دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک + نکات چیدمان و عکس اصول دکوراسیون مدرن

چیدمان و دکوراسیون اتاق پذیرایی نقش مهمی در زیبایی ساختمان دارد چرا که پذیرایی محل هم نشینی اعضای خانواده و مهمانان است و بیشتر وقت تمام افراد در این قسمت می گذرد، به همین علت به عنوان ویترین خانه شناخته می‌شود و چیدمان آن باید متناسب با اصول دکوراسیون داخلی، امکانات و فضای موجود انجام شود.

به گزارش ایمنا، پذیرایی یکی از مهمترین قسمت‌های خانه است که باید به زیباترین شکل چیدمان و تزئین شود، برای طراحی دکوراسیون پذیرایی مدرن فاکتورهای متعددی از جمله چیدمان صحیح مبلمان، نورپردازی مدرن، انتخاب کاغذ دیواری، کاربرد مناسب رنگ‌ها، پرده مناسب، استفاده از وسایل تزئینی، دکوراسیون پشت تلویزیون و... را باید در نظر گرفت.

دکوراسیون مدرن پذیرایی یا چیدمان مدرن پذیرایی

یکی از پرطرفدارترین سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی، سبک مدرن است. چیدمان اتاق پذیرایی سبک کلی دکوراسیون منزل را مشخص می‌کند و علاوه بر اینکه باید دیزاین زیبایی داشته باشد بهتر است به گونه‌ای طراحی شود که برای استراحت افراد دارای محیط مناسبی باشد. در سبک مدرن از عناصر دکوری کمتری استفاده می‌شود به همین علت برای خانه‌های کوچک بسیار کاربردی است.

رنگ اتاق پذیرایی مدرن

یکی از عوامل تأثیرگذار در چیدمان مدرن انتخاب رنگ اتاق پذیرایی است. برای انتخاب رنگ باید به نکات مختلفی توجه کرد. رنگ اتاق پذیرایی باید با سایر المان‌ها هماهنگی داشته باشد، بهتر است ابتدا رنگ وسایل را مشخص کنید سپس بر اساس آنها رنگی مناسب برای دیوارها انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های خنثی و پاستل برای دیوارها بهترین گزینه است چرا که مبلمان و لوازم دکوری مانند بوفه و کمدها را برجسته‌تر نشان می‌دهد.

هم چنین رنگ دیوارها باید متناسب با نور طبیعی پذیرایی باشد، در صورتی که اتاق از نور طبیعی خوبی برخوردار است، می‌توانید از رنگ‌های تیره استفاده کنید، در غیر این صورت بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضای اتاق تاریک‌تر نشان داده نشود. برای اتاق‌های پذیرایی شمالی و شرقی رنگ‌های گرم و برای اتاق‌های جنوبی و غربی که نور بیشتری دارند باید از رنگ‌های خنک‌تر استفاده کرد تا احساس آرامش در اتاق ایجاد شود. نکته دیگر، توجه به ابعاد اتاق پذیرایی و ارتفاع سقف است. رنگ سفید باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه می‌شود، پس برای بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر رسیدن اتاق پذیرایی کوچک، از رنگ‌های روشن استفاده کنید و برای اتاق‌های بزرگ‌تر می‌توانید از ترکیب رنگ‌های گرم استفاده کنید. به طور کلی در سبک مدرن استفاده از رنگ‌های خنثی جایگاه ویژه ای دارد.

دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک + نکات چیدمان و عکس اصول دکوراسیون مدرن

نور در دکوراسیون پذیرایی مدرن

نورپردازی‌های اصولی نیز در کنار انتخاب رنگ مناسب برای اتاق پذیرایی، از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است که فضای نشیمن خانه نور کافی و مناسب داشته باشد، وجود پنجره و نور طبیعی به خصوص در فضاهای کوچک تأثیر زیادی در دکوراسیون دارد، بنابراین بهتر است مبلمان را کنار پنجره‌ها قرار دهید تا هم از نور طبیعی و هم از منظره پشت پنجره بهره مند شوید. سعی کنید از لوستر و چراغ‌های سقفی ساده در سطوح مختلف اتاق نشیمن استفاده کنید و از چیدن وسایل کوچک و زیاد در کنار هم خودداری شود تا نور به صورت مستقیم به همه قسمت‌های پذیرایی برسد.

چیدمان مبل در پذیرایی

چیدمان مبل‌ها باید با فاصله مناسب انجام شود به طوری که نه فاصله آنها به قدری زیاد باشد که افراد برای ارتباط با هم دچار مشکل شوند و نه فاصله آنقدر کم باشد که فضا شلوغ و به هم ریخته به نظر برسد. مبلمان را در ردیف جلوی دیوارها به صورت قطاری قرار ندهید، بهتر است مبل‌ها در مرکزیت یک محیط و دور هم باشند پس آنها را کمی به سمت مرکز و نزدیک به یکدیگر بچینید تا فضایی دوستانه در اتاق پذیرایی ایجاد شود. توجه به مساحت اتاق پذیرایی نیز مهم است و چیدمان مبل‌ها باید طوری باشد که علاوه بر زیبایی بیشتر اتاق، فضای دسترسی و مسیر رفت و آمد مناسبی ایجاد کند. برای اتاق پذیرایی بزرگ می‌توان از مبل‌های بزرگ‌تر استفاده کرد ولی برای ایجاد یک پذیرایی دنج بهتر است از مبلمان کوچک‌تر استفاده شود. اگر به دنبال مبلمان مدرن هستید، سعی کنید مدل‌هایی که در آن خطوط ساده و ظریف، با پارچه‌هایی با رنگ یکدست استفاده شده انتخاب کنید.

