آیین‌نامه اجرایی مهارت‌آموزی اشتغال کارکنان وظیفه روی میز دولت

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آیین‌نامه اجرایی (سند) مهارت‌آموزی اشتغال کارکنان وظیفه را که با مشارکت قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تنظیم شده، به هیات دولت ارائه کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، بر اساس بند (۷) اصل (۴۳) قانون اساسی، یکی از ضوابط اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، تربیت افراد ماهر به نسبت احتیاج برای توسعه و پیشرفت کشور است. همچنین بنا بر اصل (۱۴۷) قانون اساسی، دولت باید در زمان صلح از افراد و تجهیزات فنی ارتش در کارهای امدادی، آموزشی، تولیدی و جهاد سازندگی، با رعایت کامل موازین عدل اسلامی استفاده کند در حدی که به آمادگی رزمی ارتش آسیبی وارد نیاید.

در این خصوص و پیرو دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شکل گرفته و دستاوردهایی در حوزه آموزش مهارتی و توانمندسازی سربازان حاصل شده است. ایشان در ابلاغیه «طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه» تاکید ویژه‌ای بر ایجاد آمادگی برای ورود به بازار کار و اشتغال‌پذیری جامعه هدف و هماهنگی کامل نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی داشته‌اند. به همین منظور اشتغال این گروه در دستور کار مشترک ستاد نیروهای مسلح و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

با توجه به آنچه ذکر شد، وزارت فوق به استناد اصول (۴۳)، (۱۴۷) و (۱۳۸) قانون اساسی، آئین‌نامه اجرایی (سند) مهارت‌آموزی اشتغال کارکنان وظیفه را که با مشارکت قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به منظور هماهنگی و هم‌سویی حداکثری دستگاه‌های اجرایی و ستاد نیروهای مسلح تنظیم شده است، برای مراحل بررسی و تصویب به هیئت دولت ارائه کرده است.

این آئین‌نامه مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت طی می‌کند.

کد خبر 507827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.