روشی موثر برای درمان سرطان پروستات

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که ترکیبی از داروهای ویژه موجود و یک داروی جدید تجربی در درمان سرطان پروستات کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرطان پروستات یکی از رایج‌ترین نوع سرطان در میان مردان سراسر جهان است، گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که سالیانه بیش از ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر در بریتانیا به این بیماری مبتلا می‌شوند. گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر یک داروی هورمونی به نام ابیراترون (abiraterone) به همراه یک داروی جدید به نام ایپاتاسرتیب (ipatasertib) روی بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات مطالعه جدیدی انجام دادند.

بیش از هزار بیمار در ۲۰۰ نقطه مختلف در ۲۶ کشور جهان در این مطالعه شرکت کردند که ۵۲۱ نفر آن‌ها غده فاقد ژن فعال موسوم به "پی تی ای ان" داشتند که وظیفه نابود کردن غده‌های سرطانی را بر عهده دارد. ابیراترون یک داروی رایج و استاندارد برای درمان بسیاری از مبتلایان به سرطان پیشرفته پروستات است.

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که استفاده از ترکیب دو داروی ابیراترون و ایپاتاسرتیب روند پیشرفت سرطان و سرایت آن به سایر نقاط بدن را کاهش می‌دهد. پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که ترکیب دو داروی ذکر شده به عنوان درمان اول می‌تواند خطر مرگ یا پیشرفت سرطان در این بیماران را تا ۲۳ درصد بیش از تجویز ابیراترون به تنهایی کاهش دهد.

علاوه بر این، یک پنجم یا ۱۹ درصد افرادی که ترکیب این دو دارو را مصرف کرده بودند کاملاً بهبود یافته بودند و اثری از وجود غده سرطانی در آن‌ها دیده نشد، در حالی که سرطان پروستات شش درصد افراد فقط با ابیراترون درمان می‌شود البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود تا نتایج به دست آمده مورد تأیید قرار بگیرد.

کد خبر 506797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.