن شهر یا شورای شهر نیز در کنار شهرداری بود. شورای شهر نماینده افکار عمومی در برنامه‌ها و سیاست گذاری‌های مجموعه مدیریت شهری است.

وی با بیان این که از زمانی که بر اساس مصوبه قانونی، همکاری با معاونت راهنمایی و رانندگی کلانشهرها و پشتیبانی آن بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شد، این انتظار در بین مردم وجود داشت که بهبود محسوسی را در امر حمل و نقل و ترافیک شاهد باشیم، افزود: یکی از مشکلاتی که تاکنون وجود داشته این است که این پشتیبانی از سوی ناجا عملاً آنطور که نیاز تشکیلات بوده انجام نمی‌شده و انتظار مساعدت، همکاری و پشتیبانی بیشتری وجود داشته است.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که پشتیبانی همه جانبه نیازمند مشاهده تغییرات محسوس در امر راهنمایی و رانندگی در شهر اصفهان بوده است، ادامه داد: من به عنوان یک شهروند، این تغییر محسوس را ندیده‌ام که ممکن است ده‌ها دلیل از جمله کافی نبودن تعداد نیروی کادر وظیفه و تجهیزات و دوربین‌ها وجود داشته باشد.

معین خاطرنشان کرد: از آنجا که هر سال بودجه شهرداری در صحن شورا مطرح و تصویب شده و تخصیص‌های ماهیانه آن نیز در شورای شهر تدوین می‌شود، تخصیص‌هایی که در قالب ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم قید شده نیز به طور مستمر پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: هنوز خیابان‌های اصلی با توقف‌های دوبله و غیرمجاز مواجه بوده و هنوز راه بسیاری از کوچه‌ها بسته می‌شود. می‌توانم بگویم هیچ ایستگاه اتوبوسی در شهر اصفهان نیست که در آن توقف غیرمجاز نباشد.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که همه بر این موضوع واقف هستیم که با اشغال ایستگاه‌های اتوبوس چه میزان بر کندی ترافیک افزوده خواهد شد، افزود: توقف مقابل پل‌ها و پارکینگ‌ها، پیاده‌روها و ورودی خیابان‌های اصلی و فرعی و موارد متعدد تخلفات این چنین وجود دارد در حالی که شاهد اعمال قانون در این خصوص نبوده‌ایم.

معین خاطر نشان کرد: در بسیاری از مسیرها تابلوهای حمل با جرثقیل قرار گرفته است اما این کار عملاً انجام نمی‌شود. اگر تابلوهای حمل با جرثقیل بلااستفاده است باید جمع شود چون در واقع نوعی گزارش امکان خلاف به مردم است.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده و در شورای شهر جدید با برنامه‌ریزی بهتر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری این پشتیبانی‌ها به صورت گسترده‌تر و وسیع‌تر باشد تا شاهد تغییرات و بهبود امر تردد و حمل و نقل در سطح شهر اصفهان باشیم.

کد خبر 507961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.