بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی از آغاز بهره برداری طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی شامل ۲۶ طرح در ۱۷ استان در حوزه حمل و نقل با سرمایه گذاری معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و دولتی با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی در اینستاگرام خود نوشت:

" بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی شامل ۲۶ طرح در ۱۷ استان در حوزه حمل و نقل با سرمایه گذاری معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و دولتی با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس محترم جمهور آغاز شد.
در راستای بهبود شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و توسعه کریدورهای بزرگراهی با هدف ایجاد ارتباط بین شمال - جنوب و شرق- غرب کشور ۳۲۱ کیلومتر راه و بزرگراه در ۱۷ استان کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
در دولت یازدهم و دوازدهم، حدود ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی ایجاد شده است که به این واسطه حدود ۶۰ درصد افزایش طول بزرگراه‌ها را شاهد بودیم. در این دوره بیش از ۱۴ هزار کیلومتر به راه‌های آسفالت شده کشور افزوده شد،
همچنین بهره برداری از چهار طرح حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شامل نوسازی ناوگان، راه روستایی (ابرار)، بازسازی سیل و بهسازی راه‌ها با اعتبار ۱۴,۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شد. در حوزه بازسازی سیل و ساخت، تعمیر و بازسازی پلهای آسیب دیده از سیل ۱۷۰ دستگاه و ۱۰۰ کیلومتر بازسازی راه‌های آسیب دیده به بهره برداری رسید.
در سال گذشته، بیش از ۵۰۰ میلیون تن بار در جاده‌های کشور جابه‌جا کردیم که نسبت به سال ۹۸، حدود ۷ درصد رشد داشته‌ایم. از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون نیز همین نرخ رشد را در جابجایی بار تجربه کردیم.

در این برنامه بهره‌برداری از پروژه‌های بندری شامل افتتاح یک پست اسکله و ۳۱ هکتار بارانداز پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با اعتبار ۴۷۲ میلیارد تومان، سه پست اسکله نفتی (بخش عملیات عمرانی) با اعتبار ۱۵۱ میلیارد تومان، دو فروند لایروب هایپرساکشن ۴۰۰۰ مترمکعبی با اعتبار ۸۵ میلیون یورو و یک فروند قایق طناب گیر با اعتبار ۸۰۰ هزار یورو که در مجموع سه هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت. "

بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی

بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی

کد خبر 507589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.