بررسی شکایات مربوط به نحوه ادغام مؤسسات مالی در بانک سپه

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی از آغاز روند رسیدگی به پرونده شکایت سهامداران بانک‌های ادغام شده در بانک سپه و تلاش برای احقاق حقوق آنها خبر داد.

‎علی خضریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در تشریح نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی که با حضور وزیر اقتصاد، معاونان وزارت اقتصاد، مدیرعامل بانک سپه، مسئولان مرتبط در ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و سازمان بسیج به همراه نمایندگانی از سهامداران حقیقی درباره شکایات واصله از نحوه ادغام مؤسسات مالی در بانک سپه برگزار شد، اظهار کرد: شکایات مردمی متعددی از سوی سهامداران بانک‌های ادغام شده در بانک سپه همچون بانک مهر اقتصاد، بانک حکمت و بانک انصار واصل شده بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به محور نخست شکایت، افزود: سهامداران این بانک‌ها معتقدند که ارزش‌گذاری سهام آنها به درستی صورت نگرفته و به همین جهت در تسویه حساب با آنها حق و حقوقشان تضییع شده چرا که ارزش سهام آنها بیش از آن چیزی بوده که زمان فرایند ادغام در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در خصوص محور دوم شکایت، تصریح کرد: کارکنانی که از این بانک‌ها به بانک سپه رفته و مشغول فعالیت شدند، معتقد بودند که از ظرفیت آنها به درستی استفاده نشده و علاوه بر تضییع حقوق، مزایای آنها نیز به درستی پرداخت نشده است.

‎وی با اشاره به حضور طرفین موضوع در کمیسیون اصل نود، اظهار کرد: در این جلسه موضوع نخست یعنی نحوه ارزش‌گذاری سهام بررسی شد و با توجه اینکه ۱۸۰ هزار نفر در بانک‌های ادغام شده سهامدار هستند، در این جلسه ابتدا به موضوع شکایات سهامداران حقیقی که حقوق آنها ضایع شده، پرداخته شد و ضمن تاکید بر مخدوش بودن نحوه قیمت‌گذاری سهام ایشان، جهت رفع مشکل پیشنهاداتی مطرح شد.

خضریان خاطرنشان کرد: در جلسه امروز مقرر شد این موضوع تنها ظرف یک هفته برطرف شده و جلسه‌ای روز پنجشنبه هفته جاری با حضور اعضای کمیسیون اصل نود، نماینده وزیر، مدیرعامل بانک سپه و سایر مسئولان برگزار و پس از بررسی کارشناسانه پیشنهادات، در همین دولت تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 507077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.