۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
پوست انبه چه فوایدی دارد؟

مصرف پوست انبه خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی، دیورتیکول و دیابت را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انبه میوه بسیار خوشمزه و آبداری است که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند و متعلق به چهار هزار سال پیش بوده است، این میوه سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، فولات، ویتامین‌های A، B6 و C است. معمولاً افراد انبه را بدون پوست مصرف می‌کنند، اما پوست آن نیز منبع عالی آنتی اکسیدان‌هایی مانند کورستین و رسوراترول است که به بهبود سلامتی افراد کمک می‌کند علاوه بر این، پوست انبه نسبت به خود میوه میزان بیشتری کارتنوئید، پلی فنول، امگا ۳، امگا ۶ و دیگر اسیدهای چرب اشباع نشده دارد. در ادامه به بررسی مزایای مصرف آن می‌پردازیم:

جلوگیری از سرطان

همانطور که مشخص است پوست انبه حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی مانند مانیگفرین و رسوراترول است که مانع بروز سرطان‌های ریه، روده بزرگ، سینه، مغز و نخاع می‌شود علاوه بر این دارای مقدار زیادی ترکیبات گیاهی تری‌ترپن و تری ترپنوئید است که خطر ابتلا به سرطان و دیابت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که عصاره پوست انبه دارای آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی و ضد سرطانی است.

پیشگیری از بروز بیماری قلبی

میوه انبه دارای مقدار زیادی بتاکریپنوتانکسین است که ارتباطات میان سلولی را تقویت می‌کند و به جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند علاوه بر این فیبر موجود در پوست انبه نیز در این زمینه مؤثر است و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. نتایج یک مطالعه انجام شده روی ۴۰ هزار مرد نشان می‌دهد افرادی که از رژیم غذایی با فیبر بالا پیروی می‌کردند ۴۰ درصد کمتر از دیگران در معرض بیماری قلبی قرار گرفتند. مطالعه دیگری که زنان را مورد بررسی داده بود نیز به نتایج مشابهی دست یافت.

کاهش خطر ابتلا به بیماری دیورتیکولیت

وجود بیرون‌زدگی‌های کوچک کیسه مانند در دیواره روده بزرگ را بیماری دیورتیکولیت می‌گویند که ممکن است علامتی به همراه نداشته باشد. بیماری دیورتیکولیت یا التهاب دیورتیکول‌ها در روده بزرگ، مسری یا سرطانی نیست. محققان معتقدند که مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر مانند پوست انبه خطر ابتلا به این بیماری را ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

مبارزه با دیابت

پوست انبه دارای آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد دیابتی بسیار قوی است که به کنترل قند خون افراد کمک زیادی می‌کند. متخصصان معتقدند که میوه انبه دارای قند بسیار زیادی است بنابراین یکی از میوه‌های ممنوعه برای افراد مبتلا به دیابت در نظر گرفته شده است، اما زمانی که این میوه همراه با پوست مصرف شود به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد دیابتی در پوست آن به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می‌کند.

کاهش وزن

پوست انبه کالری بسیار کم، اما فیبر بسیار زیادی دارد بنابراین مورد توجه افرادی قرار گرفته است که قصد دارند لاغر شوند زیرا باعث کاهش اشتها می‌شود علاوه بر این از ذخیره شدن چربی در بدن جلوگیری می‌کند و باعث کاهش وزن افراد می‌شود.

بهبود عملکرد سیستم گوارش

از آنجایی که پوست انبه سرشار از فیبر است به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک شایانی می‌کند همچنین ترکیبات موجود در آن هورمون‌های سیری و گرسنگی را کنترل می‌کند. محققان معتقدند که ویتامین‌های A و C و آنتی اکسیدان‌های قوی موجود در پوست انبه به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بروز بیماری‌های گوارشی کمک زیادی می‌کند.

کد خبر 506175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.