دلتا سوش غالب ابتلا به کرونا در اصفهان/واکسیناسیون ۴۶۲ هزار نفر تاکنون

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تاکنون در استان اصفهان حدود 340 هزار نفر یک دوز واکسن کرونا و حدود 122 هزار نفر دو نوبت واکسن دریافت کردند، به این ترتیب در مجموع حدود 462 هزار نفر در استان اصفهان واکسن کووید 19 دریافت کردند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در اصفهان، اظهار کرد: تاکنون در استان اصفهان حدود ۳۴۰ هزار نفر یک دوز واکسن کرونا و حدود ۱۲۲ هزار نفر دو نوبت واکسن دریافت کردند، به این ترتیب در مجموع حدود ۴۶۲ هزار نفر در استان اصفهان واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۹.۱ درصد از جمعیت استان اصفهان در مقابل بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند، ادامه داد: حدود ۶.۷ درصد از جمعیت مردم استان اصفهان یک نوبت و حدود ۲.۴ درصد از مردم استان اصفهان دو نوبت واکسن دریافت کردند.

۱۸۰ هزار سالمند اصفهانی واکسینه شدند

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص مراکز تجمعی واکسیناسیون خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار مرکز تجمعی واکسیناسیون در اصفهان داریم، مرکز تجمعی واکسیناسیون در مصلی، پل شهرستان، بیمارستان صحرایی مجاور بیمارستان الزهرا (س) و مرکز زینبیه از جمله مراکز تجمعی واکسیناسیون در اصفهان است که افراد بر اساس اعلام مرکز در پیامکی که دریافت می‌کنند باید به این مراکز مراجعه کنند، هنوز مرکز جدیدی به این مراکز اضافه نشده است.

وی با اشاره به شروع واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به بالا، تصریح کرد: در حال ارسال پیامک برای گروه سنی ۶۵ سال به بالا هستیم تا بر اساس نوبت دهی به مراکز تجمعی واکسیناسیون مراجعه کنند و واکسینه شوند، البته گروه سنی ۷۰ سال به بالا نیز همچنان در حال واکسینه شدن هستند و تاکنون ۱۸۰ هزار نفر سالمند ۷۰ سال به بالا در اصفهان واکسینه شدند.

فدایی با اشاره به اینکه روز شنبه محموله جدید واکسن را دریافت کردیم، اضافه کرد: احتمالاً در هفته‌های آینده نیز محموله‌های جدید دریافت خواهیم کرد تا روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود، همچنین در حال حاضر واکسن سینوفارم چین برای انجام واکسیناسیون استفاده می‌شود.

کرونا دلتا، سوش غالب ابتلاء در کشور

وی با اشاره به سوش غالب کرونا در اصفهان، تاکید کرد: از نظر علائم بالینی در حال حاضر بسیاری از مراجعان مبتلا به کرونا در اصفهان به کرونا دلتا مبتلا هستند و گزارش‌های کشوری نیز بر این اساس است که بخش اعظمی از مبتلایان کشور هم دلتا کرونا هستند و دلتا کرونا سوش غالب ابتلاء در کشور است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: افراد باید در صورت مشاهده علائم ابتلاء به کرونا سریع به پزشک مراجعه کنند و در خانه قرنطینه شوند تا بیماری کنترل شود.

وی با اشاره به علائم کرونا دلتا، خاطرنشان کرد: تمام انواع جهش‌های کرونا خطرناک است و دلتا کرونا بیشتر با علائمی از جمله گلو درد، علائم سرماخوردگی و اسهال در بیماران بروز می‌کند.

کد خبر 506953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.