مقایسه گوشی شیائومی Mi 11 Lite  و NOTE 10 PRO+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Mi 11 Lite و NOTE 10 PRO مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیائومی، یک برند شناخته شده در حوزه گوشی‌های هوشمند است. زیر مجموعه آن یعنی Redmi‌ نیز از این قاعده مستثنی نیست و طرفداران زیادی دارد. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی Mi 11 Lite با NOTE 10 PRO پرداخته می‌شود.

مقایسه Mi 11 Lite و NOTE 10 PRO از نظر دوربین

Mi 11 Lite

Xiaomi NOTE 10 PRO

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۱۰۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

-

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۱۶ مگاپیکسل

۱۶ مگاپیکسل

گوشی Mi 11 Lite دارای سه دوربین با مشخصات یک لنز عریض ۶۴ مگاپیکسلی، یک لنز هشت مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو است که در برابر آن NOTE 10 PRO شیائومی دارای چهار دوربین با مشخصات یک لنز عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک لنز تشخیص عمق دو مگاپیکسلی است. می‌توان نقطه قوت NOTE 10 PRO را در برابر Mi 11 Lite دوربین این گوشی دانست. هدف شیائومی از تولید سری Redmi در کل عرضه گوشی‌های دوربین محور با قیمت مناسب است. NOTE 10 PRO با یک لنز بیشتر و یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، به‌راحتی می‌تواند از Mi 11 Lite پیشی بگیرد.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 11 Lite  و NOTE 10 PRO+ لیست جزئیات

در بحث فیلمبرداری هر دو گوشی کاملاً مشابه هم هستند. هر دو با کیفیت 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌کنند. در دوربین سلفی هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و هر در دو آن‌ها از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده است که از قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰ با سرعت ۳۰ فریم پشتیبانی می‌کند.

مقایسه Mi 11 Lite و NOTE 10 PRO از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Mi 11 Lite

Xiaomi NOTE 10 PRO

چیپست

Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G

Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G

پردازنده گرافیکی

Adreno 618 GPU

Adreno 618 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 11

تنوع حافظه

۶/‏۶۴‬، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸

۶/‏۶۴، ۱۲۸/۶‬ و ۱۲۸/۸

Mi 11 Lite و NOTE 10 PRO هر دو پردازنده‌های مشابهی دارند. هردو مجهز به یک چیپست اسنپدراگون 732G (که در پوکو X3 NFC هم به کار رفته) با حداکثر رم هشت گیگابایت و حداکثر حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت (UFS 2.2) و پردازنده گرافیکی Adreno 618 هستند. هر دو گوشی قادر به ارائه عملکرد یکسانی هستند و اسلات micro SD دارند با این تفاوت که اسلات NOTE 10 PRO اختصاصی و Mi 11 Lite مشترک با اسلات سیم‌کارت است. متأسفانه هر دوی این گوشی‌ها از اتصال 5G پشتیبانی نمی‌کنند. Mi 11 Lite دارای اندروید ۱۱ و MIUI 12 در حالی که NOTE 10 PRO مجهز به اندروید ۱۱ و MIUI 11 است.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 11 Lite  و NOTE 10 PRO+ لیست جزئیات

مقایسه Mi 11 Lite و NOTE 10 PRO از نظر صفحه نمایش

Mi 11 Lite

Xiaomi NOTE 10 PRO

نوع نمایشگر

AMOLED

AMOLED

سایز

۶.۵۵ اینچ

۶.۶۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۰۲ پیکسل در هر اینچ

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

صفحه‌نمایش Mi 11 Lite در یک‌کلام فوق‌العاده است. یک صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی امولد با ۱ میلیارد رنگ در یک گوشی میان‌رده خوش‌قیمت در برابر NOTE 10 PRO با نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتز است. اگر چه NOTE 10 PRO از نرخ به‌روزرسانی سریع‌تری بهره می‌برد اما نمایش گسترده رنگ و روشنایی بیشتر Mi 11 Lite می‌تواند هر کاربر تکنولوژی را به وجود بیاورد.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 11 Lite  و NOTE 10 PRO+ لیست جزئیات

هر دو نمایشگر دارای فناوری HDR10 و دارای محافظ گوریلاگلس پنج هستند اما Mi 11 Lite دارای تراکم پیکسلی ۴۰۲ و NOTE 10 PRO دارای تراکم پیکسل ۳۹۵ در هر اینچ است و تقریباً دارای حاشیه نمایشگر یکسان هستند. Mi 11 Lite به دلیل نور، رنگ و تراکم پیکسلی بیشتر در صفحه‌نمایش از NOTE 10 PROپیشی گرفته است.

