لزوم تعیین تکلیف موزه شهدای گلپایگان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلپایگان از برگزاری آیین بزرگداشت روز ایثار و شهادت شهرستان گلپایگان خبر داد و گفت: یکی از مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران تعیین تکلیف موزه شهدای شهر گلپایگان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خالق محمدشریفی امروز _سه‌شنبه، ۲۲ تیرماه_ در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: بیست و سوم تیرماه سال ۶۱ در عملیات رمضان ۱۰ رزمنده گلپایگانی به فیض شهادت نائل شدند و ۲۳ تیرماه به عنوان روز ایثار و شهادت مردم گلپایگان نام گرفت و به همین مناسبت مراسم تجلیل و عطر افشانی در محل گلزار شهدا برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم به ویژه نسل جوان، گفت: از مهمترین وظایف شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سیاستگذاری در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است چون ثواب زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلپایگان با بیان این که ایثار اجتماعی سیره شهدا است، تصریح کرد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت با مصادیق اسلامی پیوند داده شود موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و در ارائه خدمت بهتر به مردم نیز تأثیرگذار است.

شریفی اضافه کرد: به دنبال تدوین اطلس شهدای شهرستان هستیم و مکاتباتی در شهرداری‌های شهر گلپایگان و گلشهر و گوگد انجام دادیم تا روی نامگذاری خیابان‌ها و مکان‌های عمومی از نام شهدا استفاده شده و از تحریف این امر جلوگیری شود، از شهرداری گلپایگان بابت مزین کردن میدانی به اسم خلبان شهید ابراهیم کریمی قدردانی می‌کنم.

وی با بیان این که تمام گلزارهای شهدای این شهرستان ساماندهی شده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران تعیین تکلیف موزه شهدای شهر گلپایگان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گلپایگان گفت: شهرداری گلپایگان تابلوی سر در منازل شهدای شهر را نصب کرده است و شهرداری گلشهر نیز پس از شناسایی منازل والدین شهدا این امر مهم را انجام می‌دهد.

کد خبر 506914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.