مقایسه گوشی شیائومی Mi 11  و اپل iPhone 12+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Mi 11 و اپل iPhone 12 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیائومی و اپل دو شرکت شناخته شده در طراحی گوشی‌های هوشمند است که هر کدام از شرکت‌ها دارای گوشی‌های پرچم‌داری است که مشخصاتی فوق‌العاده دارد. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه دو پرچمدار گوشی شیائومی Mi 11 با اپل iPhone 12 پرداخته شده است.

مقایسه شیائومی Mi 11 و iPhone 12 از نظر دوربین

Mi 11

iPhone 12

دوربین اصلی

۱۰۸ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۳ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

-

-

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

-

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

شیائومی Mi 11 دارای ماژول دوربین سه‌گانه که شامل حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی f/1.9، حسگر ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض f/2.4 و حسگر پنج مگاپیکسلی ماکرو که از اشیا در فاصله نزدیک عکس می‌گیرد است. همچنین دوربین سلفی شیائومی Mi 11 نیز ۲۰ مگاپیکسلی است. iPhone 12 دارای دو دوربین در پنل پشتی با حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسلی f/1.6 و حسگر فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی f/2.4 است. دوربین سلفی این گوشی دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی است. هیچ‌کدام از این گوشی‌ها مجهز به حسگر تله فوتو نیست از طرفی هر دو گوشی دارای حالت عکس‌برداری فضایی و حالت شب (هم عکس هم ویدئو) است. کاربران با iPhone 12 می‌توانند به‌صورت دالبی ویژن فیلم ضبط کنند. در حالی که شیائومی Mi 11 دارای حالت Magic Zoom است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا همزمان در صحنه زوم کنند و از صحنه خارج شوند. این ویژگی به عنوان دالی زوم شناخته شده است.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 11  و اپل iPhone 12+ لیست جزئیات

مقایسه Mi 11 و iPhone 12 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Mi 11

iPhone 12

چیپست

Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G

Apple A14 Bionic

پردازنده گرافیکی

Adreno 660 GPU

Apple GPU (4-core graphics) GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

iOS 14

رابط کاربری

MIUI 12.5

-

تنوع حافظه

۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

۴/‏۶۴، ۱۲۸/۴‬ و ۲۵۶/۸

شیائومی Mi 11 با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ (که بهترین پردازنده کوالکام است) و هشت گیگابایت رم عرضه می‌شود؛ در حالی iPhone 12 پردازنده پرسرعت A14 Bionic اپل و چهار گیگابایت رم دارد. شاید مقدار رم آیفون خیلی کم به‌نظر برسد، اما رم کمتر هیچ‌وقت باعث مشکل در گوشی‌های هوشمند این شرکت نشده است. هر دو گوشی دارای قابلیت پشتیبانی از ۵G است، اما تفاوت‌های زیادی در این قسمت دارند. همچنین Mi 11 دارای حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر و iPhone 12 مجهز به Face ID است. از نظر نرم افزاری نیز Mi 11 دارای اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 است، اما iPhone 12 دارای سیستم عامل iOS 14 است.

Mi 11 دارای دو نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی است. iPhone 12 دارای سه نسخه ۶۴ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی است و هیچکدام از گوشی‌ها درگاه کارت حافظه ندارند.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 11  و اپل iPhone 12+ لیست جزئیات

مقایسه Mi 11 و iPhone 12 از نظر صفحه نمایش

Mi 11

iPhone 12

نوع نمایشگر

AMOLED

Super Retina XDR OLED

سایز

۶.۸۱ اینچ

۶.۱ اینچ

رزولوشن

1440x3200

2532x1170

تراکم پیکسلی

۵۱۵ پیکسل در هر اینچ

۴۶۰ پیکسل در هر اینچ

Mi 11 دارای نمایشگر خمیده ۶.۸۱ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۲۰۰ و ۵۱۵ پیکسل بر اینچ، نرخ نوسازی ۱۲۰ فریم بر ثانیه با پشتیبانی از HDR+10 و روشنایی حداکثری ۱۵۰۰ نیت ساخته شده است. از طرفی iPhone 12 دارای نمایشگر مسطح ۶.۱ اینچی OLED با رزولوشن ۱۱۷۰×۲۵۳۲، ۴۶۰ پیکسل بر اینچ، نرخ نوسازی ۶۰ فریم بر ثانیه، پشتیبانی از HDR10 و روشنایی حداکثری ۱۲۰۰ نیت عرضه شده است.