مقایسه Mi 11 Lite و NOTE 10 PRO از نظر طراحی ظاهری

Mi 11 Lite

Xiaomi NOTE 10 PRO

ابعاد

۶.۸× ۷۵.۷× ۱۶۰.۵ میلی‌متر

۸.۱ × ۷۶.۵× ۱۶۴ میلی‌متر

وزن

۱۵۷ گرم

۱۹۳ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

طراحی هر دو گوشی به‌روز و جدید است. Mi 11 Lite بسیار سبک‌تر از NOTE 10 PRO و در ابعاد کوچک‌تر است. قاب پشتی Mi 11 Lite از ترکیب شیشه و پلاستیک و NOTE 10 PRO از قاب پشتی شیشه‌ای با گوریلاگلس پنج بهره می‌برد. Mi 11 Lite به نظر شکننده‌تر می‌آید که دلیل آن می‌تواند نبود گوریلاگلس در قاب پشتی باشد. فریم کناری هر دو گوشی Mi 11 Lite و NOTE 10 PRO از جنس پلاستیک است در نتیجه NOTE 10 PRO از بدنه مقاوم‌تر است و Mi 11 Lite از طراحی زیبا و بسیار خوش‌دست بهره می‌برد.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 11 Lite  و NOTE 10 PRO+ لیست جزئیات

هر دو گوشی دارای گواهی IP-53 یعنی مقاومت در برابر پاشش آب و همچنین قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان هستند. تنها برتری NOTE 10 PRO نسبت به Mi 11 Lite جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است که Mi 11 Lite از آن محروم است. هر دو گوشی دارای اسپیکرهای با کیفیت استریو است اما Mi 11 Lite دارای یک اسپیکر اختصاصی برای کمک به اسپیکر اصلی است در حالی که NOTE 10 PRO اسپیکر دوم با اسپیکر مکالمه بالای نمایشگر ادغام شده است.

مقایسه Mi 11 Lite و NOTE 10 PRO از نظر باتری

Mi 11 Lite

Xiaomi NOTE 10 PRO

ظرفیت

چهار هزار و ۲۵۰ میلی‌آمپر

پنج هزار و ۲۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۳ وات

۳۳ وات

یکی از قسمت‌هایی که NOTE 10 PRO می‌تواند در برابر Mi 11 Lite برتری داشته باشد باتری است. Mi 11 Lite دارای باتری چهار هزار و ۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی است با قابلیت شارژ سریع ۳۳ وات، در مقابل هم NOTE 10 PRO دارای باتری پنج هزار و ۲۰ میلی‌آمپر با قابلیت شارژ سریع ۳۳ وات است. در این قسمت همان‌طور که گفتیم به‌وضوح NOTE 10 PRO قدرتمندتر است و عمر باتری بیشتری دارد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Mi 11 Lite و NOTE 10 PRO

تا اینجا به مقایسه Mi 11 Lite با NOTE 10 PRO شیائومی از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. در آخر اولویت شما برای انتخاب یک موبایل مهم است و از آنجایی که تفاوت قیمتی چندانی بین این دو مدل وجود ندارد، اگر طراحی و خوش دستی برای شما مهم است مدل Mi 11 Lite و اگر دوربین، نمایشگر و باتری آپشن مهم‌تری برای شما است NOTE 10 PRO گزینه ایده‌آل‌تری است. در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز خودتان بگیرید.

کد خبر 505562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • a IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    13 4
    من خودم ردمی نوت ۱۰ خریدم که در ظاهر کاملا با نوت ۱۰ پرو یکی هست،اتفاقا ظاهر ردمی نوت ۱۰ پرو خیلی زیباتر از می۱۱ هست،من قدرت خرید نوت ۹ اس پوکو ام ۳ و خیلی گوشیهای هم رده در رنج قیمتی ردمی نوت ۱۰ داشتم که از نظر سخت افزار از ردمی نوت ۱۰ جلوتر هستند ولی من ظاهر مدرن و پیشرفته ردمی نوت ۱۰ رو به سخت افزار قوی ترجیح دادم،یه حس خیلی خوبی داره در دست گرفتن ردمی نوت ۱۰،یعنی مثل شعار تولیدش واقعا قهرمان جدیده،منکه از طراحی صفحه نمایش به روز و روشن و با کیفیت از سرعت عمل باتری و اجرای بازی کالافش خیلییی راضی هستم دسخوش شیائومی