۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مروری بر تازه‌های نشر

با وجود این که رشد تکنولوژی و افزایش زندگی ماشینی باعث کاهش سرانه مطالعه شده است، اما از تکنولوژی به راحتی می توان برای فرهنگ سازی و گسترش دانش استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استفاده از اینستاگرام و توئیتر برای اطلاع رسانی انتشار کتاب‌ها یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای معرفی تازه‌های نشر به مخاطبان است. در ادامه با تازه‌های نشر انتشارات مختلف که روز گذشته از طریق اینستاگرام اعلام شد، آشنا می‌شوید:

«ویراستار خرابکار»

نشر نی از انتشار کتاب «ویراستار خرابکار» خبر داد. این انتشارات در صفحه اینستاگرام خود آورده است:

"با مطالعه این کتاب ۱۸۳ صفحه‌ای می‌دانید که چگونه با نویسندگان، همکاران و خودتان خوب تا کنید. نویسندگان و ویراستاران هر سال بیش از سه هزار سئوال دستور زبانی و شیوه‌نامه‌ای به بخش پرسش و پاسخ شیوه‌نامه برخط شیکاگو می‌فرستند، پرسش‌هایی گاه مرموز و گاه واقعاً خنده‌دار. ویراستاری به نام کرول فیشر سِلِر این سئوال‌ها را تک‌تک می‌خواند و اغلب شاهد درگیری‌های بی‌نتیجه میان ویراستاران و نویسندگانی است که بر سر «درست» و «غلط» شیوه نگارش با هم به توافق نمی‌رسند. سَلِر در این کتاب با کنار گذاشتن این نگاه خصمانه، عملاً به ویراستاران راه و چاهی نشان می‌دهد که خود را با این شرایط وفق دهند تا محیط کار و اعصابشان سالم بماند. از آداب رایانه‌نگاری گفته تا مدیریت ضرب‌الاجل‌ها، کنار آمدن با نویسندگان بدقلق و این‌ که کِی باید خودکار قرمز را زمین گذاشت. «هدف» سَلِر از توصیف رویکردش «این نیست که چگونه ویرایش کنیم، بلکه می‌خواهد بگوید چگونه از ویراستاری سر سلامت به گور ببریم.»

«ویراستار خرابکار» چاپ اول ۱۴۰۰ است و قیمت آن به مبلغ ۴۸,۰۰۰ تومان است. "

مروری بر تازه های نشر

«راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب»

"نون بوک" در صفحه اینستاگرام خود از " راز راهنمای کشف قتل یک دختر خوب" خبر داد. در این پست اینستاگرامی آمده است:

«راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب» رمانی است با پایان غیر قابل حدس، پر از معما و سوال، که با بهره‌گیری از زبانی ساده و گاه طنزآمیز قتلی رازآلود را به زیبایی هر چه تمام‌تر روایت می‌کند. این رمان به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و در سال ۲۰۲۰ نامزد بهترین رمان معمایی از نگاه خوانندگان گودریدز (Goodreads) بوده است. "

مروری بر تازه های نشر

«چگونه داستان بنویسیم»

انتشارات حکمت کلمه از نشر کتاب «چگونه داستان بنویسیم» خبر داد و در معرفی آن نوشت:

در این کتاب می‌خوانید که انتخاب درست زاویه دید در یک اثر داستانی جادو می‌کند. اگر نویسنده نتواند زاویه دید مناسب داستانش را پیدا کند، خواننده را سردرگم می‌کند و خواننده به‌طور ناخودآگاه، مشکل را احساس می‌کند. در داستانی که می‌نویسید باید بتوانید با تغییر فضاها، زاویه دید را عوض کنید و از این دگرگونی نهایت بهره را ببرید. در «جنگ آخر زمان» نوشته یوسا، زاویه دید کلان داستان، جبهه روستایی‌ها و پیروان مرشد است. این زاویه دید در طول داستان تکثیر می‌شود و نویسنده با این ترفند، شخصیت‌های داستانش را به خواننده معرفی می‌کند. زاویه دید کلان دیگر، جبهه ارتش است که در حال آماده‌شدن برای حمله به «باهیا» است. اگر یوسا این زاویه دید را نادیده می‌گرفت، خواننده نمی‌توانست عمق فاجعه را در شکست ارتش درک کند. اگر او داستان را از زاویه ژنرال روایت نمی‌کرد، خواننده به‌روشنی نمی‌توانست این نکته را بفهمد که پیروان مرشد چه شخصیت مهمی را شکست داده‌اند. "
 

مروری بر تازه های نشر

«بیست و پنج جستار»

نشر سخن در صفحه اینستاگرام خود از انتشار کتاب ۶۲۹ صفحه‌ای «بیست و پنج جستار» خبر داد و در توضیح آورد:

"جستارهای این مجموعه در پنج بخش فراهم شده و شامل پژوهش‌های تاریخی، معرفی چند کتاب و نسخه خطی و نیز دربردارنده متن چند رساله، وقفنامه و سند کهن از سده‌های نهم تا دوازدهم هجری است. این جستارها که حاصل ژرف‌نگری مؤلف در منابع خطی گوناگون است، اطلاعات ارزشمندی را در مورد رجال سیاسی و علمی و اوضاع اجتماعی برخی شهرهای بزرگ ایران مانند اصفهان به‌ویژه در عصر صفوی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. قیمت این کتاب ۱۳۵,۰۰۰ تومان است. "

مروری بر تازه های نشر

کد خبر 505801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.