فرایند انتخاب شهردار آینده اصفهان با مشارکت مردم آغاز شد

عضو منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فرایند انتخاب شهردار به نوعی از «فراخوان مردمی ویژگی‌های انتخاب شهردار اصفهان» شروع شده است، گفت: شورای شهر دوره ششم پس از آغاز رسمی فعالیت خود، یک ماه زمان قانونی برای انتخاب شهردار دارد و از همان روز تا تأیید نهایی شهردار، سرپرست شهرداری مشخص می‌شود.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انتشار فراخوان مردمی ویژگی‌های انتخاب شهردار اصفهان، اظهار کرد: در این فراخوان از شهروندان اصفهان درخواست شده که شاخص‌هایی که باید برای انتخاب شهردار مدنظر قرار گیرد را به اعضای منتخب شورای شهر اعلام کنند.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم که به ما بگویند شهردار آینده اصفهان باید یک شخصیت مردمی باشد یا مدیر رده بالای کشوری، سابقه حضور در شهرداری را دارا باشد یا نه، در حوزه شهرسازی متخصص باشد یا یک شخصیت فرهنگی محسوب شود. در مجموع از آن‌ها می‌خواهیم که شاخص‌های انتخاب شهردار را از جمیع جهات به اعضای منتخب اعلام کنند.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این اقدام به نوعی دعوت مردم به مشارکت است و آن‌ها می‌توانند پس از آن که شاخص‌های خود برای انتخاب شهردار را اعلام می‌کنند افراد منطبق با این شاخص‌ها را نیز معرفی کنند.

وی ادامه داد: همانند فراخوانی که برای شهروندان منتشر شده است یک فراخوان نیز برای اقشار مختلف و نخبگان شهر اعلام خواهیم کرد تا این گروه‌ها هم در انتخاب شهردار به شورای آینده کمک کنند.

نورصالحی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که آیا اعضای منتخب شورا فرایند انتخاب شهردار را آغاز کرده‌اند یا نه، خاطرنشان کرد: فرایند انتخاب شهردار به نوعی از همین فراخوان شروع شده است البته در کنار آن شاخص‌هایی توسط اعضای منتخب شورا تدوین شده و شاخص‌های دیگری نیز در قانون برای شهرداران کلانشهرها وجود دارد که تجمیع این شاخص‌ها مدنظر اعضای شورا خواهد بود.

وی با بیان این که در انتخاب شهردار به ویژگی‌های عمومی برای شهرداران کلانشهرها مانند اعتقاد و التزام به نظام جمهوری اسلامی و سابقه مدیریتی توجه می‌شود، اضافه کرد: فراخوان «شهردار من کیست؟» نقطه شروع انتخاب شهردار است و پس از تعیین شاخص‌ها به سراغ مصادیق می‌رویم.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان درباره طول زمان انتخاب شهردار آینده توسط شورای ششم گفت: شورای شهر دوره ششم پس از آغاز رسمی فعالیت خود، یک ماه زمان قانونی برای انتخاب شهردار دارد و از همان روز تا تأیید نهایی شهردار، سرپرست شهرداری مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: شورا پس از انتخاب شهردار، گزینه مدنظر خود را به وزارت کشور اعلام می‌کند؛ این وزارتخانه در مدت زمان قانونی، آن را بررسی و تأیید کرده و حکم صادر می‌کند بدین ترتیب متعاقب تأیید وزارت کشور، شهردار آینده اصفهان انتخاب خواهد شد.

به گزارش ایمنا، منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان از عموم مردم و فعالان عرصه اجتماعی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، علمی و سیاسی درخواست کرده‌اند در قالب فراخوان مردمی ویژگی‌های انتخاب شهردار اصفهان تحت عنوان «شهردار من کیست؟» شاخص‌ها، ویژگی‌ها و خصوصیاتی که برای انتخاب شهردار باید مورد نظر اعضای شورای اسلامی شهر باشد را تا پایان تیرماه سال جاری به سامانه ۵۰۰۰۲۰۵۱ اعلام کنند.

کد خبر 506975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.