مشهد نباید معطل انتخاب تیم مدیریت شهری باشد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهردار مشهد به عنوان یکی از اولویت‌های کار اجرا باید بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن تیم مدیریتی خود را انتخاب و تثبیت نماید چرا که شهر را نمی توان برای این موضوع معطل نگه داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به مهم‌ترین ویژگی‌ها و اولویت‌های شهردار مشهد، اظهار کرد:

"اداره شهر مشهد کار بسیار دشواری است؛ نه تنها از سوی مردم مشهد بلکه در مقیاس کل کشور مورد قضاوت قرار می‌گیرد لذا شهردار مشهد باید در تراز این شهر انتخاب شود. از نظر بنده که سال‌ها سوابق اجرایی در امور مختلف خدمت‌رسانی به مردم و تجربه ۴ سال کار شورایی دارم، از اصلی‌ترین ویژگی‌های شهردار مشهد باید به شرط بومی بودن وی اشاره کرد و اینکه باید شناخت کافی از شرایط اجتماعی اقتصادی و فرهنگی شهر مشهد داشته باشد.

دوم آنکه شهردار باید سابقه کار اجرایی در شهرداری را داشته باشد. شهرداری سازمان بسیار پیچیده‌ای است و فعالیت‌های بسیار متنوعی دارد لذا تجربه کار اجرا در شهرداری کمک شایانی به شهردار خواهد کرد.

سوم؛ شهردار باید در حوزه مدیریت درآمد و هزینه تجربه موفقی داشته باشد. مدیران دولتی ما عموماً مدیران هزینه اند که خوب هزینه کردن را خوب بلدند لذا نمی‌توانند شهرداران موفقی باشند.

شهردار باید توانایی کسب درآمد و تجهیز منابع را برای اداره شهر داشته و در این راستا باید از خلاقیت و نوآوری و دانش لازم برخوردار باشد.

شهردار باید دارای نگاه تعامل گرایانه و ارتباط همه جانبه با تمام افکار و گروه‌ها و نهادها باشد تا بتواند شهردار همه مردم و همه سلایق و علایق باشد. ضمن اینکه باید به کار شورایی باور داشته، به قانون مقید بوده و پاسخگو باشد. در تصمیم گیری جسور بوده قدرت و شهامت لازم را دارا باشد.

شهردار شهری مانند مشهد باید به شهردار شدن و شهردار ماندن مفتخر باشد، شهردار بودن در این شهر افتخار بسیار بزرگی است که البته با تجربه و دانش و مهارت لازم باید بتواند شهرداری را اداره کند.

شهردار مشهد به عنوان یکی از اولویت‌های کار اجرا باید بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن تیم مدیریتی خود را انتخاب و تثبیت نماید چرا که شهر را نمی‌توان برای این موضوع معطل نگه داشت.

پروژه‌های در حال اجرا در سطح شهر پروژه‌های مهمی است و باید تکمیل آنها در اولویت‌های کار شهردار باشد. به ویژه پروژه‌های مرتبط با قطار شهری مانند راه اندازی خط ۳ که با تکمیل فازهای تعیین شده برای آن و اتصال میدان شهدا به پایانه امام رضا (ع) بخش بسیاری از مشکلات ترافیکی منطقه مرکزی شهر برطرف خواهد شد. برای منتخبین شورای ششم و شهردار منتخب ایشان آرزوی بهروزی و موفقیت دارم."‌

کد خبر 505901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.