ظرفیت بیمارستان‌های اصفهان در حال تکمیل است/درخواست کمک از مراکز خصوصی و خیریه ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ظرفیت بیمارستان‌های اصفهان در حال تکمیل شدن است و بیمارستان‌های امین و خورشید کاملاً پر شده است،در شرایط فعلی از بیمارستان‌های خصوصی و خیریه درخواست کمک کردیم، همچنین به دو بیمارستان عیسی بن مریم و کاشانی نیز که مرکز تصادفات استان است اعلام آماده باش کردیم.

بهروز کلیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت اصفهان در موج پنجم کرونا، اظهار کرد: تعداد بیمارانی که نیازمند خدمات بستری هستند، هر روز در حال اضافه شدن است و شاهد روند صعودی بیماری کووید ۱۹ در اصفهان هستیم.

افزایش اشغال تخت‌های بیمارستانی در موج پنجم

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های مرجع کرونا در اصفهان، افزود: ظرفیت بیمارستان‌های اصفهان در حال تکمیل شدن است و بیمارستان‌های امین و خورشید کاملاً پر شده و در دو بیمارستان تأمین اجتماعی نیز بیماران کووید ۱۹ بستری هستند و بیمارستان شریعتی و بیمارستان غرضی حدود ۱۶۰ بیمار مبتلا به کرونا بستری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی از بیمارستان‌های خصوصی و خیریه درخواست کمک کردیم، همچنین به دو بیمارستان عیسی بن مریم و کاشانی نیز که مرکز تصادفات استان است اعلام آماده باش کردیم و اگر شرایط با این روند پیش برود قطعاً باید این بیمارستان‌ها را به بستری بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

بیماران بستری به بیش از سه هزار بیمار در شبانه‌روز می‌رسد

وی با اشاره به کاهش میزان رعایت‌ها در موج پنجم کرونا، تصریح کرد: اگر شرایط به همین صورت پیش برود و دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا رعایت نشود، تعداد بیماران نیازمند به بستری در بیمارستان‌ها به بیش از سه هزار بیمار در شبانه روز خواهد رسید و این بدان معناست که در این موج بیش از موج‌های قبلی تخت‌های بیمارستان اشتغال می‌شود.

فعالیت‌های غیراورژانس و غیرکرونایی بیمارستان‌ها متوقف می‌شود

کلیدری خاطرنشان کرد: با بحرانی شدن شرایط کرونا در موج جدید بیمارستان‌های بزرگ شهر اصفهان از جمله بیمارستان الزهرا را از دست خواهیم داد و بیمارستان‌های عیسی بن مریم، خورشید، امین، بیمارستان‌های خیریه و بیمارستان‌های نیروهای مسلح مانند بیمارستان صدوقی که در حال حاضر حدود ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در آن بستری هستند، در چرخه خدمت‌رسانی به بیماران کرونا قرار دارند.

وی اضافه کرد: با ادامه این شرایط فعالیت‌های غیر اورژانس و غیرکرونایی بیمارستان‌ها به تدریج متوقف می‌شود و همه برنامه‌ریزی‌ها در جهت خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی قرار می‌گیرد تا بیماران کرونا در کمترین زمان به خدمات درمان کرونا دسترسی یابند.

کد خبر 507245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.