مقایسه Mi 11 و iPhone 12 از نظر طراحی ظاهری

Mi 11

iPhone 12

ابعاد

164.3x74.6x8.1 میلی‌متر

146.7x71.5x7.4 میلی‌متر

وزن

۱۹۶ گرم

۱۶۴ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

iPhone 12 و شیائومی Mi 11 دارای قاب پشتی از جنس شیشه و فریم آلومینیومی است. هر دو گوشی دوربین‌های پشتی خود را داخل قابی در بالا و سمت چپ قرار داده‌اند. با این حال ظاهر جلوی آن‌ها کاملاً متفاوت است. نمایشگرiPhone 12 کاملاً تخت است و یک بریدگی بزرگ دارد؛ در حالی که شیائومی Mi 11 نمایشگری خمیده و حفره‌ای برای دوربین سلفی دارد. ابعاد و وزن گوشی‌ها نیز متفاوت هستند. Mi 11 در ابعاد ۱۶۴.۳ × ۷۴.۶ × ۸.۱ میلی‌متر و وزن ۱۹۶ گرمی عرضه می‌شود و ابعاد و وزن iPhone 12 هم ۱۴۶.۷ × ۷۱.۵ × ۷.۴ میلی‌متر و ۱۶۴ گرم است. این ابعاد نشان از بزرگ‌تر و سنگین‌تر بودن Mi 11 دارد.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 11  و اپل iPhone 12+ لیست جزئیات

مقایسه Mi 11 و iPhone 12 از نظر باتری

Mi 11

iPhone 12

ظرفیت

چهار هزار و ۶۰۰ میلی‌آمپر

دو هزار و ۸۱۵ میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۳ وات

۱۸ وات

شیائومی Mi 11 دارای باتری با ظرفیت چهار هزار و ۶۰۰ میلی‌آمپر است. این دستگاه از شارژ سریع ۵۵ وات، شارژ بی سیم ۵۰ وات و شارژ معکوس بی سیم ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند. در حالی که ظرفیت باتریiPhone 12 بسیار کمتر است و برابر با دو هزار و ۸۱۵ میلی‌آمپر است که از شارژ سریع ۲۰ وات و شارژ بی سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند، اما توانایی شارژ معکوس بی سیم را ندارد.

با وجود این‌که باتری iPhone 12 ظرفیت کمتری دارد، اما به این معنی نیست که عملکرد ضعیف‌تری نسبت به Mi 11 دارد؛ در مقابل این گوشی دارای نمایشگری کوچک‌تر است و در نتیجه انرژی کمتری مصرف می‌کند. البته سرعت شارژ این گوشی کمتر از رقیب خود است، اما iPhone 12 از MagSafe پشتیبانی می‌کند در صورتی که Mi 11 چنین قابلیتی ندارد.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 11  و اپل iPhone 12+ لیست جزئیات

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Mi 11 و اپل iPhone

۱۲ تا اینجا به مقایسه Mi 11 با iPhone 12 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. شیائومی Mi11 صفحه نمایش بزرگ‌تر، شفاف‌تر و با نرخ به‌روزرسانی بیشتری دارد، علاوه بر آن از باتری بزرگ‌تر، شارژر سریع‌تر، دوربین‌های بیشتر و احتمالاً قیمت کمتری نیز بهره می‌برد. در مقابل iPhone 12 مقاومت بهتری در برابر آب دارد، کوچک‌تر و سبک تر است و به شکل گسترده‌تری عرضه شده است. در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز خودتان بگیرید.

کد خبر 506592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • امید IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    14 6
    ایفون فقط پول برندش رو میگیره من خودم شیائومی دارم گوشی های شیائومی از لحاظ کیفت خیلی عالی هستن