بازار ارز دیجیتال امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

در روزهای اخیر بیت کوین نتوانسته از سطح ۳۵ هزار دلار عبور کند به همین منظور پیش بینی می‌شود طی روزهای آتی تا سطح ۳۴ تا ۳۳ هزار واحد اصلاح قیمتی انجام دهد، بازار رمز ارزها مدتی است وارد روند اصلاحی شده است و مهم‌ترین رمز ارز آن یعنی بیت کوین در یک روند خنثی به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ چهارشنبه ۱۶ تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین سی و چهار هزار ۷۸۰ دلار، اتریوم ۲ هزار و ۳۸۶ دلار، بایننس کوین ۳۳۳ دلار و یک سنت، کاردانو یک دلار و ۴۴ سنت، دوج کوین ۲۳ سنت، ریپل ۶۷ سنت، پولکادات ۱۶ دلار و ۷۹ سنت، یونی سواپ ۲۳ دلار ۱۴ سنت، بیت کوین کش ۵۲۴ دلار ۷۹ سنت

مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

در روزهای اخیر بیت کوین نتوانسته از سطح ۳۵ هزار دلار عبور کند به همین منظور پیش بینی می‌شود طی روزهای آتی تا سطح ۳۴ تا ۳۳ هزار واحد اصلاح قیمتی انجام دهد، بازار رمز ارزها مدتی است وارد روند اصلاحی شده است و مهم‌ترین رمز ارز آن یعنی بیت کوین در یک روند خنثی به سر می‌برد.

اعتراض بایننس به مسدود شدن پرداخت‌های مشتریان از طرف بانک بارکلیز بریتانیا

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بانک بارکلیز بریتانیا با اتخاذ یک تصمیم، تمام پرداخت‌ها به صرافی بایننس را مسدود کرد که این اقدام با انتقادهایی از طرف این صرافی مواجه شد. سخنگوی بایننس نارضایتی خود را از اقدام یکجانبه این بانک که بر اساس اطلاعات نادرست صورت گرفته است، اعلام کرد. او با اشاره به ممنوع شدن فعالیت بایننس مارکتس، از شرکت‌های تابعه این صرافی در بریتانیا گفت: «اطلاعیه اخیر اداره امور مالی بریتانیا مربوط به [شرکت] بایننس مارکتس است. این شرکت در بریتانیا ثبت شده و به تأیید اداره امور مالی رسیده است.» وی ادامه داد بایننس مارکتس یک نهاد حقوقی مجزاست که هیچ گونه خدمات و محصولاتی را از طریق وب‌سایت اصلی بایننس ارائه نمی‌دهد. بایننس همچنین برای مذاکره با بانک بارکلیز به منظور رفع این مشکل اعلام آمادگی کرد.

هفته طوفانی بیبی دوج کوین در بازار بی‌رمق ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

در شرایطی که بازار ارزهای دیجیتال دچار رکود نسبی شده است، میم کوین نوظهوری به نام بیبی دوج کوین توجه معامله‌گران را به خود جلب کرده است. این ارز دیجیتال در فاصله ۲۴ ساعته بعد از توییت ایلان ماسک در تاریخ یکم جولای (۱۰ تیر) رشد ۲۲۸ درصدی را تجربه کرده و طی روزهای اخیر این روند صعودی ادامه داشته است. آمارهای ۷ روز اخیر حکایت از افزایش ۲۴۸.۹ درصدی این ارز دارد. این میم کوین طی دو هفته گذشته رشد چشمگیر ۷۲۳ درصدی را ثبت کرده است.

تعداد بیت کوین نگه‌داری شده در صرافی‌ها به کمتر میزان خود در ۶ ماه اخیر رسید

داده‌های سنتیمنت Santiment نشان می‌دهند که میزان بیت کوین نگه‌داری شده در صرافی‌ها به پایین‌تر حد خود در ۶ ماه گذشته رسیده است. این شرکت امروز صبح با به اشتراک گذاری این داده‌ها نوشت: «رسیدن این آمار به پایین‌ترین سطح ۶ ماهه نشانه امیدوار کننده‌ای است، زیرا به طور کلی نشان می‌دهد که خطر فروش عمده‌تر بیت کوین کاهش یافته است.»

هاسکینسون در پاسخ به منتقدان: هزاران دارایی در بلاک‌چین کاردانو وجود دارد

پس از بحث منتقدان کاردانو درباره یک توییت هاسکینسون در گذشته درباره «زنجیره اشباح»، بنیانگذار کاردانو به آنان در توییترش پاسخ داد. او در توییتی ادعا کرد صدها دارایی، هزاران اپلیکیشن غیرمتمرکز و هزاران پروژه جالب در بلاک‌چین کاردانو فعال هستند. پس از آن که طرفداران اتریوم و برخی از کاربران درباره این گفته‌های هاسکینسون ابراز تردید کردند، وی در پاسخ به یکی از آنان گفت که هزاران دارایی فعالیت خود را مبتنی بر بلاک‌چین کاردانو انجام می‌دهند.

گفتنی است که ۶,۸۵۹ دارایی مختلف در بلاک‌چین کاردانو وجود که تنها ۲ مورد از آن‌ها ماهانه بیش از ۱۰,۰۰۰ تراکنش دارند و اکثر توکن‌های موجود در این بلاک‌چین هیچ فعالیتی ندارند.

ادامه تلاش‌های ژاپن برای توسعه و راه‌اندازی ین دیجیتال

هیدکی مورایی، از مقامات حزب لیبرال دموکرات ژاپن به خبرگزاری رویترز گفته است که بانک مرکزی ژاپن در حال کار بر روی قابلیت‌های عملکردی اصلی ین دیجیتال است.

