اضافه شدن یک مرکز تجمعی واکسیناسیون در اصفهان

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان این که روزانه حدود ۱۲ هزار نفر برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند، گفت: در روزهای آینده یک مرکز تجمعی واکسیناسیون برای دسترسی بیشتر مردم در شمال اصفهان در خیابان امام خمینی(ره)، منطقه عاشق آباد افتتاح می‌شود که در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه وضعیت و روند واکسیناسیون آنچنان مطلوب نیست، اظهار کرد: فراخوان افراد بالای ۶۰ سال به بالا آغاز شده و این افراد می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir درخواست نوبت و با دریافت پیامک برای واکسیناسیون اقدام کنند، در گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال حدود ۱۸۰ هزار نفر و در گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال ۱۵۰ هزار نفر قرار دارند.

وی با بیان اینکه در گروه‌های سنی اعلام شده جمعیت قابل توجهی وجود دارد، تصریح کرد: افراد باید برای مراجعه به مراکز تجمیع واکسیناسیون حتماً با دریافت نوبت مراجعه کنند تا از تجمع افراد و شیوع بیماری کووید ۱۹ پیشگیری شود و درگیر تبعات ناشی از شلوغی در مراکز نشویم، سامانه سلامت برای ثبت‌نام واکسیناسیون مشکلی ندارد و افراد به راحتی می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند.

سرعت انجام واکسیناسیون باید چهار برابر شود

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص آمار روزانه واکسیناسیون در اصفهان، افزود: روزانه حدود ۱۱ تا ۱۲ هزار نفر برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند که امیدوارم با افزایش سهمیه واکسن و افزایش ظرفیت مراکز واکسیناسیون بتوانیم این رقم را به سه تا چهار برابر برسانیم و روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر را واکسینه کنیم و روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به افزایش مراکز تجمعی واکسیناسیون خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار مرکز تجمعی واکسیناسیون در اصفهان داریم، مرکز تجمعی واکسیناسیون در مصلی، پل شهرستان، بیمارستان صحرایی مجاور بیمارستان الزهرا (س) و مرکز زینبیه از جمله مراکز تجمعی واکسیناسیون در اصفهان است که افراد بر اساس اعلام مرکز در پیامکی که دریافت می‌کنند باید به این مراکز مراجعه کنند، البته قرار است در روزهای آینده یک مرکز تجمعی واکسیناسیون برای دسترسی بیشتر مردم در شمال اصفهان در خیابان امام خمینی (ره)، منطقه عاشق آباد افتتاح شود که در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

فدایی با توضیح اینکه با کمبود واکسن مواجه نیستیم، تصریح کرد: هر چهار روز یک بار محموله‌های جدید واکسن به دست ما می‌رسد و کمبود واکسن نداریم، فواصل توزیع واکسن بسیار کوتاه شده و با ورود سریع‌تر محموله‌های واکسن فراخوان گروه‌های سنی ۶۰ سال به بالا اعلام شده است و امیدواریم با تسریع این روند به پوشش کافی در زمینه واکسیناسیون برسیم.

شیب تند افزایش بیماران بستری و سرپایی کرونا

وی با اشاره به اینکه واکسن در دسترس از نوع چینی و سینوفارم است، تصریح کرد: از بین واکسن‌های ایرانی تنها واکسن سینوفارم به تعداد محدودی وارد چرخه واکسیناسیون شده است، اما هنوز به تعدادی نیست که برای عموم افراد استفاده شود و نیاز است تعداد بیشتری از آن در دسترس باشد تا بتوان دریافت آن را به عموم مردم پیشنهاد کرد.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به کاهش میزان رعایت‌ها و استفاده از ماسک و افزایش حضور مردم در تجمعات، اظهار کرد: اصفهان در شرایط قرمز کرونایی است و این وضعیت نشان دهنده افزایش مراجعات سرپایی و بستری‌ها است و شیب تندی را در خصوص بیماران بستری و مراجعان سرپایی شاهد هستیم و این شرایط نگران کننده است.

وی با اشاره به سوش غالب کرونا در اصفهان، اضافه کرد: از نظر علائم بالینی در حال حاضر بسیاری از مراجعان در اصفهان به کرونا دلتا مبتلا هستند و گزارش‌های کشوری نیز بر این اساس است که بخش اعظمی از مبتلایان کشور هم دلتا کرونا هستند و سوش غالب ابتلاء در کشور است.

کد خبر 507722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.