لحظه به لحظه با زاینده‌رود

آب از ساعت ۱۸ روز گذشته با دبی هشت متر مکعب از خروجی سد نکوآباد رها شده و در ساعت ۲۳ خروجی سد به ۵۰ متر مکعب رسیده و سردهنه شاخه‌های چپ و راست نکوآباد هم بسته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بالاخره اعتراض کشاورزان و مطالبه مردم اصفهان به عنوان حقابه داران زاینده رود جواب داد و امروز _یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰_ آب رودخانه تا زیر پل‌های تاریخی اصفهان رسید. آب از ساعت ۱۸ روز گذشته با دبی هشت متر مکعب از خروجی سد نکوآباد رها شده و در ساعت ۲۳ خروجی سد به ۵۰ متر مکعب رسیده و سردهنه شاخه‌های چپ و راست نکوآباد هم بسته شده است.

زاینده‌رود حدود ۹ ماه خشک بود؛ انقدر به نبودنش عادت کردیم که تخمین آمدن و رسیدنش به مرکز استان سخت‌تر از همیشه شده بود. مسئولان می‌گفتند که رفتار رودخانه چندان ملموس نیست؛ برای همین چندان معلوم نبود که آب یکشنبه به دل اصفهان می‌آید یا یک یا چند روز دیرتر اما پیش بینی می‌شد از اوایل تا اواسط وقت روز دوشنبه آب به اصفهان برسد تا به سمت شرق راهی شود و زندگی راه در شرق اصفهان جاری کند.

صبح یکشنبه که شاید کمتر کسی منتظر بود لابه‌لای خبرهای قطعی برق و آبرسانی به محله محله شهر و اوج گرفتن پیک پنجم کرونا خبری از زاینده‌رود شود، خبر آمد که رودخانه پای اولین پل اصفهان را از سمت غرب خیس کرده است.

قرار است برای آبیاری باغات شرق اصفهان، آب به مدت ۱۰ روز جاری بوده و به گفته سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان هر باغی که در منطقه شرق اصفهان و در مسیر رودخانه قرار گرفته باشد از این سهم آب بهره مند خواهد شد که شامل رودشت تا برآنات و شهر اصفهان است.

گزارش لحظه به لحظه جاری شدن زاینده‌رود تکمیل می‌شود

۱۸:۵۸ آب رودخانه زاینده‌رود با گذر از پل شهرستان در مسیر رسیدن به باغات شرق اصفهان است.

۱۷:۰۵ آب رودخانه زاینده‌رود با گذر از پل خواجو در مسیر رسیدن به پل شهرستان است.

۱۶:۴۵ آب رودخانه زاینده‌رود با گذر از پل چوبی در مسیر رسیدن به پل خواجو است.

۱۵:۱۳ آب رودخانه زاینده‌رود با گذر از سی و سه پل در مسیر رسیدن به پل چوبی است.

۱۴:۱۵ آب رودخانه زاینده‌رود با گذر از پل فلزی در مسیر رسیدن به سی و سه پل است.

۱۳:۵۰ آب رودخانه زاینده‌رود با گذر از پل مارنان در مسیر رسیدن به پل فلزی است.

۱۳:۳۸ آب رودخانه زاینده رود با گذر از پل وحید در مسیر رسیدن به پل مارنان است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 506509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.