انتخاب پرده برای اتاق پذیرایی مدرن

وظیفه پرده‌ها در خانه کنترل نور، ایجاد احساس راحتی و حفظ حریم خصوصی است اما در اتاق پذیرایی، زیبایی و شیک بودن پرده بیش از هر چیز دیگری مد نظر است. رنگ پرده پذیرایی باید به گونه‌ای باشد که با سایر المان‌ها تناسب داشته باشد و اگر طرح و رنگ پارچه پرده درست انتخاب شود فضای پذیرایی زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. هر چند در طراحی دکوراسیون مدرن پرده‌هایی با طراحی ساده در نظر گرفته می‌شود و لازم نیست همیشه از پرده‌های پارچه‌ای استفاده شود ولی در صورت تمایل می‌توان رنگ و طرح پارچه پرده را با پارچه مبلمان ست کرد که در این صورت جلوه زیبایی در دکوراسیون داخلی پذیرایی ایجاد می‌شود.

دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک + نکات چیدمان و عکس اصول دکوراسیون مدرن

کاغذ دیواری اتاق پذیرایی

شما می‌توانید دیوار پذیرایی را به کمک کاغذ دیواری‌های پوستری یا سه بعدی بپوشانید. سعی کنید از کاغذ دیواری‌های شلوغ تا حد امکان استفاده نکنید چراکه بعد از چند ماه شما را خسته می‌کند و باعث شلوغی دکوراسیون خانه می‌شود. ولی اگر طرح‌های شلوغ کاغذ دیواری مد نظرتان است فقط در یک بخش از سطح دیوار از آن استفاده کنید و دیگر دیوارها را با طرح‌های ساده و ملایم دیزاین کنید.

فرش اتاق پذیرایی مدرن

فرش‌ها بافت و بعد را به یک فضا اضافه می‌کنند. مهم‌ترین نکته در انتخاب آن توجه به ابعاد و اندازه فرش است به طوری که نباید نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد بلکه باید به اندازه‌ای باشد که حداقل پایه‌های جلوی مبل بر روی آن قرار بگیرد و حدود ۲۵ تا ۵۰ سانتی متر از دیوارها فاصله داشته باشد. فرش خیلی کوچک باعث کوچک‌تر نشان دادن مساحت اتاق می‌شود پس قبل از خرید فرش، به اندازه اتاق پذیرایی و مبلمان دقت کنید.

دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک + نکات چیدمان و عکس اصول دکوراسیون مدرن

چیدمان وسایل تزئینی در اتاق پذیرایی

در دکوراسیون‌های امروزی و مدرن از تزئینات ساده مثل تابلوهای هنری، آباژورهای مدرن، گل‌های طبیعی، چراغ‌های ایستاده زیبا و … استفاده می‌شود. وجود گل‌ها و گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون مدرن، علاوه بر زیبایی باعث ایجاد شادابی و نشاط در محیط خانه می‌شود. نکته مهم در چیدمان این وسایل تزئینی ایجاد تعادل با توجه به قد و قامت وسایل است. بهتر است اول وسایل بزرگ‌تر را قرار دهید، سپس عناصر کوچک‌تر را در اطرافش و با توجه به آن بچینید و دقت کنید با استفاده از تزئینات زیاد فضا را شلوغ نکنید. در نصب تابلو ها و وسایل تزئینی بر روی دیوار نیز باید اعتدال را رعایت کرد به طوری که نه دیوارها کاملاً خالی باشد و نه اینکه تمام فضای آن پر شود.

دکوراسیون پذیرایی مدرن و شیک + نکات چیدمان و عکس اصول دکوراسیون مدرن

کفپوش پذیرایی مدرن

بهتر است در انتخاب رنگ کفپوش، رنگ‌های روشن را انتخاب کنید چون باعث بهتر دیده شدن وسایل منزل و بزرگ‌تر نشان دادن فضای اتاق می‌شوند. یکی از پرطرفدارترین انواع کفپوش‌ها که در طراحی اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سرامیک است. استفاده از سرامیک رنگ روشن در فضایی که از نور طبیعی کافی برخوردار نیست، می‌تواند فضای اتاق را روشن‌تر نشان دهد.

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون

محل قرارگیری تلویزیون باید یک فضای منحصر به فرد باشد. همانند دیگر موضوعات در طراحی این فضا نیز بهتر است سادگی را ملاک قرار دهید و از شلوغ کردن پذیرایی تا حد ممکن پرهیز کنید. در سبک مدرن دکوراسیون معمولاً از ۲ یا ۳ رنگ متناسب با هم برای رنگ مبلمان، کفپوش و دکور اطراف تلویزیون استفاده می‌شود.. این کار از شلوغی فضا جلوگیری کرده و طراحی نهایی را یک پارچه می‌کند.

کد خبر 507856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.