وی می‌گوید این تلاش‌ها در مورد مسائلی مانند تعریف اینکه میان دارندگان سپرده و بانک مرکزی چه نهادهای واسطی وجود داشته باشد هستند.

او به رویترز گفت که تا پایان سال ۲۰۲۲ دید واضح‌تری درباره ین دیجیتال خواهیم داشت و خواهیم دانست که ین دیجیتال چگونه است.

مورایی می‌گوید بخشی از برنامه ژاپن برای توسعه ین دیجیتال در راستای مقابله با یوآن دیجیتال چینی‌ها و تأثیری است که می‌تواند بر روی ین ژاپن داشته باشد.

گروه هکری REvil خواهان دریافت ۷۰ میلیون دلار بیت کوین شد

گروه هکری REvil که حمله باج افزاری آن «بیش از یک میلیون رایانه» را آلوده کرده است، خواهان دریافت ۷۰ میلیون دلار باج در قالب بیت کوین شده است. آنها با استفاده از نقص‌های امنیتی در سرورهای شرکت نرم افزاری کاسیا این حمله را ترتیب دادند و هزاران شرکت را دچار مشکل کردند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، خواهان انجام تحقیقات در رابطه با این حمله شده و پلیس فدرال آمریکا بررسی‌های خود را با همکاری کاسیا شروع کرده است. گفتنی است این گروه هکری روس ماه گذشته بزرگترین شرکت عرضه‌کننده فرآورده‌های گوشتی آمریکا را هدف قرار داد و از آن ۱۱ میلیون دلار باج گرفت.

طرح آزمایشی ویتنام برای استفاده از رمزارزها

نخست وزیر ویتنام از بانک مرکزی این کشور خواست تا طرح آزمایشی‌ای را طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به منظور بررسی استفاده از رمزارزها در سیستم مالی اجرا کند.

این درخواست پیرو برنامه توسعه استراتژیک این کشور در تحقق دولت دیجیتال است که علاوه بر رمزارزها، هوش مصنوعی، اطلاعات کلان و واقعیت مجازی را نیز در بر می‌گیرد. پرداخت‌های غیرنقدی هم اکنون در این کشور رو به رشد هستند و انتظار می‌رود با این طرح آزمایشی معایب و مزایای رمزارزها برای رسیدن به یک سیستم مدیریت مالی مناسب مشخص شوند.

با این وجود بانک مرکزی این کشور پیش از این اعلام کرده بود رمزارزها در ویتنام قانونی نیستند و به هیچ یک از پلتفرم‌های معاملاتی مجوز فعالیت نداده بود.

نماینده کنگره آمریکا دارایی‌های دیجیتال خود را اعلام کرد

بری مور، نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، به تازگی ارزهای دیجیتالی خریداری‌شده خود را اعلام کرده است. مور در سبد سرمایه خود اتریوم، کاردانو و دوج کوین دارد. او که نماینده ایالت آلاباماست بین ۱,۰۰۱ تا ۱۵,۰۰۰ دلار برای خرید اتریوم و دوج کوین هزینه کرده و تا ۳۰,۰۰۰ دلار کاردانو خریده است. ارزش مجموع دارایی‌های وی بین ۵,۰۰۵ تا ۷۵,۰۰۰ دلار برآورد می‌شود.

السالوادور می‌تواند با انرژی آتش‌فشانی سالانه ۲۰,۰۰۰ بیت کوین استخراج کند

السالوادور که اخیراً بیت کوین را به عنوان پول قانونی پذیرفته، می‌خواهد با استفاده از انرژی حرارتی آتش‌فشان‌های فعال در این کشور برق مصرفی واحدهای استخراج بیت کوین را تأمین کند. به گفته کارشناسان حوزه استخراج، طرح پیشنهادی رئیس‌جمهور السالوادور برای استفاده از آتش‌فشان‌ها می‌تواند ۹۵ مگاوات برق تولید کند.

جورج کیکوادزه، بنیان‌گذار شرکت بیت فیوری، گفت: با توجه به وضعیت کنونی، شبکه بیت کوین ۹۵ مگاواتی می‌تواند درآمدی معادل ۱۸۰۰ واحد بیت کوین در ماه یا ۷۵۰ میلیون دلار در سال به همراه داشته باشد.

وی افزود: شکی ندارم این پروژه سودآورترین طرح در تاریخ السالوادور و آمریکای مرکزی خواهد بود.

شوارتز: در جریان مسدود شدن تراکنش‌های مشتریان بارکلیز به بایننس دولت مقصر است

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل با اشاره ماجرای مسدود شدن تراکنش‌ها برای مشتریان بانک بریتانیایی بارکلیز به مقصد صرافی بایننس می‌گوید: «موسسات مالی باید از جلوگیری خودسرانه تراکنش‌ها منع شوند.» شوارتز معتقد است دولت‌ها کاری کرده‌اند که پرهیز از کار کردن با واسطه‌های بسیار دشوار است. او در جریان این رویدادها بانک بارکلیز را مقصر نمی‌داند و می‌گوید: «تقصیر بانک‌ها نیست. آن‌ها ترجیح می‌دهند مسئولیتی بر عهده‌شان نباشد. این دولت‌ها هستند که بانک‌ها را مسئول می‌دانند و آن‌ها را مجبور به داشتن چنین سیاست‌های پوچی می‌کنند.»

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

منابع: یوبیتکس، کوینبیس، نوبیتکس، ارزدیجیتال، فیندو کریپتوکارنسی

کد خبر 505641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.